Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Η σκηνή του Digital Marketing για το 2024 προβλέπεται να θέσει την καινοτομία και την τεχνολογία σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα. Το 2024 θα αναδείξει εκείνες τις επιχειρήσεις που ξέρουν να συνδέονται με το κοινό τους μέσα από νέες προσεγγίσεις και στρατηγικές. Στη συνέχεια, θα αναλύσουμε τις κορυφαίες τάσεις του Digital Marketing για το 2024, παρέχοντας στρατηγικές και πληροφορίες για την επιτυχία σας.
- Η Πρόοδος του AI και το Marketing
Το 2024, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα συνεχίσει να διαμορφώνει το ψηφιακό τοπίο, φέρνοντας σημαντικές προόδους και αλλαγές σε διάφορους τομείς.
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) ανατρέπει τη δυναμική των Social media strategies, επιφέροντας αλλαγές στη δημιουργία περιεχομένου, την προσαρμογή σε στοχευμένα κοινά, την παραγωγή εικόνων, την προσαρμοσμένη αλληλεπίδραση μέχρι την ανάλυση δεδομένων. Παρόλα αυτά, αυτή η εξέλιξη συχνά συνοδεύεται από ερωτήματα για το απόρρητο των δεδομένων, την ασφάλεια και την αυθεντικότητα των επιχειρήσεων.
Τα chatbots με δυνατότητα AI προκαλούν μια επανάσταση στον τρόπο που οι επιχειρήσεις επικοινωνούν με τους πελάτες τους, επιταχύνοντας την επίλυση προβλημάτων και εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο. Οι εταιρείες που ενσωματώνουν την τεχνητή νοημοσύνη στις στρατηγικές τους για την εξυπηρέτηση πελατών, όχι μόνο συμβαδίζουν με τις τάσεις του digital marketing του 2024 αλλά καλύπτουν και τις βασικές ανάγκες των πελατών τους.
- Υπερ-Εξατομίκευση
Η υπερ-εξατομίκευση είναι ακόμα ένας κρίσιμος παράγοντας που διαμορφώνει το Digital Marketing το 2024. Οι σύγχρονοι καταναλωτές αναζητούν εμπειρίες που είναι προσωποποιημένες με βάση τις ατομικές τους προτιμήσεις. Αυτό περιλαμβάνει την ακριβή προσαρμογή του περιεχομένου, των προτάσεων προϊόντων και των διαφημίσεων, σύμφωνα με τις προτιμήσεις του κάθε καταναλωτή.
Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
Οι επιχειρήσεις κερδίζουν την προσοχή περισσότερων χρηστών δημιουργώντας αυθεντικό περιεχόμενο. Οι χρήστες δεν ενδιαφέρονται για επιχειρήσεις που μιλούν μόνο για τα προϊόντα τους. Αναζητούν χρήσιμες πληροφορίες, θέλουν να αισθανθούν συναισθηματική σύνδεση με το brand και να γνωρίζουν ότι η επιχείρηση ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.
- Βίντεο και Περιεχόμενο Σύντομης Μορφής
Οι δημοφιλείς πλατφόρμες σύντομων βίντεο όπως το TikTok και το YouTube Shorts αναμορφώνει το πεδίο του Digital & Video Marketing για το 2024, επισημαίνοντας τη σημασία για την δημιουργία βίντεο σύντομης μορφής. Η μορφή αυτή ταιριάζει ιδανικά με τη μειωμένη προσοχή του σύγχρονου κοινού, και οι επιχειρήσεις την εκμεταλλεύονται για διάφορους σκοπούς όπως αφήγηση, παρουσίαση προϊόντων και ανάδειξη της γνώμης των πελατών.
- Αναζήτηση στα Social Media πέραν της Google
Ενώ συνήθως γίνεται βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για αναζήτηση στη Google, πλέον βελτιστοποιείται και το περιεχόμενο των social media με την ίδια προσοχή. Πέρυσι, το 40% των νέων χρηστών προτίμησε το TikTok και το Instagram για αναζητήσεις αντί της Google. Γι’ αυτό, η χρήση σχετικών λέξεων-κλειδιών στις αναρτήσεις social media γίνεται πιο κρίσιμη.
Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι τίτλοι και οι περιγραφές, περιλαμβανομένων των λέξεων-κλειδιών, μπορούν να βελτιώσουν τη δυνατότητα ανακάλυψης των δημοσιεύσεων μιας επιχείρησης. Πολλοί χρήστες πλέον αναζητούν πληροφορίες, όπως νέους ταξιδιωτικούς προορισμούς ή DIY οδηγίες, στο TikTok ή στο Instagram αντί της Google, μετακινώντας ουσιαστικά το διαδίκτυο στις πλατφόρμες των social media.
Συνοψίζοντας, η κατανόηση και η προσαρμογή στις τρέχουσες και επερχόμενες τάσεις είναι κρίσιμη για τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να διατηρήσουν τον ανταγωνιστικό τους χαρακτήρα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο digital περιβάλλον.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 19 χρόνια με επιτυχημένα Case Studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display-Video-AI Powered Shopping Αds-Apps Certification).