Λάτρεις της παγκόσμιας μοναδικότητας, από κάθε γωνιά της Γης, έχουν μεταξύ των άμεσων προτεραιοτήτων τους, αφού φθάσουν στη Μαγνησία, να ταξιδέψουν με τον γραφικό «Μουτζούρη» και να «ταξιδέψουν» νοερά στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, όταν ο Ερνέστο Ντε Κίρικο, διάσημος Ιταλός μηχανικός εκείνη την εποχή και πατέρας του ζωγράφου Τζόρτζιο Ντε Κίρικο, σχεδίαζε το μεγαλεπήβολο για εκείνα τα χρόνια τρενάκι του Πηλίου.
Σήμερα, ένα και πλέον αιώνα από τότε, το τρενάκι γνωρίζει και πάλι πιένες, καταρρίπτοντας το ένα μετά το άλλο, κάθε ρεκόρ επισκεψιμότητας, παρουσιάζοντας κατακόρυφη αύξηση στην επιβατική του κίνηση, που ξεπερνά τις 20.000 κόσμου, αριθμό ρεκόρ για την φετινή χρονιά. Τα δεδομένα που έχουν καταγραφεί είναι ιδιαίτερα ευοίωνα, καθώς η περσινή χρονιά έκλεισε με 16.000 περίπου επιβάτες, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Χαρακτηριστικά, στο τέλος Οκτωβρίου, κατά τη διάρκεια του τριημέρου της 28ης, σημειώθηκε το αδιαχώρητο στους συρμούς, παρά το γεγονός της εκτέλεσης διπλών δρομολογίων. Οι επιβάτες ξεπέρασαν τους 400 κάνοντας νέο ρεκόρ, ενώ δεν ήταν και λίγοι όσοι δεν μπόρεσαν να επιβιβασθούν.
Αυτή την περίοδο οι Έλληνες είναι που κυριαρχούν ως επιβάτες, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν οι ξένοι είναι που κατακλύζουν τα βαγόνια του θρυλικού τρένου, αφού η φήμη του είναι παγκόσμια και προβάλλεται ως εξαιρετικό σημείο αναφοράς για τον Τουρισμό.
Η Βάσω Πράπα, προϊσταμένη των συρμών του τρένου, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «φέτος είναι μία πάρα πολύ καλή χρονιά, αφού βοήθησαν τα διπλά και ενδιάμεσα δρομολόγια που είχαμε κάθε Σαββατοκύριακο και παράλληλα, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για ενοικιάσεις από σχολεία κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου, αλλά και από εκατοντάδες επισκέπτες για την περίοδο των εορτών, στις 22,23,24 και 26 Δεκεμβρίου».
Ασπίδα» στα δικαιώματα των ταξιδιωτών απέναντι στους tour operator
Μεγάλα τουριστικά πρακτορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έχουν εντάξει το τρενάκι του Πηλίου στις εξορμήσεις που διοργανώνουν στη Μαγνησία, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην περαιτέρω ενίσχυση της τουριστικής κίνησης και της επισκεψιμότητας, όχι μόνο στις αργίες, αλλά και στη διάρκεια των Σαββατοκύριακων, καθ’ όλη της διάρκεια της χρονιάς.
Εντυπωσιακοί είναι και οι αριθμοί των επισκεπτών του «Μουτζούρη», που είναι αποκλειστικά αλλοδαποί, φθάνουν στον Βόλο με τα κρουαζιερόπλοια και κάνουν διαδικτυακές κρατήσεις, πολύ πριν την άφιξή τους.
«Καταγράφεται πάρα πολύ μεγάλη αύξηση από το Ισραήλ και από τα Βαλκάνια, κυρίως τη Βουλγαρία, αλλά οι Γερμανοί, οι Ιταλοί, οι Γάλλοι, οι Βρετανοί αποτελούν τον κυρίαρχο όγκο των επιβατών-επισκεπτών» συμπλήρωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Πράπα.
Ο κάθε συρμός του διάσημου τρένου, που κινείται πάνω σε πολύ στενές ράγες, πλάτους μόλις 60 εκατοστών, παγκόσμιας μοναδικότητας, έχει εκτός από τη μηχανή έλξης και τρία επιβατικά βαγονέτα,μ ε μεταφορική ικανότητα 118 ατόμων. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού τα βαγόνια είναι ανοιχτά, ενώ όταν επικρατεί κρύο-και λόγω υψομέτρου-τα βαγόνια είναι κλειστά και κατασκευής των αρχών του προηγούμενου αιώνα.
Ο «Μουτζούρης» που είχε διακόψει τα δρομολόγιά του το 1971, ξανάτρεξε στις ράγες του στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, γνωρίζοντας νέα άνθηση, αφού προβάλλεται παγκοσμίως σε κάθε διεθνή Έκθεση υπό την αιγίδα του δήμου Βόλου.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]