Κι όμως, η συνέχειά του άργησε 13 ολόκληρα χρόνια. Ο λόγος για το σπουδαίο «Ψάχνοντας τον Νέμο», που είχε στείλει στρατιές οικογενειών το καλοκαίρι του 2003 στις σκοτεινές αίθουσες για να απολαύσουν την επανασύνδεση πατέρα και γιου κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Φέτος, ο ίδιος δημιουργός, ο Αντριου Στάντον, υπογράφει τη συνέχεια του «Νέμο» αλλά στο επίκεντρο μπαίνει εκείνο το κεφάτο, μπλε ψάρι που δεν θυμάται τίποτα από το παρελθόν του.
Το «Ψάχνοντας την Ντόρι» έχει ήδη σπάσει ταμεία σε όλο τον κόσμο και μέσα σε δύο μόλις μήνες προβολών στις κινηματογραφικές αίθουσες κοντεύει να επαναλάβει το θρίαμβο του «Νέμο» έχοντας σημειώσει εισπράξεις 917.000.000 δολαρίων. Είναι η τέταρτη πιο εμπορική ταινία της χρονιάς μετά το «Captain America: Εμφύλιος πόλεμος», τη «Ζωούπολη» και το «Βιβλίο της ζούγκλας».
https://www.youtube.com/watch?v=Rk_WuwX-twE
«Είχαμε συμφωνήσει με τους συνεργάτες μου ότι δεν θα προχωρούσαμε σε σίκουελ αν δεν είχαμε στα χέρια μας μια εξίσου καλή ιδέα όπως εκείνη της πρώτης ταινίας», λέει ο Αντριου Στάντον σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Los Angeles Times». Αυτό, φυσικά, δεν ήταν καθόλου εύκολο. «Οταν δημιουργείς ένα χαρακτήρα με απώλεια μνήμης, δεν μπορείς να συνειδητοποιήσεις ότι εξελίσσεται, παρά μόνο με τη μέθοδο της ενδοσκόπησης. Χτυπούσαμε το κεφάλι μας στον τοίχο για δύο χρόνια για να βρούμε τον τρόπο που θα δείχναμε ότι η Ντόρι εξελίσσεται», θυμάται ο Στάντον.
Πιλάτος Κουνατίδης: Το νέο του τραγούδι «Μοίρα μου» φέρει την υπογραφή του Γιώργου Μουκίδη
Η λύση ακούει στο όνομα Χανκ, ένα χταπόδι με επτά πλοκάμια, που, επιθυμώντας να παραμείνει σε ενυδρείο και να μην ελευθερωθεί στους ωκεανούς, εξαιτίας τραυμάτων του παρελθόντος, θα βοηθήσει την Ντόρι να εντοπίσει τη δική της οικογένεια. Οι αναδρομές στο παρελθόν του μπλε ψαριού με τη μνήμη χρυσόψαρου είναι επίσης άλλο ένα κομβικό στοιχείο της ταινίας. Ενας τρόπος αφήγησης που ο Στάντον απέφευγε αλλά τελικά ενέδωσε.
Το επόμενο βήμα ήταν, φυσικά, η παρατήρηση. Ολόκληρη η ομάδα σχεδιαστών της ταινίας πέρασε ατελείωτες ώρες σε ενυδρεία στο Ορεγκον και το Μόντερεϊ προσπαθώντας να μπει στη θέση των ψαριών και να κατανοήσει πώς εκείνα βλέπουν το περιβάλλον στο οποίο ζουν. Απαντες είδαν και το ντοκιμαντέρ «Blackfish», που αφορά στις φάλαινες όρκα και τις συνθήκες διαβίωσής τους σε χώρους υπό περιορισμόν. «Πολλοί αναρωτιούνται αν προσπαθώ να στείλω κάποιο περιβαλλοντικό μήνυμα. Στο “Wall-E” αυτό με ρωτούσαν. Ομως, είμαι πολύ εγωιστής παραμυθάς και με ενδιαφέρει να χρησιμοποιώ στοιχεία που απλά βοηθούν στην αφήγηση της ιστορίας μου. Δεν έχω καμία κρυφή ατζέντα», λέει ο σκηνοθέτης Αντριου Στάντον, που έχει υπογράψει στο παρελθόν τα σενάρια των τριών «Toy Story» και εκείνο του «Μπαμπούλας Α.Ε.».
Η φωνή της Ντόρι ανήκει στη γνωστή παρουσιάστρια Ελεν Ντε Τζένερις, ενώ στην ταινία ακούγονται οι φωνές των Αλμπερτ Μπρουκς, Εντ Ο’ Νιλ, Ντάιαν Κίτον, Ιντρις Ελμπα και Σιγκούρνι Γουίβερ. Στην ελληνική μεταγλώττιση τους βασικούς ρόλους, Ντόρι και Μάρλιν, έχουν αναλάβει η Δήμητρα Παπαδοπούλου και ο Θοδωρής Αθερίδης, όπως ακριβώς είχαν κάνει και πριν από δεκατρία χρόνια στο «Ψάχνοντας τον Νέμο».
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ
[email protected]
Το «Ψάχνοντας την Ντόρι» κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες την 1η Σεπτεμβρίου.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής