Τους ήρωες ζωντανεύουν με τις φωνές τους (με σειρά εμφάνισης) οι: Γιάννης Ζουγανέλης, Γρηγόρης Βαλτινός, Νένα Μεντή, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Αντώνης Λουδάρος, Ελένη Καρακάση, Γεράσιμος Γεννατάς και Στέφανος Λώλος.
Μαζί τους και η Κοινή Γνώμη: Παύλος Κατσιβέλης – Μαρία Βασιλοπούλου (JazzMatazz).
Στο Eleftherostypos.gr μίλησε η Αναστασία Στυλιανίδη περιγράφοντας μας όλα οσα θα ζήσουμε στις «ΕΓΩτοτροπίες»
Πότε και πώς ξεκίνησε αυτή η ιδέα; Πόσο δύσκολη ήταν η υλοποίησή της;
Πάμε πίσω, στο 2014. Μου ζητήθηκε, τότε, από μια εταιρεία παραγωγής να επινοήσω μία πρωτότυπη ιστορία ως θεματικό άξονα, για ένα εορταστικό ψυχαγωγικό πάρκο στο κέντρο της Αθήνας. Κατέθεσα, λοιπόν, μια πρόταση πάνω στην οποία, αργότερα, μου παρήγγειλαν να γράψω και ένα θεατρικό έργο για μικρούς και μεγάλους. Η συνεργασία δεν προχώρησε τελικά, αλλά η φαντασία μου πρόλαβε να οργιάσει. Και κάπως έτσι, αφού βρέθηκε στον δρόμο μου και ο κατάλληλος συνοδοιπόρος, ο Γιάννης Μακρίδης με τη μουσική του, φτάσαμε εδώ που φτάσαμε: σε ένα βιβλίο για τον «Εγωισμό». Ή μάλλον σε ένα musical για τον «Εγωισμό». Ή και στα δύο! «Μια διπλή πρόκληση για όσους ψάχνουν παραμύθια που λένε όλη την αλήθεια…». Έτσι, λέω… Το ταξίδι ήταν υπέροχο αλλά και πολύ απαιτητικό. Τόσο σε κόπο, όσο και σε χρήμα. Ευτυχώς, το αποτέλεσμα, μας δικαίωσε και οπτικά αλλά και ηχητικά κι έτσι νιώθουμε τουλάχιστον ότι οι θυσίες μας έπιασαν τόπο.
Είναι η πρώτη σου συγγραφική απόπειρα; Και σε ποιο κοινό απευθύνεται;
Και ναι και όχι. Με την έννοια της έντυπης έκδοσης, ναι, είναι η πρώτη φορά. Στο κομμάτι της συγγραφής, όμως, έχω ήδη εκτεθεί από το 2008, στο πλαίσιο της εταιρείας θεάτρου που τρέχαμε μαζί με φίλους για 5 χρόνια: στα 2/3 των παραγωγών μας, υπογράφαμε και το κείμενο, εκτός από τη σκηνοθεσία. Οι ΕΓΩτοτροπίες, λοιπόν, συνεχίζουν στον ίδιο αγαπημένο μου δρόμο, αυτόν της κατασκευής ενός οπτικοακουστικού κόσμου και απευθύνονται ξεκάθαρα σε παιδιά. Ανήλικα και ενήλικα. Από πατημένα έξι έως όσο κανείς αντέξει…
Ποιο είναι το μήνυμα που θέλεις να περάσεις; Και ποιοι σε βοήθησαν να το κάνεις;
Πέθανε ο συγγραφέας Βασίλης Λιόγκαρης
Πιο πολύ να καταλάβω ήθελα. Να χωνέψω ότι τελικά όλοι παλεύουμε να ισορροπήσουμε καθημερινά στο ίδιο σκοινί, αυτό του εγωισμού μας. Άλλοι με μεγαλύτερη ευκολία και χάρη και άλλοι πιο ατσούμπαλα και επεισοδιακά. Το πώς το κάνουμε είναι θέμα παιδείας και συνεχούς συνειδητοποίησης και εξάσκησης. Και κατ’ επέκτασιν απόφασης!
Σε αυτήν την ιστορία με έμπλεξαν, αρχικά, κάτι χαρακτήρες που άρχισαν να μου συστήνονται σταδιακά και με απασχόλησαν για μήνες: ένας παρουσιαστής δελτίου ειδήσεων, [Ειδησέας Ξέρωτας], ένας αφηγητής [Κόμηξ Γράφουλας], μία ανθρωπόμορφη φώκια νταντά του Αϊ-Βασίλη [Μαίρη Φώκινς], ένας ντετέκτιβ Μυστηρίου & Ξωτικών Υποθέσεων [Ντετέκτιβ ΣΩΣ], ένα πλασματάκι που κουβαλάει στην πλάτη του τα «Εγώ» όλου του κόσμου [Εαυτούλης], ένας παθολόγος [Δόκτωρ Έκτωρ], ένας ζαχαροπλάστης μαζί με μία σχεδιάστρια και έναν εφευρέτη [3 Ιππότες της Καρδιάς: Ζαχάρης, Δώροθυ, Τρισδιάστατος], ο Πρόεδρος του Παγκόσμιου Σωματείου Μπογιατζήδων και κάτι επαγγελματίες σχολιαστές [Κοινή Γνώμη]. Με όλους αυτούς τους τύπους, παρέα, καταλήξαμε τελικά στο συμπέρασμα πως «και καλός και κακός, στη ζωή, προσεχώς, ο καθένας από μας μπορεί να γίνει. Ναι! Και καλός και κακός, ο ίδιος μας ο εαυτός, απλώς, αποφασίζει και μας διευθύνει…»
Τίποτα, βέβαια, δεν θα είχε συμβεί χωρίς τον Γιάννη Μακρίδη και τη μουσική του ευλυγισία, χωρίς όλες αυτές τις πληθωρικές προσωπικότητες που ζωντάνεψαν τόσο γενναιόδωρα και ευφάνταστα όλους τους παραπάνω χαρακτήρες (με σειρά εμφάνισης): Γιάννης Ζουγανέλης, Γρηγόρης Βαλτινός, Νένα Μεντή, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Αντώνης Λουδάρος, Ελένη Καρακάση, Γεράσιμος Γεννατάς, Στέφανος Λώλος, Παύλος Κατσιβέλης και Μαρία Βασιλοπούλου, χωρίς το μαγικό χέρι των Μιχάλη Βαλάσογλου και Μαρίας Παγκάλου, χωρίς όλους τους καταπληκτικούς συνεργάτες, ανεξαιρέτως, σε όλα τα στάδια παραγωγής αυτού του εγχειρήματος και τέλος, χωρίς τη Νικολέττα Σιδέρη, τη συνέταιρό μου και κολλητή μου φίλη. Ξέρετε, αυτοί οι φίλοι που επενδύουν στα όνειρα και τις τρέλες; Αυτοί, ακριβώς!
Ας μιλήσουμε και για την τηλεοπτική σεζόν. Σε συναντάμε στη σειρά ΚΑΝΕ ΟΤΙ ΚΟΙΜΑΣΑΙ. Και εκεί υποδύεσαι;
Τη Σοφία. Μία θεατρολόγο σε ένα περιθωριακό σχολείο, με μαθητές επιρρεπείς σε παραβατικές συμπεριφορές, η οποία μέσω της επαφής τους με το θέατρο, επιχειρεί να ανοίξει μία πόρτα στον κόσμο τους, που θα εξομαλύνει την επικοινωνία τους, τόσο με τον εαυτό τους, όσο και με τους άλλους. Μια πόρτα που θα τους αποθαρρύνει από το να «κάνουν ότι κοιμούνται» και θα τους ενθαρρύνει να ζήσουν συμφιλιωμένοι με τη ζωή.
Πολλές σειρές, μεγάλος ανταγωνισμός. Γιατί το κοινό να επιλέξει την συγκεκριμένη;
Πέρα από την ατμοσφαιρική σκηνοθεσία των Αλέξανδρου Πανταζούδη και Αλέκου Κυράνη, που συνοδεύεται από την υπέροχη φωτογραφία των Claudio Bolivar και Έλτον Μπίφσα, θα σταθώ στη γραφή του Γιάννη Σκαραγκά. Με την πλούσια θεματολογία και τις συνεχείς ανατροπές της, ξετυλίγει ένα αφηγηματικό κουβάρι που εκτός του ότι κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον για την τροπή των εξελίξεων, συγχρόνως, δίνει τη δυνατότητα να αποτυπωθούν πολύ ανάγλυφα οι εύθραυστες ισορροπίες των ανθρώπινων σχέσεων, και μάλιστα σε ηλικιακές ομάδες και περιβάλλοντα που έλειπαν από την ελληνική τηλεόραση, όπως πχ. αυτή των εφήβων και του σχολείου.
Θεατρικά, σε συναντάμε κάπου το φετινό χειμώνα;
Επί σκηνής, όχι. Με συναντάτε ως βοηθό σκηνοθέτη. Μόλις, ανάψαμε το Σπιρτόκουτο στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στο οποίο συμμετείχα ως βοηθός του Γιάννη Νιάρρου. Ένα εγχείρημα για το οποίο νιώθω τρομερά ευγνώμων και τυχερή, όχι μόνο για το αποτέλεσμα, αλλά και για όσους και όσα συνάντησα σε όλη τη διαδικασία!
Επόμενα καλλιτεχνικά σχέδια;
Ας ελπίσουμε ότι θα πραγματοποιηθούν. Είμαι σε φάση συζητήσεων, που δυστυχώς, δεν επιτρέπουν ακόμη την κοινοποίησή τους. Σας ευχαριστώ πολύ!
Φωτογραφία: Αλέξανδρος Αποστολάκης
Οι «ΕΓΩτοτροπίες» είναι διαθέσιμες σε:
– Έντυπο βιβλίο 100 σελίδων με συνοδευτικό CD 70′, από τις εκδόσεις «Κόκκινη Κλωστή Δεμένη», σε όλα τα βιβλιοπωλεία
– Audiobook 70′, στo Bookvoice.gr: https://bit.ly/EGOtotropies_Audiobook
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: Ποιοι κερδίζουν έως και 112 ευρώ καθαρά πάνω από την προσωπική διαφορά [πίνακες]
Σεισμός-Αλκυονίδες: Αγωνία για τα ρήγματα στον Κορινθιακό
Κιβωτός του Κόσμου: Προτεραιότητα ο έλεγχος των «πόθεν έσχες» της πρεσβυτέρας