«Σφήκες»: Αμφιλεγόμενες οι κριτικές, ο κόσμος αποχωρούσε από την Επίδαυρο
Η προσαρμογή του έργου από την γνωστή σκηνοθέτρια σόκαρε πολλούς θεατές, ενώ μεγάλη μερίδα του κόσμου αποχώρησε νωρίς από το θέατρο, κατά τη διάρκεια της παράστασης. Μάλιστα, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που γιούχαραν την ηθοποιό και σκηνοθέτιδα αλλά και τον υπόλοιπο θίασο, ενώ κάποιοι θέλησαν να τους υποστηρίξουν ξεσπώντας σε θερμά χειροκροτήματα.
«Σφήκες»: Οι δηλώσεις Πατσαλίδη και η στήριξη Μπισμπίκη
Το Twitter έγινε «πεδίο μάχης», κάποιοι υπερασπίστηκαν το καλλιτεχνικό όραμα της Λένας Κιτσοπούλου, αλλά πολλοί περισσότεροι κατακεραύνωσαν τη θεατρική παράσταση. δηλώσεις του Σάββα Πατσαλίδη που αναδημοσίευσε ο Βασίλης Μπισμπίκης:
«Μια παράσταση εφόσον μπαίνει στη δημόσια σφαίρα μοιραία μπαίνει και στο ραντάρ της κριτικής. Καθ’ όλα αναμενόμενο αυτό και επιθυμητό. Εκείνο όμως που θεωρώ άθλιο είναι όταν η κρίση στρέφεται στο ίδιο το πρόσωπο του/της δημιουργού (είτε συγγραφέα είτε σκηνοθέτη, ηθοποιού κ.λπ). Η προσωπική επίθεση που εξαπέλυσαν όλοι οι «ενοχλημένοι», οι «θιγμένοι» και «αγανακτισμένοι» ζητώντας λίγο έως πολύ την κεφαλή της Κιτσοπούλου επί πίνακι (και των ηθοποιών, αν είναι δυνατόν!!), ήταν ό,τι πιο βρωμερό».
«Το ξαναλέω: Δικαίωμα του καθενός να μην αρέσει η δουλειά της όποιας Κιτσοπούλου (ή η απόδοση των ηθοποιών). Δικαίωμα του καθενός να τη θεωρεί αυτή ή και τους συνεργάτες της μέτριους ή κατώτερους των προσδοκιών του και δεν ξέρω τι άλλο. Για θέατρο μιλάμε. Δεν είναι ποτέ μονόδρομος. Οι εκτιμήσεις είναι όπως ένα καρδιογράφημα. Πάνω-κάτω. Σχετικοί και άσχετοι μαζί. Ο καθένας με τα γούστα του, τα στάνταρ του, τις αγκυλώσεις του, την παιδεία ή την έλλειψη παιδείας του, και φυσικά τις κωλοτούμπες του (χθες υπέρ του τάδε, σήμερα κατά, αύριο, ε, ό,τι ήθελε προκύψει!). Τουλάχιστον αυτό το δικαίωμα, να έχεις άποψη και να την εκφέρεις χωρίς τον κίνδυνο τιμωρίας και εξοστρακισμού είναι η ευλογία του δημοκρατικού πολιτεύματος. Δεν είναι όμως δικαίωμα κανενός να προσβάλει την προσωπικότητα του άλλου. Είναι αισχρό, ανέντιμο και πέραν από κάθε έννοια δημοκρατίας και λογικής. Αυτό δεν είναι κριτική. Είναι κανιβαλισμός. Έλεος, κυρίες και κύριοι! Έτσι δεν χτίζεται ο ευεργετικός διάλογος».
Θολοκουλτουριάρα της Αριστεράς, ημιμαθής, συμπλεγματική, αγενής, ανόητη, αλλά με κονέ, που της επιτρέπουν να μασουλάει τα λεφτά των φορολογουμένων για να ανεβάζει αηδίες στην Επίδαυρο, ασχημονώντας επί των έργων των αρχαίων συγγραφέων. Για φάπες! #Κιτσοπουλου #επιδαυρος #Επιδαυρο pic.twitter.com/HnvpSn1yzp
— EFPOROLIPTUS (@efporoliptus) July 17, 2023
Τα σχόλια της Έλενας Ακρίτα και Πέτρου Τατσόπουλου
Με μία ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook, η συγγραφέας και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Έλενα Ακρίτα, τονίζει μεταξύ άλλων πως “η Επίδαυρος θα υπάρχει και μετά από τη Λένα Κιτσοπούλου”.
Με τη βελόνα του πικάπ: Κύκλοι τραγουδιών της Λίνας Νικολακοπούλου στο Major Seven
Ολόκληρη η ανάρτησή της:
Δε βλέπω Κιτσοπουλου, δεν την αντέχω. Δυο παραστάσεις της έχω δει, μού φτάνουν και μού περισσεύουν.
Όμως η Επιδαυρος θα υπάρχει και μετά απ’ αυτή.
Όπως υπήρξε και πριν.
Τότε που επί δεκαετίες, λιωναμε τις σπαντριγιες μας για να δούμε την κάθε βαρετή, στομφώδη, χυδαία, μεγαλόστομη αηδία που ανέβαζαν οι κλίκες βολεμένων δημιουργών, θιασαρχών, ημετερων, μεταφραστών-κριτικών, παραγωγών ό,τι να ‘ναι, βαριεστημένων κορυφαίων του Χορού, ηθοποιών-δημοσίων υπαλλήλων του Εθνικού και τηλεαστερων με πρόσφατο σουξέ στη φαρέτρα τους. Και κάτι νούμερα (ξεχασμένα σήμερα πια) που νόμιζαν ότι τη σκηνοθεσία τούς την υπαγόρευε ο Αισχύλος στ’ αυτί.
Ηταν η Επίδαυρος των ολίγων και εκλεκτών #not που διαχρονικά λυμαίνονταν το Αρχαίο Θέατρο σαν να ήταν το αμπέλι του παππού τους.
Κι επιβίωσε.
Τους έγραψε όλους κι επιβίωσε.
Ως θεατές έχουμε βαρεθεί, έχουμε σιχαθεί, έχουμε εξαγριωθεί, έχουμε δει ξεπέτες, έχουμε φύγει τρέχοντας από παραστάσεις όπου οι αρχαίοι συγγραφείς κατακρεουργούντο με τις πλέον σαδιστικές μεθόδους.
Όμως η Επιδαυρος είναι πάντα εκεί.
Και θα είναι πάντα εκεί.
Και πριν την Κιτσοπούλου και μετά την κάθε Κιτσοπουλου. Συνεπως….
Βάλτε το μαχαίρι στο θηκάρι.
Και ήρεμα λίγο, εχουμς και καύσωνα….
«Σφήκες»: Οι αναρτήσεις στα Social Media
Τι ειναι η #Κιτσοπούλου που ασχολουμαστε κ μαζι της?? Κ για ποιο λογο της δοθηκε η Επιδαυρος?? Τοσο μεγαλη καλλιτέχνης ειναι??? αν δεν γινόταν αυτος ο ντορος ουτε που την ειχα ακουσει ποτε…
— Katie@Katie (@Katieasuknowher) July 17, 2023
Είχε δεν είχε η #Κιτσοπουλου έγινε πια αναγνωρίσιμη και θέμα συζήτησης. Μια "καμένη" που το παίζει πασιονάρια της Τέχνης. Όχι δεν είναι κουλτούρα και άποψη τα εγωϊστικά βρωμόλογα, που δε σοκάρουν κανέναν. Απλά προκαλεί απέραντη αηδία…. pic.twitter.com/sBb0rYR4Zo
— Γκρούεζας (@AspasiaAndr) July 17, 2023
Την #κιτσοπουλου την θυμάμαι πριν 2-3 χρόνια από ένα βάρβαρο βίντεο που έσφαζε ελάφια στο βουνο υπο την αιγίδα του ιδρύματος Ονασση και αυτό το βάφτιζε τέχνη.
Πάλι τα ίδια κάνει για να προκαλέσει?— Cou-cou-vaya (@VayaCou) July 17, 2023
Όταν το αρχαίο ελληνικό θέατρο πεφτει στα νύχια της αριστεράς με την επιχορήγηση του νεοφιλελευθερισμού.#Κιτσοπούλου pic.twitter.com/ASolYxYe3i
— Παυλος IV (@Gocu80061517) July 17, 2023
Ένα απολύτως κομπλεξικό σούργελο, που αφού μας έδειξε το πόσο μισεί την Ελλάδα, έκανε τις ψευτομαγκιές της για την μαλακία που παρουσίασε, μας απειλεί ότι θα συνεχίσει να βιάζει την αισθητική μας κ την ιστορία..
Ουουουστττ νούμερο#Κιτσοπουλου pic.twitter.com/uDnrRM4WUl— loyal_royalist73🇬🇷🇬🇷🇬🇷 #ΠΘΟ (@dimitris73t) July 18, 2023
Σφήκες του Αριστοφάνη από #Κιτσοπούλου. Μακραν η χειρότερη παρασταση του Φεστιβάλ. Ένας σχεδόν παραληρηματικός μονόλογος ο οποίος είχε ως μοναδικό σκοπό να εκθειάσει το Εγω της σκηνοθέτριας με στίχους που μόνο η τραπ μουσική θα ζήλευε.
Κρίμα για το αρχαίο θέατρο. Ειλικρινά. pic.twitter.com/WRh1sQWre4— Eleni Routsi (@eleni_routsi) July 16, 2023
«Σφήκες»: Δείτε φωτογραφίες της παράστασης
Ειδήσεις σήμερα
«Το κομμάτι είμαι gay…» – 3 διάσημοι Έλληνες που μίλησαν ανοιχτά για τις προτιμήσεις τους
Καλοκαίρι Yes: Άσχημα νέα για Τριαντάφυλλο, Πιερίδη και Τσαλαπάτη σήμερα
Survivor – Αποκάλυψη: Αυτά τα λεφτά θα πάρει ο Γιώργος Λιανός για το All Star 2