«Βαρεθήκαμε να περιμένουμε τους Oasis να κάνουν επανασύνδεση κι έτσι πήραμε κάποια κομμάτια που αφήσαμε στο ράφι πριν δέκα χρόνια, βάλαμε την φωνή του Λίαμ Γκάλαχερ σε ένα πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης και ιδού το αποτέλεσμα», λέει μια παρέα Βρετανών φίλων που αποκαλεί το «συγκρότημα» AIsis και το δημιούργημά τους, που αποτελείται από οκτώ κομμάτια, «The Lost Tapes/Vol. 1».
Το «άλμπουμ» είναι διαθέσιμο στο YouTube και έχει συγκεντρώσει πολλά εγκωμιαστικά σχόλια είτε από θαυμαστές των Oasis, που ακούνε ξανά κάτι που τους θυμίζει έντονα το αγαπημένο τους συγκρότημα, είτε από μουσικόφιλους που σημειώνουν ότι η μουσική που ακούγεται δεν είναι προϊόν Τεχνητής Νοημοσύνης και κάποιοι κόπιασαν για να τη φτιάξουν έτσι, όπως την ακούμε.
Η παρέα των μουσικών που έφτιαξε το «Lost Tapes» είναι οι Breezer, οι οποίοι είχαν γράψει κάποια τραγούδια το 2013 και τα άφησαν στο συρτάρι. Η πανδημία τούς έδωσε την ευκαιρία να τα ξεσκονίσουν μέχρι που κάποιος από αυτούς είχε την τρελή ιδέα να βάλουν τη φωνή του Λίαμ Γκάλαχερ από πάνω. «Φορτώσαμε σχεδόν όλη τη δισκογραφία των Oasis στον υπολογιστή και στη συνέχεια κόψαμε και ράψαμε διάφορα μέρη που ο Λίαμ τραγουδά χωρίς μουσική πίσω του», λένε οι Breezer και κάπως έτσι προέκυψε το «άλμπουμ».
«Οπως καταλαβαίνει ο καθένας, η μπάντα μας ακούγεται ακριβώς σαν τους Oasis, οπότε το μόνο που είχαμε να κάνουμε ήταν να αντικαταστήσουμε τα φωνητικά του τραγουδιστή μας με εκείνα του Λίαμ», εξηγούν. «Αρχικά σκεφτόμασταν να το κυκλοφορήσουμε ως “τα χαμένα τραγούδια των Oasis” αλλά τελικά κάναμε πίσω και αποκαλυφθήκαμε. Θέλαμε απλώς να χαρίσουμε λίγη νοσταλγία στους θαυμαστές. Μια ενδεχόμενη απάντηση στο πώς θα ακούγονταν σήμερα αν δεν είχαν διαλυθεί», λένε.
Σε ερώτηση αν θα μπορούσε ένα πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης να γράψει και μουσική που να μοιάζει στους Oasis, οι Breezer απαντούν αρνητικά. «Δεν νομίζω ότι αυτό είναι εφικτό ακόμα. Αυτά τα προγράμματα ελέγχονται από τον χρήστη και είναι σε θέση να δημιουργήσουν κάτι μόνο με το υλικό που τους παρέχει εκείνος», υποστηρίζουν και πιστεύουν ότι θα είχε ενδιαφέρον να δούμε συμπράξεις με μουσικούς που δεν υπάρχουν πια μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης. «Εμείς αναστήσαμε μια μπάντα και νομίζω ότι αυτό θα το βλέπουμε όλο και πιο συχνά στο μέλλον», τονίζουν.
Ασφαλώς και η περίπτωση των Breezer δεν είναι η μόνη και τουλάχιστον εκείνοι δεν κρύφτηκαν. Πριν λίγες μέρες ένα τραγούδι με τίτλο «Heart on my sleeve» αποσύρθηκε από το TikTok και το Spotify γιατί έφερε φωνητικά του Drake και του The Weeknd που ήταν προϊόντα Τεχνητής Νοημοσύνης. Αρχικά το κομμάτι ανέβηκε στο TikTok από κάποιον χρήστη με ψευδώνυμο Ghostwriter977 και στη συνέχεια σε διάφορες streaming πλατφόρμες από τον χρήστη Ghostwriter. Μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο και πριν η δισκογραφική εταιρεία των δύο γνωστών καλλιτεχνών πετύχει την απόσυρση του τραγουδιού, το «Heart on my sleeve» είχε κάνει 600.000 streams στο Spotify, 15 εκατ. views στο TikTok και άλλα 275.000 στο YouTube.
Αντιδράσεις από δισκογραφικές
Όπως ήταν φυσικό, οι πρώτοι που ξεσηκώθηκαν κατά της χρήσης της AI στη μουσική ήταν οι δισκογραφικές εταιρίες, που απειλούν τις streaming πλατφόρμες και τις ζητούν να πάρουν θέση στο φαινόμενο. Τον Οκτώβριο πέρυσι, η ένωση δισκογραφικών εταιριών στις ΗΠΑ (RIAA) προειδοποίησε ότι υπάρχουν πολλές εταιρίες Τεχνητής Νοημοσύνης που χρησιμοποιούν τραγούδια ως data στα προγράμματά τους. «Αυτό είναι παράνομο και ενάντια στα συμφέροντα των καλλιτεχνών μας καθώς το έργο τους χρησιμοποιείται χωρίς άδεια», λέει η ένωση.
Ο Drake έχει προηγούμενα με την Τεχνητή Νοημοσύνη και τη χρήση της φωνής του χωρίς άδεια και εν αγνοία του. Πριν λίγες ημέρες, ο ίδιος κατήγγειλε ότι το κομμάτι της Αμερικανίδας ράπερ, Ice Spice, «Munch» περιλαμβάνει τη φωνή του σε μια στροφή χωρίς να συμμετέχει ο ίδιος. Σε μια άλλη περίπτωση η φωνή του Drake, φτιαγμένη από πρόγραμμα AI, ακούγεται σε μια στροφή των τραγουδιών «WAP» και «Don’t Stop» της Cardi B και της Megan Thee Stallion και υπεύθυνος για αυτό ήταν ο ράπερ Μπράισον Τίλερ. «Αυτή είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι AI», έγραψε έξαλλος ο Καναδός ράπερ στο Instagram
Ειδήσεις σήμερα
Σάλος στην Τουρκία: Αδιαθεσία Ερντογάν κατά τη διάρκεια ζωντανής μετάδοσης
Συντάξεις-δημόσιο: Συμφέρει να φύγεις κάποιος στα 67 ή στα 40 έτη ασφάλισης;
ΕΝΦΙΑ: Οι 2 στρεβλώσεις της νομοθεσίας