Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στο Φουαγιέ του Θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2) για τέσσερις μοναδικές παραστάσεις στις 30 Νοεμβρίου και 1, 2, 3 Δεκεμβρίου, στις 21.00. Στη συνέχεια, θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Σταθμός (Βίκτωρος Ουγκώ 55, Μεταξουργείο) για περιορισμένο αριθμό μεταμεσονύκτιων παραστάσεων από τις 8 έως και τις 30 Δεκεμβρίου 2023, στις 23.30.
Στο νέο του έργο ο πάντα καλλιτεχνικά ανήσυχος σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής επιλέγει να μιλήσει για τον πόλεμο ως πολιτική πράξη και ως όργανο της πολιτικής μέσα από την υψηλή ποίηση δύο αρχαίων τραγωδιών: «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου και «Αντιγόνη» του Σοφοκλή. Στην παράσταση, ξεκινώντας από τις ρίζες του μύθου των Λαβδακιδών, ακολουθούμε την πορεία του εμφύλιου αλληλοσκοτωμού ανάμεσα στον πατέρα και τον γιο, Λάιο και Οιδίποδα, αλλά και στ’ αδέλφια Ετεοκλή και Πολυνείκη και, τέλος, στον θάνατο της Αντιγόνης.
» Γιατί η τραγωδία συνεχίζει να ασκεί πάνω μας τόσο μεγάλη έλξη; «Γιατί ερμηνεύοντας τους κλασικούς ερμηνεύουμε τον εαυτό μας, την εποχή μας, το σήμερα», απαντά ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής και συνεχίζει: «Πέραν της τεράστιας καλλιτεχνικής αξίας αυτών των έργων, η επιλογή τού να μιλήσεις για το “τώρα” μέσα από έργα που γράφτηκαν αιώνες πριν μας βοηθάει να επαναπροσδιορίσουμε και να καταλάβουμε την αληθινή φύση των ανθρώπων. Η ιστορία μοιάζει σαν κάτι ακίνητο. Μιας και οι πράξεις των ανθρώπων μέσα στους αιώνες παραμένουν και αυτές αμετακίνητες.
Τα έργα “Επτά επί Θήβας” και “Αντιγόνη” σου δίνουν τη δυνατότητα να αναμετρηθείς και να ανακαλύψεις τη φύση του πολέμου. Ενός εμφύλιου πολέμου. Ο πατέρας θέλει να σκοτώσει τον γιο του. Ο γιος σκοτώνει τον πατέρα του. Ο αδελφός τον αδελφό. Και, τέλος, η τελευταία απόγονος, η Αντιγόνη, καταδικάζεται σε θάνατο από τον θείο της. Ενας ατέρμονος εμφύλιος αλληλοσκοτωμός ανάμεσα σε αυτούς που κατέχουν την εξουσία και θέλουν με όλα τα μέσα να τη διατηρήσουν.
Η βαθύτερη ανάγκη μου είναι να μιλήσω για τον πόλεμο. Μέσα από την υψηλή ποίηση του “τραγικού” λόγου. Τον πόλεμο ως πολιτική πράξη. Τον πόλεμο ως όργανο της πολιτικής. Γιατί ας μην ξεχνάμε πως ο ιθύνων νους του πολέμου είναι πάντα η πολιτική. Πόλεμος σημαίνει πολιτική πράξη με άλλα μέσα. Τη δύναμη του ισχυρού απέναντι στον ανίσχυρο», καταλήγει.
Μουσική
Για τη μουσική του έργου «Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη», ο Κωνσταντίνος Χατζής συνεργάστηκε ξανά με τον Γιώργο Κουμεντάκη. Η υποβλητική μουσική του διακεκριμένου συνθέτη δεν συνομιλεί με τις τραγωδίες των Αισχύλου και Σοφοκλή, αλλά λειτουργεί περισσότερο ως αυτόνομο μουσικό έργο. Λέξεις, ήχοι, εικόνες συνθέτουν μια μοναδική θεατρική-μουσική εμπειρία:
ΤΙ ΔΙΑΒΑΣΑ
«Αισχύλος, Σοφοκλής και Κουμεντάκης. Τρεις συγγραφείς. Τρεις συνθέτες. Η μουσική εδώ λειτουργεί σαν ένα τρίτο έργο. Σαν τρίτος συγγραφέας. Δύση και Ανατολή. Ενα κράμα που συνεχώς συγκρούεται. Και ανάμεσά σε αυτήν τη σύγκρουση αναδύεται η καθαρή όψη της αλήθειας. Ας τολμήσουμε, επιτέλους, να τη δούμε κατάματα», επισημαίνει ο σκηνοθέτης.
» H παράσταση επιχορηγείται από το υπουργείο Πολιτισμού.
Ερμηνεύουν: Ηλέκτρα Καρτάνου (Πόλεμος), Χάρης Δήμος (Πολυνείκης/Ετεοκλής), Νίκος Μάνεσης (Κρέοντας/Αίμονας), Κωνσταντίνος Χατζής (Αντιγόνη). Φωνή Αντιγόνης: Σοφία Χιλλ. Κλαρινέτο παίζει ζωντανά ο Χάρης Δήμος.
Info
«ΕΠΤΑ ΕΠΙ ΘΗΒΑΣ – ΑΝΤΙΓΟΝΗ»
» ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΠΟΤΕ: 30 Νοεμβρίου και 1, 2, 3 Δεκεμβρίου, στις 21.00
ΠΟΥ: Φουαγιέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2)
ΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ: 10€
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: ntng.gr | www.ticketservices.gr
Πληροφορίες – κρατήσεις: Στο 2315200200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ
» ΑΘΗΝΑ
ΠΟΤΕ: 8 έως και τις 30 Δεκεμβρίου, στις 23.30
ΠΟΥ: Θέατρο Σταθμός (Βίκτωρος Ουγκώ 55, Μεταξουργείο)
ΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ: 10€
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: www.ticketservices.gr
Ειδήσεις σήμερα
Μουσείο Φλώρινας: Ο αρχαιολογικός χώρος Πετρών αποκαλύπτει τα μυστικά του