Τότε που ο κορυφαίος Ντέιβις ανοιγόταν σε νέους δρόμους και αναζητήσεις λοξοκοιτώντας προς το ροκ και τη φανκ.
Ο Τσικ Κορία αντικατέστησε τον Χέρμπι Χάνκοκ στο πιάνο στην μπάντα του Μάιλς Ντέιβις και έπαιξε στα άλμπουμ του «In a silent way», «Bitches Brew», «On the corner» κ.ά.
Ο Τσικ Κορία πέθανε την Τρίτη στο σπίτι του στην Τάμπα της Φλόριντα μετά από μια σύντομη μάχη με μια σπάνια μορφή καρκίνου.
Ενεργός μουσικός για περισσότερα από 50 χρόνια, απέσπασε στη μακρά πορεία του 23 βραβεία Γκράμι, ενώ περιόδευε ανά τον κόσμο και έπαιζε στα κλαμπ του Μανχάταν μέχρι πριν από λίγα χρόνια. Πέρυσι κυκλοφόρησε ο διπλός δίσκος «Plays» που περιλαμβάνει ζωντανές εμφανίσεις του μόνο με πιάνο.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 έφτιαξε το δικό του συγκρότημα, τους Return to Forever. Το ντεμπούτο τους άλμπουμ το 1972 και εκείνο που ο Τσικ Κορία ηχογράφησε την ίδια χρονιά με τον Γκάρι Μπάρτον με τίτλο «Crystal Silence» αναδεικνύουν το εύρος της μουσικής που ο Αμερικανός μουσικός ήθελε να παίζει.
«Γράψαμε εκείνον το δίσκο σε τρεις ώρες. Κάθε κομμάτι το παίξαμε μόλις μία φορά», έλεγε ο Μπάρτον σε συνέντευξή του. Οι δυο τους κυκλοφόρησαν άλλα επτά άλμπουμ ως ντουέτο και έπαιζαν μαζί μέχρι που ο Μπάρτον αποφάσισε να αφήσει την ενεργό δράση.
Χαρντ ροκ και Σοπέν
Στους Return to Forever έπαιζε κιθάρα και ο Αλ Ντι Μέολα και μαζί κυκλοφόρησαν μια σειρά από δουλειές στη δεκαετία του ’70 που είχαν στοιχεία χαρντ ροκ και πάτησαν στο top-40 του Billboard. Παράλληλα, ο Τσικ Κορία ηχογραφούσε και ως σόλο καλλιτέχνης, με πιο χαρακτηριστική περίπτωση το «My Spanish heart» του 1976. Αργότερα, παρέδωσε τη δική του εκδοχή σε κλασικά έργα των Μότσαρτ και Σοπέν, ενώ έγραψε και μια συμφωνία.
«Blue Note»
Το αγαπημένο του στέκι τα τελευταία χρόνια ήταν το κλαμπ «Blue Note» στη Νέα Υόρκη, όπου έπαιζε αρκετά συχνά συνοδεία φίλων και συνεργατών από το παρελθόν. Μάλιστα πολλές από αυτές τις βραδιές αποτυπώθηκαν και κυκλοφόρησαν, όπως το «The musician» του 2017, ένα τριπλό άλμπουμ με ηχογραφήσεις στο κλαμπ από το 2011. Τότε γιόρτασε τα 70ά του γενέθλια παρέα με σπουδαίους, όπως ο Χέρμπι Χάνκοκ, ο μπασίστας των Return to Forever, Στάνλεϊ Κλαρκ, και ο Μπόμπι ΜακΦέριν. Ως το τέλος της καριέρας του, ο Τσικ Κορία είχε ηχογραφήσει σχεδόν 90 άλμπουμ.
«Τα μίντια και οι εταιρίες είναι εκείνες που βάζουν ταμπέλες και που θέλουν τα είδη να είναι ξεκάθαρα και ξεχωριστά το ένα από το άλλο. Αν ρωτήσετε τους μουσικούς, θα διαπιστώσετε ότι πάντα η μουσική ήταν μίξη ειδών, ένα fusion διαφορετικών ρευμάτων που εξελίσσει διαρκώς τη μουσική», έλεγε σε συνέντευξή του.
Πάντα προέτρεπε τους νεότερους να ακούν τη δική τους φωνή και να χαράσσουν τους δικούς τους δρόμους. «Είναι εντάξει να είστε ο εαυτός σας. Μάλλον, όσο πιο πολύ είστε ο εαυτός σας τόσα περισσότερα χρήματα θα βγάλετε», έλεγε στους τελειόφοιτους του Μπέρκλεϊ το 1997.
Το όνομά του ήταν Αρμάντο Αντονι Κορία και γεννήθηκε στις 12 Ιουνίου 1941 κοντά στη Βοστόνη. Ο πατέρας του ήταν τρομπετίστας σε διάφορες μπάντες στην περιοχή και ο ίδιος ξεκίνησε να παίζει πιάνο στα 4 του χρόνια. Το όνομα με το οποίο έγινε γνωστός του το έδωσε μια θεία του όταν ήταν μικρός. Τον τσίμπαγε στα μάγουλα και τον αποκαλούσε «cheeky».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Christmas Theater on line: Αΐντα και Λίμνη των κύκνων στο ρεπερτόριο για το Σαββατοκύριακο [βίντεο]
Αντώνης Καλογιάννη: Σίγησε η φωνή των ερωτικών και πολιτικών τραγουδιών της Ελλάδας
ΥΠΠΟ: 14 εκατ. ευρώ επιδότησης θέσεων στον Πολιτισμό
Έρις Κύργια: Τι σηματοδοτεί η επιλογή της στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr