Γράφει ο Στέργιος Πουλερές
Μετά την περσινή της πορεία την άνοιξη και την καλοκαιρινή της περιοδεία, όπου στο καστ ήταν ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης, η παράσταση θα βρίσκεται θεατρικά ως τα Χριστούγεννα στο Βεάκη, με τον Δημήτρη Πιατά να αντικαθιστά τον Κυριακίδη και να δίνει στον ρόλο μια απίστευτα άλλη διάσταση. Μια διάσταση που του ανήκει. Δεν συνηθίζεται να γράφονται οι έπαινοι για τους ηθοποιούς στην αρχή του κειμένου, αλλά δε μπορεί να γίνει κι αλλιώς. Αξίζει και στον σπουδαίο Πιατά, αλλά και στον σκηνοθέτη της παράστασης και τον υπόλοιπο θίασο.
Ο Αιμίλιος Χειλάκης πιστοποιεί με το Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας ότι υπάρχει μια δεύτερη οντότητα μέσα του, η σκηνοθετική, που είναι εξίσου εκτενής με την υποκριτική. Μπορεί να το αντιληφθεί κανείς στα μικρά και τα μεγάλα της παράστασης. Στη δομή της που εναλλάσσεται το κωμικό με το δραματικό και σε ορισμένα σημεία κάνει το δραματικό να ακούγεται αστείο και το αστείο τραγικό. Στις συνθέσεις των ομάδων επί σκηνής. Στη μετάβαση των καταστάσεων των ρόλων στις σκηνές στο δάσος. Σε όλα.
Το Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας έχει κάτι που δεν το συναντάς συχνά. Μπορείς να κόψεις κάποιες πράξεις και να λειτουργούν με την ίδια δύναμη εκτός πλαισίου του έργου. Το φινάλε της παράστασης για παράδειγμα, με τον θίασο που παρουσιάζει την παράσταση στον βασιλιά Θησέα, κάλλιστα θα μπορούσε να είναι ένα δρώμενο δρόμου, μια παράσταση εν κινήσει.
Είναι απόλυτα εύστοχη η περιγραφή στο δελτίο τύπου που λέει ότι είναι μια γιορτινή κωμωδία, ένα ερωτικό γαϊτανάκι που σοβαρολογεί χωρίς ποτέ να σοβαρεύεται. Βλέπουμε τον συνδυασμό συναισθημάτων ανάμεσα σε 4 νέους, με τους δύο άντρες να είναι ερωτευμένοι με την ίδια γυναίκα. Κι αυτή η γυναίκα είναι ερωτευμένη με τον έναν. Μια άλλη γυναίκα είναι ερωτευμένη με τον άλλον. Κι ο έρωτας θα βρει τον τρόπο να προσφέρει το ορθό, έστω και με λίγη μαγική βοήθεια από τον βασιλιά των ξωτικών Όμπερον και τον γκαφατζή βοηθό του Πουκ.
Αυτός είναι ο πυρήνας της ιστορίας. Ο αμοιβαίος έρωτας έρχεται να αμβλύνει τις διαφωνίες. Η αγάπη έρχεται να φτιάξει το δικό της παζλ, όσο κι αν εμείς έχουμε αλλού στραμμένο το βλέμμα μας.
Για δύο και πλέον ώρες έχουμε μια αντιπαράθεση γέλιου και ανησυχίας, έναν εναγκαλισμό του αστείου με το ιδιαζόντως επώδυνο, έναν χορό με καβαλιέρο τη σατιρική διάσταση και ντάμα το αληθινό συναίσθημα. Κι όλος ο θίασος υπηρετεί με αριστεία αυτόν το στόχο. Ακόμα και στον φαινομενικά λιγότερο σημαντικό ρόλο, η σκηνοθεσία και το έργο βρίσκουν τη στιγμή της δόξας. Τέτοια είναι η σκηνή που μιλάει ο “τοίχος” για παράδειγμα.
Ιδιαίτερα σημαντική θέση έχει στο έργο και η μυσταγωγία. Τα σκηνικά, η μουσική, η κίνηση αποκτούν κάποια στιγμή μεγαλύτερη αξία από τον λόγο. Έχουμε να κάνουμε με μια μεγαλειώδη παράσταση και δε νιώθω καθόλου υπερβολή αποδίδοντας αυτόν τον χαρακτηρισμό.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας
Μουσική: Κωνσταντίνος Βήτα
Σκηνικά- Κοστούμια: Τέλης Καρανάνος – Αλεξάνδρα Σιάφκου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Κίνηση: Αντωνία Οικονόμου
Βοηθός Σκηνοθετών: Δημήτρης Κακαβούλας
Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης ||Καμαρινή Μωραγιάννη
Παίζουν:
Αιμίλιος Χειλάκης
Αθηνά Μαξίμου
Μιχάλης Σαράντης
Αλέξανδρος Βάρθης
Λένα Δροσάκη
Κωνσταντίνος Γαβαλάς
Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη
Κρις Ραντάνοφ
Παναγιώτης Κλίνης
Τίτος Λίτινας
Μιχάλης Πανάδης
Κωνσταντίνος Μουταφτσής
και ο Δημήτρης Πιατάς
Πληροφορίες: Βεάκη, Στουρνάρη 32, Εξάρχεια, 2105223522, Παραστάσεις : Πέμ., Παρ. 9 μ.μ., Σάβ. 6 μ.μ./ 9 μ.μ., Κυρ., Τετ. 7 μ.μ.
Τιμή : € 25-15.