Με το νέο σύστημα έχουν κοπεί, αθροιστικά, 220.000 εισιτήρια, αξίας πάνω από 4 εκατομμύρια ευρώ, όπως μας ανέφερε η πρόεδρος του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, Αθηνά Χατζηπέτρου. Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, η λειτουργία του νέου συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχει ολοκληρωθεί στους προβλεπόμενους χώρους και μουσεία (Ακρόπολη και αρχαιολογικοί χώροι του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, Κνωσός και Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, αρχαιολογικός χώρος και Μουσείο Αρχαίας Μεσσήνης).
Από χθες οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν τα εισιτήριά τους και από το Διαδίκτυο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση etickets.tap.gr.
Πληκτρολογώντας την παραπάνω διεύθυνση ανοίγει μία καρτέλα με δύο αναφορές, η πρώτη απευθύνεται στους «Επισκέπτες» και η δεύτερη στους «Συνεργάτες». Κάνοντας κλικ στη λέξη «Επισκέπτες» καλούμαστε να επιλέξουμε τον αρχαιολογικό χώρο/μουσείο που επιθυμούμε να επισκεφθούμε ανάμεσα στην Αττική, την Κρήτη και την Πελοπόννησο. Αφού επιλέξουμε περιοχή, διαλέγουμε το χώρο (ας πούμε Αττική-Ακρόπολη και Κλιτύες) κλικάρουμε ημέρα και μία από τις έξι επιθυμητές ζώνες ώρας. Επιλέγουμε το είδος του εισιτηρίου που θέλουμε (ολόκληρο ή μισό) και τον αριθμό τους και ακολουθώντας τις οδηγίες φτάνουμε στο διά ταύτα που είναι… η πληρωμή μέσω τραπέζης.
Αξιοπερίεργο είναι πως από το Διαδίκτυο δεν μπορείς να προμηθευτείς «ελευθέρας», μια κατηγορία που περιλαμβάνει σχεδόν τα μισά εισιτήρια που κόβονται ετησίως, στην οποία υπάγονται πολλά στρώματα του πληθυσμού. Οπως είναι τα άτομα άνω των 65 ετών, οι μαθητές, οι φοιτητές κ.α. Οπως μας εξήγησαν, αυτό συμβαίνει επειδή ο νόμος του υπ. Πολιτισμού προϋποθέτει η έκδοση των συγκεκριμένων εισιτηρίων να συνοδεύεται από έλεγχο των απαραίτητων δικαιολογητικών. Ηδη εξετάζονται τρόποι για να γίνει τα σύστημα πιο εύρυθμο σε αυτόν τον τομέα.
Στο σύστημα υπάρχει και η αναφορά «Συνεργάτες». Αναφέρεται στα πιστοποιημένα τουριστικά γραφεία και χθες ήταν ανενεργή. Μας πληροφόρησαν ότι θα τεθεί σε λειτουργία τις επόμενες ημέρες «όταν φορτωθούν τα απαραίτητα στοιχεία». Η διάρκεια των εισιτηρίων της συγκεκριμένης κατηγορίας θα είναι τετράμηνη.
Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, έστω και στην περιορισμένη μορφή του, ξεκινάει μετά από πολλές καθυστερήσεις και πισωγυρίσματα, με δωρεά από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος και το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Την ομαλή εξέλιξη της λειτουργίας του παρακολουθεί ομάδα εργασίας που συστάθηκε με πρωτοβουλία του υφυπουργού Πολιτισμού Κώστα Στρατή.
Η πλήρης εφαρμογή του συστήματος θα δώσει τέλος στην ταλαιπωρία που υφίστανται σήμερα οι τουρίστες, οι οποίοι περιμένουν σε ατέλειωτες σειρές στα εκδοτήρια, μέσα στο λιοπύρι, όπως συνέβη στην Ακρόπολη την περασμένη Πέμπτη, ή όπως συμβαίνει σχεδόν καθημερινά στην Κνωσό. Αν και για το συγκεκριμένο θέμα δεν ευθύνεται μόνο ο τρόπος προμήθειας του εισιτηρίου αλλά και η μη ομαλή ροή των επισκεπτών, που οφείλεται σε ασυνεννοησία των εμπλεκόμενων φορέων. Γιατί όταν σε ένα μόνο πρωινό φτάνουν στην Ακρόπολη οι επιβάτες 7 κρουαζιερόπλοιων, δηλαδή 17.000 επισκέπτες, δεν υπάρχει περίπτωση η Ακρόπολη να μη φρακάρει, όπως και συνέβη. Τα ίδια μας λένε πως συμβαίνουν και στην Κνωσό, όπου όλες οι κρουαζιέρες «σκάνε» το πρωί και μετά το μεσημέρι δεν βλέπεις άνθρωπο.
Από τα καλά του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, εφόσον η εφαρμογή του προχωρήσει ομαλά, είναι και το γεγονός πως με το κλείσιμο της τουριστικής χρονιάς οι υπεύθυνοι θα έχουν στα χέρια τους και στατιστικές, με ακριβή εικόνα για τις ώρες αιχμής και τα «μποτιλιαρίσματα» στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, προκειμένου να λαμβάνονται μέτρα για την ομαλή κίνηση των επισκεπτών. Προς την κατεύθυνση αυτή οι «ζώνες ώρας», που πρέπει να επιλέξει ο επισκέπτης κατά την αγορά του διαδικτυακού εισιτηρίου, από την επόμενη χρονιά δεν θα είναι ενδεικτικές όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά δεσμευτικές.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]