Ο Guardian το προεκτείνει υποστηρίζοντας ότι το φετινό καλοκαίρι βλέπουμε να εκτυλίσσεται στις οθόνες το τέλος του μπλοκμπάστερ. Πρώτη και καλύτερη η Warner-DC Comics που βίωσε την αποτυχία με το «Batman v Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» και τον επερχόμενο καταποντισμό της «Ομάδας Αυτοκτονίας» και βλέπει τη «Wonder Woman» και το «Justice League» του 2017 ως σανίδα σωτηρίας.
«Η προσμονή και το σήμα της παραγωγής δεν αρκούν από μόνα τους. Το κοινό χρειάζεται κάτι παραπάνω για να μη χάσει το ενδιαφέρον του», λέει η εφημερίδα. Ολο και περισσότερες υπερπαραγωγές στρέφουν το βλέμμα τους στην κινέζικη αγορά τοποθετώντας στα καρέ τους προϊόντα κινεζικής προέλευσης, προσθέτοντας δυο τρεις Κινέζους ηθοποιούς σε δεύτερους ρόλους (βλέπε «Ημέρα Ανεξαρτησίας: Νέα Απειλή») ή κάνοντας γυρίσματα σε τοποθεσίες της αχανούς χώρας («Η συμμορία των μάγων 2»).
«Αν αυτό το φαινόμενο είχε στη βάση του σε δημιουργικές ιδέες θα ήταν διαφορετικά. Ομως οι ταινίες μοιάζουν πια σαν διαφημιστικά προϊόντα με αποτέλεσμα η αίσθηση που αφήνουν να είναι εκείνη του “τεχνητού”», ισχυρίζεται η εφημερίδα.
Ενας ακόμη λόγος είναι ασφαλώς οι λάθος επιλογές όπως αυτή της Universal με το «Warcraft: Η σύγκρουση δύο κόσμων».
Το στούντιο θεωρούσε ότι ένα σαρωτικό βίντεο γκέιμ θα είχε την ίδια επιτυχία στη μεγάλη οθόνη και επιπλέον θα γεννούσε επίσης επιτυχημένα σίκουελ.
«Με εισπράξεις πρεμιέρας όμως που κατέληξαν στα 47 εκατ. δολάρια στις ΗΠΑ, κάθε σκέψη για συνέχεια πετάχτηκε στον κάλαθο των αχρήστων», τονίζει ο Guardian.
Mπορεί το «Ψάχνοντας την Ντόρι» να έγινε αστραπιαία το πιο εμπορικό καρτούν όλων των εποχών στις ΗΠΑ, όμως άλλα παρόμοια σίκουελ είχαν ακριβώς αντίθετη τύχη φανερώνοντας την κούραση του κοινού στα «κινηματογραφικά σίριαλ».
Το «Χελωνονιντζάκια ΙΙ» έμεινε στα… μισά σε εισπράξεις σε σχέση με το πρώτο φιλμ του 2014 (237 εκατ. δολάρια έναντι 493 εκατ. δολάρια), ενώ
«Η Αλίκη μέσα από τον καθρέφτη» ξεφούσκωσε στο ένα τρίτο των εισπράξεων του «Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» του 2010 (1 δισ. δολάρια). Επίσης, «Ο Κυνηγός: Η μάχη του χειμώνα» δεν ξεπέρασε τα 164 εκατ. δολάρια όταν το «Η Χιονάτη και ο κυνηγός» του 2012 είχε φτάσει σχεδόν τα 400 εκατ. δολάρια.
«Οι πρώτες ταινίες με την Αλίκη πήγαν καλά γιατί ο κόσμος ήξερε τι θα δει. Ο,τι ακολούθησε, του ήταν ξένο. Οσο για τα Χελωνονιντζάκια… δύσκολα θα βρείτε κάποιον που ανυπομονούσε να δει τη συνέχεια», λέει ο Guardian και παραθέτει ακόμη δυο παραδείγματα: την αποτυχία του φετινού «X-Men: Apocalypse» και της «Εποχής των παγετώνων 4».
«Ο κόσμος βαρέθηκε», είναι το πόρισμα της εφημερίδας. Και οι κακές κριτικές έχουν το δικό τους μερίδιο στην καθίζηση των εισιτηρίων, λέει ο Guardian που όμως συνεχίζει διαπιστώνοντας ότι η αιτία είναι ότι το Χόλιγουντ απλά δεν έβγαλε καλές ταινίες αυτή τη σεζόν. «Οι μεγάλες επιτυχίες είναι εκείνες που απέσπασαν τα καλύτερα λόγια από τον Τύπο όπως το “Ψάχνοντας την Ντόρι”, το “Μπάτε σκύλοι αλέστε” ή το “Captain America: Εμφύλιος πόλεμος”. To γεγονός ότι τα δύο πρώτα, μαζί με τον θρίαμβο της “Ζωούπολης” τον Μάρτιο, που ξεπέρασε το 1 δισ. δολάρια σε εισπράξεις, αποδεικνύουν ότι οι καλύτεροι πελάτες του Χόλιγουντ είναι τα παιδιά».
Σε ένα τελευταίο συμπέρασμα ο Guardian προσθέτει ότι οι επιτυχίες της «Ζωούπολης», της βραβευμένης με Οσκαρ «Επιστροφής», του «Deadpool» και του «Βιβλίου της ζούγκλας» αποδεικνύουν ότι το κοινό δεν περιμένει το καλοκαίρι ή τα Χριστούγεννα για να πάει σινεμά.
Το μοναδικό κριτήριο είναι, πάντα ήταν, η καλή ταινία όποτε κι αν αποφασίσουν τα στούντιο να τη διαθέσουν στις αίθουσες. ΒΟΧ Δεν έκαναν ταμείο στην Ελλάδα Και στις ελληνικές αίθουσες τα εισιτήρια επιβεβαιώνουν τις χαμηλές επιδόσεις του φετινού καλοκαιριού.
Μην ξεχνάμε όμως ότι η αισθητή πτώση του δικού μας box office τα τελευταία χρόνια οφείλεται κυρίως στη δύσκολη εποχή που περνάει η χώρα με αποτέλεσμα η παρουσία μας απέναντι από τη μεγάλη οθόνη να θεωρείται πια «πολυτέλεια» που περικόπτεται. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το «Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος» τερμάτισε την πορεία του στα 215.103 εισιτήρια, η «Εποχή των παγετώνων: Σε τροχιά σύγκρουσης» βαδίζει καλά με 171.988 εισιτήρια μετά από ένα σχεδόν μήνα προβολών, ενώ η «Ζωούπολη» έκοψε σχεδόν 140.000 εισιτήρια σε 4 ½ μήνες προβολών.
Το «X-Men: Αpocalypse» δεν ξεπέρασε τα 111.155 εισιτήρια όταν κατέβηκε από τις αίθουσες. Το «Warcraft: Η σύγκρουση δύο κόσμων» ξέμεινε από καύσιμα στα 91.713 εισιτήρια και το «Βιβλίο της ζούγκλας» έκλεισε με 82.582 εισιτήρια. Τέλος, η «Ημέρα Ανεξαρτησίας: Νέα απειλή» «ξέμεινε» στα 48.402 εισιτήρια.
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ
Από την ένπτυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου