Ο Κυριάκος Πιερρακάκης σε μία μακροσκελή ανάρτηση στο Facebook απαντά στις «αναχρονιστικές μειοψηφίες» που «αντιστέκονται», ενώ ξεκαθαρίζει τους στόχους των συγκεκριμένων εξετάσεων, τονίζοντας πως «οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς».
Ο υπουργός αναφέρει χαρακτηριστικά πως «οι Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα (αποκαλούμενες και ”Ελληνική PISA”) στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά που διενεργήθηκαν σήμερα, στοχεύουν στην αξιόπιστη αποτύπωση του επιπέδου των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών της Στ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου.»
«Περισσότερα από 630 σχολεία σε όλη τη χώρα άντλησαν τα θέματα στα οποία έπειτα κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές. Το αποτέλεσμα των εξετάσεων δεν μετράει βαθμολογικά, τα γραπτά είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται στην αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. Η στόχευση είναι διαφορετική: η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων δίνει πολύτιμες πληροφορίες για τον βαθμό επίτευξης των στόχων των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών σε εθνικό επίπεδο σε αυτή τη φάση και σταδιακά το ίδιο θα συμβεί και σε περιφερειακό επίπεδο και στο επίπεδο της σχολικής μονάδας» σημειώνει ο υπουργός Παιδείας.
«Τα θέματα είναι γνώριμα. Οι μαθητές τα έχουν ήδη διδαχθεί και δεν χρειάζονται καμία προετοιμασία. Στόχος είναι να αποτυπωθεί ο βαθμός αφομοίωσης της εκπαιδευτικής ύλης, αλλά και ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους και κυρίως της κριτικής σκέψης τους. Η ”Ελληνική PISA” είναι πολύτιμο εργαλείο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σήμερα και ένας ακόμη βατήρας για τις μεγάλες αλλαγές που χρειάζονται αύριο. Αντίστοιχες εξετάσεις διενεργούνται σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες με στόχο τη βελτίωση των εκπαιδευτικών συστημάτων» αναφέρει ο κ. Πιερρακάκης.
«Οι εκπαιδευτικοί είναι αρωγοί και καταλύτες στην τιτάνια προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο, λειτουργικό, δημιουργικό, ψηφιακό. Αντιστέκονται αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους» σημειώνει ο υπουργός.
«Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς. Ο δρόμος για τις μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση έχει ανοίξει με το ψηφιακό σχολείο που πρόσφατα ανακοινώθηκε, με το πολλαπλό βιβλίο, με τις επερχόμενες αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, με τη μελέτη ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων αντί αποσπασματικών κειμένων, με τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και με όσα ακόμη πρόκειται να ανακοινωθούν και να υλοποιηθούν τους επόμενους μήνες. Με πολλές μικρές και μεγάλες αλλαγές που τόσο έχει ανάγκη το ελληνικό σχολείο. Και σίγουρα χωρίς ιδεοληψίες – όχι απλώς άλλων δεκαετιών, αλλά άλλου αιώνα.» προσθέτει.
«Δεν θα συμβιβαστούμε με τους μηχανισμούς και τις δυνάμεις της αδράνειας. Οι πολίτες έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση για να φέρει τη χώρα στο μέλλον. Κι αυτό ακριβώς είμαστε αποφασισμένοι να πράξουμε» καταλήγει στην ανάρτησή του για τις διαγνωστικές εξετάσεις «ελληνική PISA» ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.
Απόστολος Γκλέτσος: Τις ανεμογεννήτριες τις ξέρω καλά, με πίεσε ο χρόνος [βίντεο]
Απεργία – παρωδία για την ελληνική Pisa
Στο ίδιο έργο θεατές παραμένουν γονείς και υπουργείο Παιδείας, καθώς η ΟΛΜΕ για μία ακόμα χρονιά επιχειρεί να «μπλοκάρει» τη διεξαγωγή της λεγόμενης «Ελληνικής Pisa», ενός εθνικού διαγωνισμού, ο οποίος διεξάγεται τα τελευταία τρία χρόνια πιλοτικά σε επιλεγμένα σχολεία της χώρας.
Σήμερα, 330 Δημοτικά και 330 Γυμνάσια θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, με τα αποτελέσματα να είναι ανώνυμα και τις επιδόσεις να μην προσμετρούνται στη σχολική επίδοση του μαθητή. Αν και η πολιτική ηγεσία έχει ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους, ότι η ελληνική Pisa, η οποία έχει σχεδιαστεί βάσει της φιλοσοφίας του ομώνυμου διεθνούς διαγωνισμού του ΟΟΣΑ, στόχο έχει να λειτουργήσει ως ένα εργαλείο στα χέρια των πολιτικών ηγεσιών και των αρμόδιων φορέων για βελτιωτικές κινήσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία βάσει των ελλείψεων που παρατηρούνται στους μαθητές, η ΟΛΜΕ επιμένει κάθε χρόνο να προκηρύσσει απεργία για να μπλοκάρει τη διεξαγωγή του.
Αδιέξοδο
Ο διάλογος μεταξύ συνδικαλιστών και πολιτικών ηγεσιών σε αυτό το ζήτημα έχει αποδειχθεί αδιέξοδος τα τελευταία χρόνια. Εντύπωση όμως προκαλεί η επιμονή της ΟΛΜΕ για το μπαράζ απεργιών και αποχών που έχει προκηρύξει για διάφορα θέματα (αξιολόγηση, εξετάσεις Pisa), παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί της έχουν γυρίσει την πλάτη.
Το 2022 πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά η διενέργεια του διαγωνισμού, με την ΟΛΜΕ να προκηρύσσει στάση εργασίας, η οποία κρίθηκε παράνομη από το δικαστήριο και η ΑΔΕΔΥ να τη στηρίζει με προκήρυξη νέας στάσης εργασίας. Ακριβώς το ίδιο σκηνικό επαναλαμβάνεται και φέτος, με την ίδια σειρά γεγονότων.
Μειοψηφία
Μόνο που το 2022, από το σύνολο των 600 σχολείων, μόλις 15 δεν συμμετείχαν και αυτό σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν τότε από τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, δεν αφορούσε μόνο τη συμμετοχή στην απεργία, αλλά και κρούσματα Covid ή την αντίθεση κάποιων γονέων.
Το 2022 η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη στάση εργασίας δεν ξεπέρασε το 5%, ενώ το 2023, το κάλεσμα των συνδικαλιστών αποδείχθηκε γι’ ακόμη μια φορά άσφαιρο, καθώς μόλις το 3,5% συμμετείχε στην απεργία.
Ειδήσεις σήμερα
Πιτσιλής για συλλήψεις εφοριακών: «Αυτονόητα αδιαπραγμάτευτη η μηδενική ανοχή μας στη διαφθορά»
Σκρέκας: Πρόστιμο 395.125 ευρώ στην πολυεθνική εταιρεία «HENKEL ΕΛΛΑΣ Α.Β.Ε.Ε.»