Ηδη ο κ. Μητσοτάκης είχε τηλεφωνική επικοινωνία με την πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κατά την οποία συζητήθηκε η βούληση και των δύο πλευρών να συνεργαστούν για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιο, μια ομάδα εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) θα ταξιδέψει στην Αθήνα, εντός της εβδομάδας, «για να δώσει συμβουλές, τεχνογνωσία και υποστήριξη» για τον εκσυγχρονισμό και την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, «όπως αυτό κριθεί απαραίτητο από την ελληνική κυβέρνηση».
Η αναπληρώτρια εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ντάνα Σπίναν, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης της Επιτροπής προς τον Τύπο, στις Βρυξέλλες. Απαντώντας στο ερώτημα, «αν οι ελληνικές αρχές έχουν υποβάλει αίτημα στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων για την υποστήριξή του στη διερεύνηση του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη», έτερος εκπρόσωπος της Επιτροπής, ο Στέφαν ντε Κερσμάκερ, απάντησε ότι πράγματι το θέμα αυτό συζητήθηκε κατά την τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ της προέδρου της Επιτροπής και του Ελληνα πρωθυπουργού. «Είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε τις ελληνικές αρχές σε αυτό και θα σταλεί αποστολή στην Αθήνα με εμπειρογνώμονες από τον ERA και την Επιτροπή», πρόσθεσε. Ο κ. Μητσοτάκης παράλληλα αιτήθηκε πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο.
Παράλληλα έως τις 16 Μαρτίου «απλώνεται» ο προγραμματισμός του νομοθετικού έργου σύμφωνα με τις αποφάσεις της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει περαιτέρω επέκταση.
Ηδη στη Βουλή συζητούνται δύο νομοσχέδια των υπουργείων Δικαιοσύνης και Παιδείας, τα οποία αναμένεται να ψηφιστούν έως την ερχόμενη Τετάρτη. Επίσης, την επόμενη Τρίτη και Τετάρτη αναμένεται να ψηφιστούν νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος με προαπαιτούμενα για το Ταμείο Ανάκαμψης και σχέδιο νόμου του υπουργείου Υγείας για το ογκολογικό παίδων «Μαριάννα Βαρδινογιάννη». Τις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί και το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με πρόσθετα μέτρα στήριξης και νέες ρυθμίσεις οφειλών που θα ψηφιστεί στις 16/3.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι κοινοβουλευτικός αξιωματούχος σημείωνε πως το απώτατο όριο διάλυσης της Βουλής προκειμένου να διεξαχθούν οι εθνικές εκλογές στις 9 Απριλίου είναι η 18η Μαρτίου.
Αγώνα δρόμου για τα αντιπλημμυρικά έργα - Το σχέδιο Χαρδαλιά για την προστασία της Αττικής
Παράλληλα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας τις επόμενες ημέρες θα διεξαχθεί ενδεχομένως και με ακρόαση φορέων το σιδηροδρομικό δυστύχημα (αναλόγως των αιτημάτων που θα κατατεθούν). Ενδεχομένως το σιδηροδρομικό δυστύχημα να συζητηθεί και σε άλλες επιτροπές. Δεν θα υπάρξει η λογική της συζήτησης με τα 2/5, είναι κοινή η βούληση για συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών.
Ο πρωθυπουργός, τέλος, έχει ζητήσει από τους συνεργάτες του να μη γίνεται καμία συζήτηση για τις εκλογές. Και ως εκ τούτου, όπως λένε συνεργάτες του, «όλα όσα κυκλοφορούν είτε για αναβολή της κάλπης για τον Μάιο είτε για επιμονή στην 9η Απριλίου κινούνται στη σφαίρα των υποθέσεων, των εικασιών και της φημολογίας». Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετές εισηγήσεις να μεταφερθούν οι εκλογές με τρεις ημερομηνίες να ακούγονται: 23 Απριλίου, 14 Μαΐου και 21 Μαΐου. Σύμφωνα με αυτούς η κυβέρνηση πρέπει να πάει στις κάλπες, αφού έχουν δοθεί αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων και στους τραυματίες και έχουν λυθεί οι εκκρεμότητες με την ασφάλεια των τρένων. Πάντως τις επόμενες ημέρες η κυβέρνηση σκοπεύει να απαντήσει επικοινωνιακά στις επιθέσεις που δέχεται και να αναδείξει όλα όσα δεν έγιναν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Στο πλαίσιο αυτό είδε το φως της δημοσιότητας ερώτηση για την «περιβόητη» σύμβαση 717, η οποία ψάχνεται έπειτα από την τραγωδία των Τεμπών.
Τέτοια είχε καταθέσει στις 19-4-2019 ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Κέλλας, προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη. Ο βουλευτής της Ν.Δ. αναρωτιέται για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση που αφορά στην περαίωση του έργου, το οποίο απέρρεε των υποχρεώσεων της σύμβασης, ενώ στέκεται στην παρατήρηση του ΟΣΕ προς την ΕΡΓΟΣΕ πως η καθυστέρηση εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια των δρομολογίων.
Ο κ. Κέλλας αναρωτήθηκε πώς, αφού η ΕΡΓΟΣΕ απάντησε στον ΟΣΕ πως έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στο τμήμα Ορφανού-Λάρισας, για ποιο λόγο δεν είχε παραδοθεί ο εξοπλισμός στον ΟΣΕ, για να χρησιμοποιηθεί άμεσα. Επιπλέον, ρώτησε ποιος θα αναλάμβανε την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ διερωτήθηκε για ποιο λόγο η ανάδοχος εταιρία δεν υπέγραψε τη σύμβαση από τη στιγμή που είχε υπογραφεί εκ του Ιουλίου του 2018, ενώ απόρησε αν η ΟΣΕ θα πλήρωνε ρήτρες στην περίπτωση που η ολοκλήρωση του έργου δεν θα πραγματοποιείτο.