Πάντως, δεν είναι λίγοι οι προεδρικοί που πιέζουν την Κουμουνδούρου να προχωρήσει, μόλις περάσει το πρώτο κύμα των εξελίξεων στο κυβερνητικό στρατόπεδο, στην υλοποίηση της απόφασης που είχε ληφθεί σε στενό κύκλο και έβαζε ένα τέλος στην υπόθεση Πολάκη.
Εάν δεν είχαμε αυτό το… βαρίδι, μετά από όσα συνέβησαν στα Τέμπη, θα είχαμε φύγει μπροστά, υποστήριζαν συνομιλητές του Αλέξη Τσίπρα, που πάντως για την ώρα δεν έχουν πείσει ότι τα κομματικά όργανα έχουν την ίδια αντίληψη.
Καιροσκοπισμός
Την ίδια ώρα βέβαια εμπόδια στην έρευνα για την αναζήτηση των αιτίων και των ευθυνών της τραγωδίας στα Τέμπη βάζει ο ΣΥΡΙΖΑ, επιχειρώντας να κατευθύνει τις εξελίξεις και να τις στρέψει προς όφελός του.
Μπορεί η θλίψη, η οργή, το πένθος να είναι ακόμα κυρίαρχα στην ελληνική κοινή γνώμη, το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, όμως, αντιμετωπίζεται από την αξιωματική αντιπολίτευση ως ευκαιρία για να καταφέρει αυτό που απέτυχε ως σήμερα. Να αλλάξει τα δεδομένα και τους συσχετισμούς στο πολιτικό σκηνικό.
Ο,τι δεν πέτυχε μέχρι τώρα με την πανδημία, τις πυρκαγιές, τα fake news στο Μεταναστευτικό, τις παρακολουθήσεις, ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να το πετύχει με τη σύγκρουση των δύο τρένων και το θάνατο τόσων ανθρώπων, οι περισσότεροι από τους οποίους νέα παιδιά.
Την ίδια στιγμή που η Κουμουνδούρου «διαφημίζει» το δήθεν θεσμικό ύφος του Αλέξη Τσίπρα, για να πείσει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αλλάζει, όλος ο μηχανισμός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δουλεύει για να επιβάλει στην κοινή γνώμη ότι για την τραγωδία στα Τέμπη ευθύνονται αποκλειστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Ν.Δ.!
Αγώνα δρόμου για τα αντιπλημμυρικά έργα - Το σχέδιο Χαρδαλιά για την προστασία της Αττικής
Χθες, η αξιωματική αντιπολίτευση «διάβασε» ως παρέμβαση στη Δικαιοσύνη την επιστολή του πρωθυπουργού στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου με την οποία ζητά άμεση και σε βάθος διαλεύκανση των ποινικών υποθέσεων που σχετίζονται με το δυστύχημα στα Τέμπη και ποινική αξιολόγηση των συστημικών σφαλμάτων στον τομέα των σιδηροδρόμων.
Μάλιστα, το ρόλο αυτό ανέλαβε με παρέμβασή της η πρώην υπηρεσιακή πρωθυπουργός και πρώην πρόεδρος του Αρείου Πάγου, Βασιλική Θάνου, που χαρακτηρίζει «παραβίαση της συνταγματικής αρχής της διάκρισης των εξουσιών» την επιστολή που έστειλε στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρο Ντογιάκο, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με την οποία ζητά να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την τραγωδία στα Τέμπη.
Με προηγούμενη παρέμβασή του, ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να πετύχει την παραίτηση του καθηγητή Ζηλιασκόπουλου από την επιτροπή των εμπειρογνωμόνων, ενός εξαιρετικά έμπειρου και άριστου γνώστη του ελληνικού σιδηροδρόμου επιστήμονα, με το επιχείρημα ότι από το 2010 ως το 2015 ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.
Ακόμα όμως και μετά την παραίτηση Ζηλιασκόπουλου, κεντρικό μέλημα του ΣΥΡΙΖΑ είναι να απαξιώσει την επιτροπή των εμπειρογνωμόνων, επειδή φοβάται ότι θα φτάσει στις ευθύνες της περιόδου 2015-2019 κι έτσι θα χάσει τον εκλογικό στόχο που είναι -παρά το γεγονός πως η κοινή γνώμη αποδέχεται ότι για την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου οι ευθύνες είναι διαχρονικές- να χρεώσει το δυστύχημα αποκλειστικά στην παρούσα κυβέρνηση.
Θολώνει τα νερά, επιδιώκει σύγχυση
Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει ό,τι μπορεί και θα κάνει ό,τι μπορεί και τις επόμενες ημέρες, μέσα και έξω από τη Βουλή, για να θολώσει τα νερά και να σαμποτάρει την προσπάθεια να αναζητηθεί και να βρεθεί η αλήθεια.
Λέει ανακρίβειες, όπως αυτό που είπε ο Νίκος Παππάς, ότι δεν έχουν παραιτηθεί οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.
Κρύβει την αλήθεια, όπως την ερώτηση του βουλευτή της πρώην συμπολίτευσης κ. Νικολόπουλου προς το υπουργείο Μεταφορών το 2017, που κατηγορούσε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. ότι δεν προχωρά τις συμβάσεις για τον ΟΣΕ λόγω διαπλοκής, με αναφορά στο έργο του τότε γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών, Θάνου Βούρδα, και κουμπάρου του τότε υπουργού Μεταφορών, Χρίστου Σπίρτζη (αμφότεροι μεταπήδησαν από το ΠΑΣΟΚ στον ΣΥΡΙΖΑ).
Επιχειρεί τη σύγχυση, όπως κάνει ο Γιάννης Ραγκούσης, προσπαθώντας να αποδείξει ότι η πρόσληψη του σταθμάρχη ήταν ρουσφέτι βουλευτή της Ν.Δ. ή υπουργού της Ν.Δ., αλλά δεν του… βγαίνει και εκτίθεται.