Σε αποκλειστική δήλωσή του στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, λίγο πριν από τις προγραμματικές του δηλώσεις, υπογραμμίζει την ανάγκη για καθημερινές παρεμβάσεις με στόχο τη σφυρηλάτηση μιας «καλύτερης, σύγχρονης εκδοχής της Ελλάδας».
«Για πάνω από μία δεκαετία, η χώρα βρέθηκε αντιμέτωπη με μια σειρά από κρίσεις, το βασικό δίδαγμα των οποίων είναι η ανάγκη προσαρμογής σε μια νέα -κάθε φορά- πραγματικότητα. Εχοντας περάσει το κατώφλι της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης, καλούμαστε να μεταβολίσουμε αυτό το δίδαγμα σε καθημερινή διαδικασία εξέλιξης, αναβάθμισης και προόδου. Πρέπει να κάνουμε πολλά για τα παιδιά μας. Και, ταυτόχρονα, οφείλουμε στις μεγαλύτερες γενιές να τους δώσουμε τα απαραίτητα εφόδια για να παραμείνουν ενεργές και παραγωγικές. Για τον λόγο αυτόν, αντιλαμβανόμαστε την Παιδεία ως εξ ορισμού διά βίου. Και με αυτόν τον στόχο θα κινηθούμε στο υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με γνώμονα την καλύτερη σύγχρονη εκδοχή της Ελλάδας», αναφέρει δίνοντας ειδικό βάρος στα άμεσα αντανακλαστικά σε προσαρμογές αλλά και σε μια μακρόπνοη επένδυση στη διά βίου μάθηση.
Αμεσες προτεραιότητες
Οι πρώτες ημέρες του κ. Πιερρακάκη στο υπουργείο Παιδείας είναι πλήρεις υποχρεώσεων και ενημερώσεων, με τη σχολική και ακαδημαϊκή κοινότητα να στρέφει το ενδιαφέρον της στις προγραμματικές δηλώσεις του νέου υπουργού την ερχόμενη εβδομάδα, καθώς σε αυτές θα ξεδιπλωθούν ο βασικός κορμός του σχεδιασμού του και οι προτεραιότητες της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για την επόμενη ημέρα στην Παιδεία.
Το σίγουρο είναι ότι τα εφόδια και η εμπειρία από την ψηφιακή αναμόρφωση στο «βαθύ κράτος» του Δημοσίου, που πέτυχε ο νέος υπουργός Παιδείας κατά την προηγούμενη τετραετία, θα αξιοποιηθούν και στα νέα του καθήκοντα. «Θεωρήστε δεδομένο ότι αυτό θα γίνει το πρώτο πλήρως ψηφιακό υπουργείο», ανέφερε κατά την τελετή παράδοσης-παραλαβής στο υπουργείο Παιδείας, με την εκπαιδευτική κοινότητα να εκφράζει ήδη τις προσδοκίες της για καλύτερες ημέρες στην καθημερινή της μάχη με τη γραφειοκρατία. Προσδοκίες γεννήθηκαν και στην ακαδημαϊκή κοινότητα, με την αναφορά του στους ΕΛΚΕ (Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Ερευνας), έναν «βραχνά» της πανεπιστημιακής καθημερινότητας, ο οποίος περιορίζει την ευελιξία των Ιδρυμάτων.
Η αναβάθμιση είναι μια δέσμευση που κυριάρχησε στις πρώτες του δηλώσεις, με τον Κυρ. Πιερρακάκη να υπογραμμίζει την ανάγκη για παροχή εργαλείων και στήριξης στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα, ώστε να ενισχυθούν οι σπουδές, οι υποδομές, οι δεξιότητες, αλλά και οι προοπτικές.
Τεχνολογία
Οι σαρωτικοί ρυθμοί της τεχνολογικής επανάστασης σε παγκόσμιο επίπεδο δεν έχουν ξεφύγει από το ραντάρ του νέου υπουργού, ο οποίος έκανε ειδική αναφορά στην επανεκπαίδευση, ως προσαρμογή στις μεταβολές των συνθηκών στην αγορά εργασίας και στις νέες ειδικότητες που εμφανίζονται. «Η νέα γενιά θα κάνει περισσότερες από μία καριέρες», ανέφερε. Η τεχνολογία, που κυριάρχησε στο προηγούμενο χαρτοφυλάκιό του, τον συνοδεύει και στα θέματα Παιδείας, με τον νέο υπουργό όμως να ξεκαθαρίζει ότι δεν θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. «Οταν γυρνάμε πίσω, δεν θυμόμαστε κανένα μηχάνημα, τους δασκάλους μας θυμόμαστε», ανέφερε, αλλά υπογράμμισε ότι η τεχνολογία θα είναι καθοριστική στο να διευκολύνει την καθημερινότητα στην εκπαίδευση.
Εκκρεμότητες
Η καθημερινή παρέμβαση και οι νέες τομές αναμένεται να κυριαρχήσουν στην πολιτική της νέας ηγεσίας, η οποία όμως καλείται παράλληλα να διαχειριστεί μια σειρά εκκρεμοτήτων που κληροδοτείται παραδοσιακά στον κάθε νέο υπουργό. Ο κ. Πιερρακάκης ανέλαβε σε μια κρίσιμη περίοδο, εν μέσω αναμονής της ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και επάνδρωσης των σχολείων με μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς πριν από το πρώτο σχολικό κουδούνι τον Σεπτέμβριο. Η ομαλή εφαρμογή της αξιολόγησης, τα νέα προγράμματα σπουδών και βιβλία, καθώς και η συνέχιση της αναμόρφωσης του ελληνικού πανεπιστημίου, μπαίνουν και αυτά στην ατζέντα του. Για το τελευταίο, πάντως, ο νέος υπουργός περιορίστηκε στο να περιγράψει το πανεπιστήμιο που οραματίζεται ως «ασφαλές, λειτουργικό και ελεύθερο».
«ΟΧΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΩΝ»
«Στόχος μας να αποτελέσει πεδίο συγκλίσεων και συναινέσεων»
Μία καίρια παράμετρος στον χώρο της εκπαίδευσης, την οποία δεν άφησε εκτός των προτεραιοτήτων του ο κ. Πιερρακάκης, είναι η αντιμετώπιση των κοινωνικών και πολιτικών συγκρούσεων, τις οποίες «ελκύει» η Παιδεία.
«Εχουμε ένα ιστορικό παράδοξο, έχουμε μετατρέψει την Παιδεία σε χώρο πολιτικών αντιπαραθέσεων», δήλωσε πριν από λίγες ημέρες. Σημείωσε ότι αυτό δεν συμβαίνει σε πολλές χώρες και υπογράμμισε ότι «στόχος μας είναι η Παιδεία να αποτελέσει πεδίο συγκλίσεων και συναινέσεων. Να είναι συνείδηση όλων των Ελλήνων και όλων των συντελεστών της ότι συνιστά κομμάτι που μας ενώνει και όχι κομμάτι που μας διχάζει και δημιουργεί εντάσεις και πόλωση».
Μια υπόσχεση που γεννάει προσδοκίες για αλλαγή κουλτούρας δεκαετιών σε έναν χώρο που έχει ταλαιπωρηθεί από τις αντιπαραθέσεις και έχει καταδικαστεί πολλές φορές στο παρελθόν σε μια άγονη στασιμότητα.
Ειδήσεις σήμερα
Η ένσταση, το όπλο (υπό όρους) κατά των «Σπαρτιατών» – Τι λέει στον ΕΤ ο Παναγιώτης Λαζαράτος
Στον ΣΥΡΙΖΑ τρέχουν να προλάβουν τη ΔΕΘ – Το παρασκήνιο της Πολιτικής Γραμματείας