Οι Υπουργοί, Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, Υποδομών & Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης εκφράζουν την απόλυτη ικανοποίησή τους για τις συντονισμένες και ταχύτατες ενέργειες των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, με σκοπό ο Λιμένας της Αλεξανδρούπολης αλλά και οι υπόλοιποι 9 Περιφερειακοί Λιμένες της χώρας, να αξιοποιηθούν και να αποτελέσουν μηχανές ανάπτυξης, της τοπικής και της εθνικής οικονομίας.
Τα εν λόγω υπουργεία επιλύουν ένα προς ένα τα χρόνια ζητήματα, που επί δεκαετίες δημιουργούσαν εμπόδια στην ανάπτυξη των λιμένων και στην προκειμένη περίπτωση του λιμένα Αλεξανδρούπολης, ενός λιμένα με εξαιρετική γεωστρατηγική θέση και σημασία στο παγκόσμιο εμπόριο.
Η συντονιστική αυτή διαδικασία ενέπλεξε πάρα πολλές υπηρεσίες και φορείς του Δημοσίου, οι οποίες ανταποκρίθηκαν επιτυχώς στη δύσκολη αυτή άσκηση, εν μέσω μάλιστα και πανδημίας.
Συγκεκριμένα, δύο από τα βασικότερα προβλήματα του λιμένα – η λύση των οποίων θα επιτρέψει την αξιοποίησή του και θα δώσει την αναπτυξιακή ώθηση που επιζητεί όλη η ευρύτερη περιοχή – ήταν:
Όλγα Κεφαλογιάννη: Δεν έχω την πολυτέλεια για τα παιδιά μου να χάσω τον έλεγχο ούτε στιγμή
α) η απαλλοτρίωση 195 στρεμμάτων, εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα και
β) η διευθέτηση της ζώνης της ΓΑΙΑΟΣΕ που βρίσκεται και αυτή εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα.
Αναλυτικότερα:
Σε ό,τι αφορά την απαλλοτρίωση, η ιστορία της οποίας ξεκινάει πριν από 30 χρόνια, το Υπουργείο Ναυτιλίας με δημόσια ανακοίνωσή του στις 19.06.2020, όπως απαιτεί ο νόμος, και με την ταυτόχρονη δέσμευση πόρων από το Υπουργείο Οικονομικών προσκαλούν τους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες για ελεύθερη εξαγορά των ακινήτων τους. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα εκδοθεί η προβλεπόμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας για την κήρυξη της Αναγκαστικής Απαλλοτρίωσης.
Επίσης, σχετικά με τη διευθέτηση των ακινήτων κυριότητας του ΟΣΕ και διαχείρισης ΓΑΙΑΟΣΕ, το Υπουργείο Οικονομικών προώθησε νομοθετική ρύθμιση, ώστε η διαχείριση και η εκμετάλλευση των εν λόγω εκτάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης να μην κατακερματίζεται. Έτσι, το δικαίωμα αυτό περιέρχεται στον οικείο Οργανισμό Λιμένος Α.Ε., χωρίς να θίγεται ωστόσο το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΣΕ. Σημειώνουμε ότι η διάταξη αυτή αφορά, εκτός από τον Λιμένα της Αλεξανδρούπολης, και τον Λιμένα του Βόλου.
Οι Γενικές Γραμματείες Φορολογικής Πολιτικής & Δημόσιας Περιουσίας καθώς και Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, η Γενική Γραμματεία Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών και η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την καθοδήγηση της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού Οικονομικών και Αναπτυξιακών Πολιτικών, έχουν αναπτύξει ένα πλαίσιο συνεργασίας, με απτά αποτελέσματα, επιλύοντας χρόνια προβλήματα και προωθώντας την ανάπτυξη της λιμενικής και μεταφορικής βιομηχανίας γενικότερα. Στόχος της Κυβέρνησης είναι να εξαλειφθούν όλες εκείνες οι αγκυλώσεις που «φρενάρουν» την ανάπτυξη και δημιουργούν αντικίνητρα για την ανάπτυξη της αγοράς εργασίας, της επιχειρηματικότητας και του εμπορίου.