Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τόνισε ότι το θέμα αυτό βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής, τουλάχιστον, επικαιρότητας καθώς «τα ζητήματα του θρησκευτικού ριζοσπαστισμού έχουν μπει για τα καλά στην ευρωπαϊκή ατζέντα».
Ο κ. Μητσοτάκης έθεσε και τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν «αν θέλουμε να κατανοήσουμε σε βάθος αυτό το εξαιρετικά περίπλοκο φαινόμενο» όπως είπε.
Πρώτο ερώτημα, το οποίο αφορά ιδιαίτερα τη Γαλλία: Πώς αφομοιώνει μια χώρα έναν πληθυσμό με διαφορετικές θρησκευτικές πεποιθήσεις σε έναν υφιστάμενο εθνικό κορμό;
Πώς μπορούμε να εμποδίσουμε τη ριζοσπαστικοποίηση, χωρίς να ακουμπήσουμε ουσιαστικά τον πυρήνα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων;
ΑΟΖ Τουρκίας - Συρίας: Διπλωματικός συναγερμός σε Λευκωσία και Αθήνα - «Τα μαζεύει» ο Ουράλογλου
Μέχρι πού φθάνουν τα όρια του σεβασμού στις θρησκευτικές παραδόσεις;
Τι εκπτώσεις, τελικά, είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε, ως κοινωνία, στα ζητήματα ατομικών ελευθεριών, για να επιτύχουμε περισσότερη ασφάλεια;
Ποιος είναι, τελικά, ο ρόλος της τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη ριζοσπαστικοποίηση των νέων Μουσουλμάνων, ειδικά στην Ευρώπη.
Και, τελικά, ίσως το πιο δύσκολο ερώτημα: Ποια είναι η σχέση μεταξύ αιτίου και αιτιατού; Τι είναι αυτό το οποίο τελικά προκαλεί την ίδια τη ριζοσπαστικοποίηση; Είναι μήπως η φτώχεια; Είναι μήπως η ανέχεια; Είναι μήπως οι κοινωνικές ανισότητες, οι οποίες στη συνέχεια βρίσκουν το ακραίο Ισλάμ ως θρυαλλίδα. Ή μήπως είναι κάτι γενεσιουργό στις ακραίες εκφάνσεις του Ισλάμ, το οποίο σπρώχνει αυτούς τους ανθρώπους προς τέτοια ακραία φαινόμενα;
Τι είναι τελικά αυτό το οποίο οπλίζει το χέρι ενός νέου ανθρώπου 20 – 25 ετών και τον σπρώχνει σε αυτήν την καταστροφική πορεία να φορέσει ένα γιλέκο βόμβα, να ανατιναχθεί ο ίδιος και να σπείρει το θάνατο και τον πανικό με τον τρόπο με τον οποίο έγινε, δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη;