Ο ίδιος προβληματίζεται ιδιαίτερα από την ανεργία των νέων, αλλά και από την προσπάθεια μηδενισμού του έργου του.
Μετά από δύο θητείες στην περιφέρεια, σε τι βαθμό έχουν προχωρήσει οι υποδομές της και τι χρειάζεται από δω και πέρα;
Στα χρόνια του θεσμού της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης έγιναν σημαντικά βήματα στην Περιφέρεια Ηπείρου. Εχουν δρομολογηθεί επίσης εξίσου πολύ σπουδαίες παρεμβάσεις. Σε ό,τι αφορά τις αρμοδιότητες της περιφέρειας, είμαστε έτοιμοι να ολοκληρώσουμε έργα υποδομών και να προχωρήσουμε όσα έχουμε σχεδιάσει, ορισμένα εκ των οποίων μάλιστα βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης και στις τέσσερις περιφερειακές ενότητες.
Οπως;
Ενδεικτικά να αναφέρω τα αποχετευτικά δίκτυα στο παράκτιο μέτωπο και σε άλλους οικισμούς, τη διαχείριση των απορριμμάτων με την κατασκευή της Μονάδας ΑΣΑ, τις νέες οδικές συνδέσεις, όπως της Ιόνιας Οδού με τα Τζουμέρκα, της Εγνατίας με τη Λάκκα Σούλι, τις ενδονομαρχιακές συνδέσεις, την αγροτική οδοποιία, τις αποκαταστάσεις δεκάδων μνημείων, τις νέες δομές Υγείας κ.ά.
Δεν έχουμε όμως τελειώσει: Υλοποιούμε το Πρόγραμμα των Αρχαίων Θεάτρων, που περιλαμβάνει αναστηλώσεις και άλλες συνέργειες με τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες που τα αποτελέσματα θα φανούν σύντομα. Εχουμε μια νέα γενιά μεγάλων οδικών έργων που ήδη βρίσκονται προς κατασκευή, όπως είναι η παράκαμψη Ηγουμενίτσας, η παράκαμψη της Αρχαίας Νικόπολης (νέα είσοδος Πρέβεζας), η οδική σύνδεση Αρτας – Ευρυτανίας, η οδός Νιάρχου στα Ιωάννινα, η οδική σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Ε.Ο. Αρτας – Πρέβεζα, για την οποία υπάρχουν δεσμευμένοι πόροι στο ΕΣΠΑ της περιφέρειας, τα αλιευτικά καταφύγια, τα καταδυτικά πάρκα.
Υπάρχει επίσης μια ακόμη σειρά έργων που ανήκουν στην αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών και πιέζουμε με κάθε τρόπο για να υλοποιηθούν, όπως είναι η σύνδεση Ιόνιας – Κακαβιάς, Εγνατίας – Τελωνείου Μαυρομματίου, η παραλιακή οδός Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας, η σύνδεση της Ε65 με την Εγνατία. η Ε.Ο. προς Κόνιτσα κ.ά.
Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες στους οποίους θα πρέπει να επενδύσει η περιοχή;
Οι υποδομές είναι το ένα σκέλος των παρεμβάσεων που πρέπει να ολοκληρωθούν ώστε να αρθούν όλα τα εμπόδια ως προς την προσβασιμότητα της Ηπείρου και τη δημιουργία ευνοϊκού κλίματος για επενδύσεις.
Νίκος Δένδιας: Κάλαντα «εν πλω» από το πλήρωμα της φρεγάτας «Ψαρά» [βίντεο]
Τουρισμός, πρωτογενής τομέας, υπηρεσίες και ενέργεια είναι οι κλάδοι στους οποίους μπορεί να στηριχθεί κατεξοχήν επενδυτικά και αναπτυξιακά η περιοχή. Ολες οι υποδομές που ολοκληρώνονται βελτιώνουν το επίπεδο του τουριστικού μας προϊόντος και σε συνδυασμό με την παρουσία της περιφέρειας σε μεγάλες διεθνείς εκθέσεις, έχουμε πετύχει διπλάσιο ποσοστό αύξησης τουριστών σε σχέση με το μέσο όρο της χώρας.
Στον πρωτογενή τομέα, έχουμε σχηματίσει μια «ομπρέλα» στήριξης των αγροτών. Αφενός με πολλά έργα στα δίκτυα και τις αποκαταστάσεις των ζημιών σε αντλιοστάσια κ.λπ., και αφετέρου με συνεχείς πρωτοβουλίες στήριξης της κτηνοτροφικής παραγωγής, μεταξύ των οποίων και η πανελλήνια πρωτοβουλία μας για την προστασία της «φέτας». Μέσα από οργανωμένο σχέδιο καταφέραμε να «φέρουμε» 1.000 νέους στο αγροτικό επάγγελμα. Παράλληλα επενδύουμε στην ανάδειξη και αξιοποίηση νέων προϊόντων και δη των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών.
Η Υγεία είναι επίσης ένα σημαντικό τμήμα της οικονομικής και κοινωνικής ζωής στην Ηπειρο, τομέας που βελτιώνεται και επεκτείνεται. Οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αναπτύσσονται με ικανοποιητικούς ρυθμούς και έχει εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον για περαιτέρω επενδύσεις.
Στην επόμενη μέρα, έχει ρόλο και λόγο το πανεπιστήμιο και πώς αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάπτυξη;
Με το πανεπιστήμιο η Περιφερειακή Αρχή είχε μια άριστη συνεργασία όλα αυτά τα χρόνια, τόσο σε επίπεδο χρηματοδότησης προγραμμάτων του μέσω ΕΣΠΑ όσο και σε άλλες δράσεις, όπως για αγροτικά ζητήματα με το ΤΕΙ Αρτας. Εκείνο που για μας είναι σημαντικό είναι η σύνδεση της επιστημονικής- εκπαιδευτικής έρευνας με την τοπική παραγωγική διαδικασία, όπως ήδη συμβαίνει σε ένα βαθμό με τα αρωματικά φυτά και τα προγράμματα γενετικής βελτίωσης ζώων.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ηπείρου που πρέπει να λυθεί άμεσα;
Ενα είναι το ζήτημα των υποδομών που δεν έχουν ολοκληρωθεί. Το δεύτερο είναι η αντιμετώπιση της ανεργίας. Μπορεί η Ηπειρος, σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά, να έχει ανεργία 17%, δηλαδή κάτω του μέσου όρου της χώρας, όμως υπάρχει τεράστιο πρόβλημα καθώς ένας μεγάλος αριθμός εργάζεται σήμερα σε καθεστώς ημιαπασχόλησης, ενώ έχουμε και ένα δεύτερο κύμα φυγής προς το εξωτερικό. Λύση δεν θα υπάρξει αν δεν δημιουργηθεί ευνοϊκό επενδυτικό κλίμα σε επίπεδο χώρας.
«Χτυπήματα κάτω από τη ζώνη»
Η ανάγκη σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου εξακολουθεί να υπάρχει στα σχέδιά σας;
Πράγματι είναι ένα πολύχρονο αίτημα. Υπάρχουν αντικειμενικές οικονομικές δυσκολίες που οδηγούν στην εκτίμηση πως το έργο θα αργήσει πολύ ακόμη. Εχοντας αυτό υπόψη η Περιφέρεια Ηπείρου εκπόνησε μελέτη βιωσιμότητας για σύνδεση με το Αργυρόκαστρο, προοπτική που είναι πιο ρεαλιστική, αρκεί να την αγκαλιάσει η Πολιτεία και να τη χρηματοδοτήσει.
Πώς εξελίσσεται στην Ηπειρο η προεκλογική εκστρατεία;
Κινείται σε θορυβώδεις τόνους, με υπερβολές, με απόπειρες μηδενισμού του έργου μας, χωρίς να λείπουν και τα «χτυπήματα» κάτω από τη ζώνη», από μια μικρή όμως μειοψηφία υποψηφίων. Εχουμε όμως εμπιστοσύνη στους κατοίκους της Ηπείρου, που βιώνον το πολυεπίπεδο έργο που έχει υλοποιηθεί από την Περιφερειακή Αρχή, τόσο στα μεγάλα όσο και στα «μικρά» καθημερινά ζητήματα. Εμείς ζούμε μόνιμα στην Ηπειρο, θα μείνουμε εδώ και μετά τις εκλογές και δεν μπορούμε να πολιτευόμαστε ούτε με οράματα ούτε με υποσχέσεις για θαύματα.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου