Σύμφωνα με πρωτοσέλιδο της σκοπιανής εφημερίδας «Dnevnik» της 25/7/2008, τα Σκόπια στις διαπραγματεύσεις είχαν ζητήσει τη μετονομασία του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης σε «Μίκρα».
Σημειώνεται ότι χθες ο πρωθυπουργός μίλησε για την πολιτική αεροπορία και τις αντίστοιχες υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας, ενώ η αναφορά «Μίκρα» αφορά μόνο το στρατιωτικό αεροδρόμιο, αφού από το 1992, το διεθνές αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης λέγεται «Μακεδονία».
Στο πολιτικό αεροδρόμιο, μάλιστα, βρίσκεται και το ραντάρ στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Τσίπρας και όχι στο στρατιωτικό για να «αιτιολογείται» η αναφορά σε «αεροδρόμιο της Μίκρας».
https://www.youtube.com/watch?v=N6zekckTcUU
Όπως είπε ο κ.Τσίπρας, μιλώντας για την επιτήρηση του εναερίου χώρου της γειτονικής χώρας θα παρέχουμε «τεχνική βοήθεια μέσω του ραντάρ υψηλής τεχνολογίας που διαθέτουμε στο αεροδρόμιο της Μίκρας, στη Θεσσαλονίκη, μπορούμε να δώσουμε υποστήριξη στον τομέα της ασφάλειας των πτήσεων».
Μητσοτάκης στο υπουργικό: Δεν έχουμε την πολυτέλεια του εφησυχασμού
Την ίδια ώρα πάντως ότι «το αεροδρόμιο Μακεδονία δεν αλλάζει όνομα», διαβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο «ΘΕΜΑ 104,6».
Το αεροδρόμιο της Μίκρας
Κάνοντας κανείς μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο, ανακαλύπτει πως στη Μίκρα υπάρχει ένα στρατιωτικό αεροδρόμιο και μάλιστα με μεγάλη ιστορία.
Πρόκειται για το στρατιωτικό αεροδρόμιο Σέδες, το πρώτο αεροδρόμιο της 113 Πτέρυγας Μάχης, που αποτελεί μια από τις γνωστότερες μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας εξαιτίας της συμμετοχής της σε αρκετούς από τους πολέμους της νεότερης ελληνικής ιστορίας.
Η ιστορία του ξεκινά από τους Βαλκανικούς Πολέμους, οπότε χρησιμοποιήθηκε αρχικά από τις γαλλικές και τις ελληνικές Μοίρες. Στις εγκαταστάσεις του έδρευε κάτω από γαλλική διοίκηση το Διασυμμαχικό Κέντρο Εκπαιδεύσης στην Ανατολή (Centre D’ Entrainemen Des Armees Aliens en Orient). Είναι μάλιστα πιθανό η ονομασία Σέδες να προήλθε από τη σύντμηση του γαλλικού Centre D’ Entrainement (CE, D, E) με την προσθήκη του ελληνικού τελικού S.
Το Α\Δ Σέδες είναι ένα ιστορικό αεροδρόμιο με ιστορία περίπου 90 ετών και άρρηκτα συνδεδεμένο με το μεγαλύτερο και ενδοξότερο τμήμα της Πολεμικής Αεροπορίας. Αποτελεί τόσο για την Πολεμική Αεροπορία όσο και για την Ελλάδα ένα ζωντανό αεροπορικό μουσείο. Μάλιστα ο διάδρομος του Σέδες 110 Ο.Μ. είναι ο μοναδικός σε χρήση διάδρομος στην Ευρώπη που είναι στρωμένος με μεταλλικά πλέγματα PSP, που προέρχονταν από το δόγμα Μάρσαλ.
Ραντάρ όμως των προδιαγραφών που παρουσίασε ο πρωθυπουργός αλλά και ο υπουργός δεν διαθέτει. Για αυτό και στα τέλη της δεκαετίας του ’90 η Θεσσαλονίκη σηκώθηκε στο πόδι για να μην τοποθετηθεί ραντάρ στην Περαιά. Είμαστε λίγο μετά το τραγικό δυστύχημα του Γιάκοβλεφ και η ανάγκη για σύγχρονο ραντάρ είναι μεγάλη. Τότε εξετάστηκε και η περίπτωση της Μίκρας όμως απορρίφθηκε. Παρά τις αντιδράσεις ο αρμόδιος υπουργός της εποχής Τάσος Μαντέλης δήλωνε πως «το σύστημα ραντάρ είναι αναγκαίο και θα εγκατασταθεί. Κάνουμε επενδύσεις στο αεροδρόμιο ‘’Μακεδονία’’ για να το αναβαθμίσουμε και να ενδυναμώσουμε τον ρόλο της Θεσσαλονίκης στην περιοχή των Βαλκανίων. Χωρίς ραντάρ δεν μπορεί να γίνει τίποτε». Και όντως εγκαταστάθηκε.
Σύμφωνα με το voria.gr, το μόνο που υπάρχει στη Μίκρα, στην περιοχή του Τριλόφου, εδώ και δεκαετίες, είναι ένας ταπεινός ραδιοφάρος.