Κατά τη συνάντηση, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, κοινή ήταν η άποψη πως παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις στις λιανικές τιμές των καυσίμων στην επικράτεια οι οποίες αντανακλούν παράγοντες όπως το μεταφορικό κόστος, ιδιαίτερα στις θαλάσσιες μεταφορές, τη διάρθρωση του ανταγωνισμού στις τοπικές αγορές με την ύπαρξη σε ορισμένες περιπτώσεις ολιγοπωλιακών καταστάσεων και διαφοροποιημένων περιθωρίων κέρδους και την εποχικότητα της ζήτησης.
Ειδικότερα, όπως σημειώνεται, οι εκπρόσωποι των πρατηριούχων επισήμαναν και φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού εξαιτίας της παράνομης διακίνησης καυσίμων, γεγονός το οποίο δημιουργεί γενικότερες στρεβλώσεις στην αγορά.
Αντώνης Σαμαράς: Το παρασκήνιο της διαγραφής του και οι τρεις ατάκες που έσπασαν το ραγισμένο γυαλί
Σε αυτό το πλαίσιο, το υπουργείο Οικονομίας ανακοίνωσε πως η κυβέρνηση επεξεργάζεται μια συνολική πολιτική παρέμβαση η οποία θα απαντά στα διαρθρωτικά προβλήματα και θα αφορά στη λειτουργία της αγοράς πετρελαιοειδών σε ολόκληρη τη διάρκεια του έτους. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, οι φορείς εκφράζονται θετικά απέναντι στην πρόθεση της κυβέρνησης.
Στην κατεύθυνση αυτή, ήδη το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης έκανε γνωστό πως σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επεξεργάζεται συγκεκριμένα μέτρα πολιτικής, όπως η επιδότηση του κόστους μεταφοράς στη νησιωτική Ελλάδα.
Σε κάθε περίπτωση, βασικός στόχος της κυβέρνησης, ξεκαθαρίζει το υπουργείο Οικονομίας, είναι ο ομαλός εφοδιασμός της αγοράς, ακόμη και των πιο μικρών και απομακρυσμένων νησιών, με καύσιμα και η αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτου ανταγωνισμού όπου και αν αυτά λαμβάνουν χώρα. Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, ο κ. Δραγασάκης διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί και προτού ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις θα υπάρξει διαβούλευση με τα συναρμόδια υπουργεία, τις δημόσιες αρχές και τους αρμόδιους επαγγελματικούς φορείς.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]