1 Στην υποχρεωτικότητα της συμμετοχής των πιστωτών εμπορικών τραπεζών και servicers σε ρυθμίσεις δανείων μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, ο υπουργός επισημαίνει δύο θέματα: το πρώτο αφορά στην ασυμβατότητα με ευρωπαϊκές οδηγίες στην επιβολή ρυθμίσεων από τα κράτη-μέλη σε χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, αφού κάτι τέτοιο θα αποτελούσε κρατική παρέμβαση στη διοίκηση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και, άρα, παραβίαση των αρχών ανταγωνισμού στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά.
2 Σε ό,τι αφορά στην παροχή δύο εναλλακτικών προτάσεων μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, εκ των οποίων η μία θα προβλέπει συντομότερη διάρκεια αποπληρωμής (άρα, μεγαλύτερη δόση) και σημαντικό «κούρεμα», σημειώνεται ότι η πρόταση για μεγαλύτερη δόση ευνοεί μόνον στρατηγικούς κακοπληρωτές, που ενώ έχουν οικονομική δυνατότητα, δεν αποπληρώνουν τις οφειλές τους. Αυτούς θέλει να ανταμείψει ο ΣΥΡΙΖΑ προσφέροντας μεγαλύτερο «κούρεμα».
3 Στην εναλλακτική που δίνεται (παρά την υποχρεωτικότητα των ρυθμίσεων) να μπορούν οι δανειολήπτες που δέχονται προτάσεις ρυθμίσεων που θεωρούν ότι δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν να καταφεύγουν σε ρύθμιση μέσω δικαστηρίων, ο ΥΠΟΙΚ τονίζει ότι αυτό θα είναι πισωγύρισμα. Συγκεκριμένα, τονίζει ότι σε αυτή την περίπτωση θα επιστρέφαμε στη λογική του νόμου Κατσέλη, που σήμερα έχει δημιουργήσει χιλιάδες δανειολήπτες, οι οποίοι δεν δικαιώθηκαν από τα δικαστήρια, αλλά έχουν πια πολλαπλάσιο χρέος από το αρχικό.
4 Στην πρόταση για αποπληρωμή της αξίας της κατοικίας σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (από 10 έως 35 χρόνια) και παράλληλα η μηνιαία δόση να μην υπερβαίνει τα 3/10 του εισοδήματος, ο ΥΠΟΙΚ τονίζει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις είναι μαθηματικά ανέφικτη, ενώ η πρόταση για επιδότηση της μηνιαίας δόσης της ρύθμισης οφειλών από το κράτος σε ποσοστό 50% έχει σημαντικό δημοσιονομικό κόστος.
5 Στην αναφορά σε «νομοθετική ρύθμιση» των δανείων σε ελβετικό φράγκο, χωρίς όμως να εξηγείται τι είναι αυτό που ο ΣΥΡΙΖΑ υπόσχεται να ρυθμίσει, ο ΥΠΟΙΚ θυμίζει ότι ευρωπαϊκή οδηγία δεν επιτρέπει τέτοιες ρυθμίσεις αναδρομικού χαρακτήρα.
6 Τέλος, στην πρόταση για φορολόγηση των εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων, ο ΥΠΟΙΚ θυμίζει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέσπισε φορολογικές απαλλαγές στις εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων μέσω του νόμου 4354/2015.