Τιμές
Ενδεικτικά, ένα πακέτο μακαρόνια private label που στο «καλάθι» κοστίζει 0,62 ευρώ, σε περίοδο προσφοράς οι καταναλωτές μπορούν να βρουν αντίστοιχα επώνυμα στην τιμή των 1,40 ευρώ τα δύο πακέτα, δηλαδή 0,70 ευρώ έκαστο.
Αλυσίδα σούπερ μάρκετ που πουλούσε εντός «καλαθιού» επώνυμο γάλα έναντι 1,48 ευρώ το λίτρο, την ίδια περίοδο διέθετε σε προσφορά άλλη γνωστή μάρκα στην τιμή των 1,23 ευρώ.
Γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας (3*200 γραμμ.) που περιλαμβάνεται στο «καλάθι» στοιχίζει 1,35 ευρώ και η τιμή του ίδιου επώνυμου προϊόντος στο πλαίσιο προωθητικής ενέργειας διαμορφώνεται στα 1,65 ευρώ.
Επώνυμο σαμπουάν (700 ml) στο «καλάθι» πωλείται έναντι 3,89 ευρώ, ενώ μπορεί κανείς να βρει σαμπουάν σε προσφορά σε χαμηλότερη τιμή. Για παράδειγμα, επώνυμο σαμπουάν 750 ml από τα 7,30 ευρώ αρχική τιμή, μετά την έκπτωση κοστίζει 3,60 ευρώ.
Ανταγωνισμός
Επιπλέον, οι προσφορές σε επώνυμα είδη ανταγωνίζονται πλέον σχεδόν στα… ίσια τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων, λόγω του πληθωρισμού, έχει εκτοξευθεί σχεδόν στο 18%. Αν και αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν κέρδη από την πώληση αυτών των προϊόντων, το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας τους προέρχεται από τα επώνυμα, και στο πλαίσιο αυτό προχωρούν σε μπαράζ προωθητικών ενεργειών, οι οποίες ανανεώνονται κατά βάση ανά δύο εβδομάδες.
Ετσι, οι προσφορές σε τρόφιμα, κάψουλες καφέ και άλλα είδη κυμαίνονται από 20%-30%, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και το 50% – συχνή είναι και η πρακτική του 2+1 δώρο. Οι προωθητικές ενέργειες αφορούν στις ίδιες κατηγορίες τροφίμων, απλώς αλλάζουν οι μάρκες και τα ποσοστά των εκπτώσεων.
Σπίτι μου ΙΙ: Τα 32 ερωτήσεις SOS και δυο παραδείγματα για το νέο Πρόγραμμα
Στα κατεψυγμένα τρόφιμα, οι προσφορές κινούνται συνήθως στο 30% και σπανιότερα φτάνουν ακόμα και το 50%, ωστόσο γίνονται και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Για παράδειγμα, φασολάκια κατεψυγμένα (900 γραμμ.) πριν την έκπτωση κοστίζουν 3,56 ευρώ και σε περίοδο προσφοράς 2,46 ευρώ, ενώ στα ιδιωτικής ετικέτας η μείωση της τιμής περιορίζεται στα 0,20 ευρώ, από 2,15 στα 1,95 ευρώ.
Συχνές είναι και οι προωθητικές ενέργειας στα γάλατα, αν και η έκπτωση είναι συνήθως μικρή, από 0,20-0,50 ευρώ ανά λίτρο, ή διατίθενται κουπόνια με το ίδιο ποσοστό έκπτωσης.
Στα είδη προσωπικής φροντίδας και στα απορρυπαντικά, οι μειώσεις τιμών αγγίζουν ακόμα και το 50%, ενώ σε πολλές περιπτώσεις διατίθενται υπό τη μορφή «1+1 δώρο». Ετσι, επώνυμο αφρόλουτρο (750 ml) που κοστίζει 5,98 ευρώ, σε προσφορά πωλείται είτε με έκπτωση στα 3,08 ευρώ είτε στην αρχική τιμή των 5,98 ευρώ, αλλά οι δύο συσκευασίες (1+1 δώρο). Αντίστοιχα, πολύ γνωστή μάρκα υγρού απορρυπαντικού ρούχων, αν και η τιμή της συσκευασίας του 1,5 λίτρου είναι στα 12,5 ευρώ, στο πλαίσιο προωθητικής ενέργειας διατίθενται σε αυτήν την τιμή οι δύο συσκευασίες.
Η μάχη στο ράφι
* Τορτελίνια private label με γέμιση τυριού πωλούνται 1,58 ευρώ, τη στιγμή που το ίδιο προϊόν μεγάλης εταιρίας διατίθεται σε προσφορά 2+1 (δώρο) έναντι 1,83 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το νοικοκυριό που θα επιλέξει την προσφορά θα πληρώσει 3,66 ευρώ για τρεις συσκευασίες, ενώ για το «ανώνυμο» θα κληθεί να καταβάλει 4,74 ευρώ.
* Δημητριακά μεγάλης εταιρίας (συσκευασία 375 γραμμ.) πωλούνται σε περίοδο προσφοράς στα 2,42 ευρώ από 4,82 ευρώ αρχική τιμή. Στην επόμενη προωθητική ενέργεια, άλλα δημητριακά της ίδιας εταιρίας διατίθενται στην ίδια αλυσίδα στα 2,60 ευρώ από 4,34 ευρώ.
* Κάψουλες καφέ, τη μια εβδομάδα από τα 4,37 ευρώ, που είναι η αρχική τιμή στη συσκευασία των 10 τεμαχίων, διατίθενται στα 2,62 ευρώ και μετά από δύο εβδομάδες, κάψουλες άλλης μάρκας από τα 5,64 ευρώ πωλούνται προς 2,97 ευρώ.
«CRASH TEST» ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ
ΠΡΟΪΟΝ | ΤΙΜΗ ΣΤΟ «ΚΑΛΑΘΙ» | ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΕΚΤΟΣ «ΚΑΛΑΘΙΟΥ» |
Μακαρόνια | Ιδιωτικής ετικέτας: 0,62€ | Επώνυμο: 1,40€ (οι δύο συσκευασίες) |
Επώνυμο γάλα | 1,48€ | 1,23€ |
Γιαούρτι (3*200 γραμμ.) | Ιδιωτικής ετικέτας: 1,35€ | Επώνυμο: 1,65€ |
Σαμπουάν | 3,89€ (700 ml) | 3,60€ (750 ml) |
Ειδήσεις σήμερα
Έρευνα για τα ακίνητα: Οι Έλληνες αφήνουν τα δυάρια και αγοράζουν τριάρια [πίνακες]