Όπως προκύπτει από τα τωρινά δεδομένα της αγοράς αλλά και τις εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου πετρελαιοειδών, η αμόλυβδη θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά, με αποτέλεσμα και άλλες περιοχές να προστίθενται στην πανάκριβη περιοχή των 2 ευρώ ανά λίτρο.
Ήδη πάνω από αυτή την τιμή πωλείται η αμόλυβδη σε Κυκλάδες (€2,148), Δωδεκάνησα (€2,056) και Ευρυτανία (€2,010). Οι προηγούμενες τιμές είναι σε μέσα επίπεδα. Πλησιάζουν σε αυτό το «καυτό» όριο η Κεφαλλονιά (€1,994 ευρώ/λίτρο), η Λευκάδα (€1,972), το Ρέθυμνο (€1,970), η Φωκίδα (€1,967), η Λέσβος (€1,963) και το Ηράκλειο (€1,954).
Στην αγορά των υγρών καυσίμων, όμως, καταγράφεται τον τελευταίο μήνα και ένα παράδοξο γεγονός. Η βενζίνη ανεβαίνει μεν, αλλά αντίθετα το πετρέλαιο κίνησης πέφτει. Και είναι, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς πετρελαιοειδών, ένα σπάνιο φαινόμενο, καθώς συνήθως οι τιμές στα δύο προϊόντα ακολουθούν ίδια τροχιά. Οι αναλυτές δεν μπορούν να αποδώσουν σε κάποιον ρεαλιστικό λόγο αυτή την ανάποδη πορεία.
Καύσιμα: Αυτοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την αύξηση της τιμής
Ως προς τη διαμόρφωση των τιμών καταναλωτή ότι καθοριστικό ρόλο παίζουν τα ακόλουθα:
Η υψηλή φορολογία στην αμόλυβδη. Οι φόροι, τα τέλη και οι λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν στο 57% της τελικής τιμής. Η τιμή διυλιστηρίου καθορίζει το 37% και στο 6% υπολογίζεται το μερίδιο του μεικτού κέρδους εμπορίας και λιανικής. Λόγω της υψηλής φορολόγησης οι όποιες διεθνείς μειώσεις μετακυλίονται μόνο στο ένα τρίτο της τελικής τιμής.
Η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου. Η διακύμανσή της επηρεάζει το κόστος αγοράς των προϊόντων από τα διυλιστήρια.
Η τιμολόγηση των διυλιστηρίων. Τα διυλιστήρια τιμολογούν τα προϊόντα τους με βάση τη μέση τιμή των προηγούμενων τεσσάρων ημερών.
Οι χρηματιστηριακές τιμές Platts της Μεσογείου. Τα διυλιστήρια της Μεσογείου διαμορφώνουν τις τιμές των προϊόντων τους με βάση τις χρηματιστηριακές τιμές Platts. Στην τρέχουσα περίοδο φαίνεται πως δεν ακολουθούν απαραίτητα την πορεία του Μπρεντ.