Ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη χθεσινή εξειδίκευση των μέτρων, τόνισε ότι το εισοδηματικό κριτήριο θα παραμείνει στα 30.000 προσαυξημένο όμως κατά 3.000 για κάθε μέλος του νοικοκυριού έως και τα 45.000. Αυτό σημαίνει ότι για ένα ζευγάρι χωρίς παιδιά θα έχει κριτήριο τα 33.000 ευρώ, με ένα παιδί τα 36.000 ευρώ, με δύο παιδιά τα 39.000 ευρώ, με τρία παιδιά τα 42.000 ευρώ και με τέσσερα παιδιά τα 45.000 ευρώ.
Η νέα επιδότηση, γνωστή ως Fuel Pass 2, θα είναι αισθητά αυξημένη, έως τα 80 ευρώ για τα Ι.Χ. σε ηπειρωτικές περιοχές και ως τα 100 ευρώ για νησιωτικές περιοχές (από 45 και 50 ευρώ, αντίστοιχα, στο Fuel Pass 1), και αν οι δικαιούχοι περάσουν την επιδότηση σε ηλεκτρονική κάρτα, αυτό θα τους εξασφαλίσει πλέον τριπλάσιο μπόνους, που φτάνει τα 15 ευρώ από 5 ευρώ που ήταν στο Fuel Pass 1.
Ειδικότερα, η επιδότηση για οχήματα με έδρα ηπειρωτικές περιοχές της χώρας θα είναι 65 ευρώ (από 45 ευρώ στο Fuel Pass 1) και θα φτάνει στα 80 ευρώ με το μπόνους των 15 ευρώ, αν επιλεγεί η μεταφορά του ποσού σε ηλεκτρονική κάρτα.
Αντιστοίχως, για τις νησιωτικές περιοχές, η επιδότηση είναι 85 ευρώ (από 50 ευρώ) και με το μπόνους των 15 ευρώ λόγω ηλεκτρονικής κάρτας φτάνει τα 100 ευρώ.
Στους ιδιοκτήτες μοτοσικλετών, η επιδότηση, λαμβάνοντας υπόψη επιπλέον ενίσχυση 15 ευρώ για όσους χρησιμοποιήσουν κάρτα, ανέρχεται στα 60 ευρώ αν επιλέξουν την ηλεκτρονική κάρτα και 45 ευρώ χωρίς κάρτα για όσες μοτοσικλέτες έχουν έδρα στην ηπειρωτική χώρα, έναντι 30 χωρίς κάρτα και 35 ευρώ με κάρτα που ίσχυε στο Fuel Pass 1, σε 70 ευρώ και 55 ευρώ χωρίς κάρτα (από 35 και 30 που ίσχυε στο Fuel Pass 1) σε νησιωτική περιοχή.
Η επιλογή της αύξησης του μπόνους από τα 5 ευρώ στα 15 ευρώ αν το ποσό της επιδότησης μεταφερθεί σε κάρτα έγινε για να εκπληρωθεί και ο στόχος του επιδόματος, δηλαδή τα χρήματα να δοθούν για την αγορά καυσίμων. Τούτο με δεδομένο ότι με βάση τα στοιχεία του Fuel Pass 1 που έχει το υπουργείο Οικονομικών μόνο το 20% των 2,3 εκατομμυρίων δικαιούχων που ζήτησαν και πήραν την πρώτη επιδότηση καυσίμων επέλεξε να μεταφέρει το ποσό που του αναλογούσε σε ηλεκτρονική κάρτα.
Η επιδότηση αφορά 180 λίτρα καυσίμων (60 λίτρα το μήνα) και φτάνει τα 44 λεπτά το λίτρο για τις ηπειρωτικές περιοχές και 52 λεπτά το λίτρο για τις νησιωτικές περιοχές, ενώ το κόστος του μέτρου ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ. To μέτρο καλύπτει περίπου τα 3,1 εκατομμύρια από τα 3,5 εκατομμύρια των ιδιοκτητών Ι.Χ. αυτοκινήτων. Στην πράξη:
- Με 2,40 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή (π.χ. Αττική), ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,96 ευρώ.
- Mε 2,06 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης σε ηπειρωτική περιοχή (π.χ. Αττική), ο καταναλωτής πληρώνει το πετρέλαιο κίνησης, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,62 ευρώ.
- Με 2,55 ευρώ η βενζίνη σε νησιωτική περιοχή (π.χ. Δωδεκάνησα), ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,99 ευρώ.
- Με 2,22 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης σε νησιωτική περιοχή (π.χ. Κυκλάδες), ο καταναλωτής πληρώνει το πετρέλαιο κίνησης, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,66 ευρώ.
Στο ντίζελ η ενίσχυση παραμένει στα 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή, αλλά η επιδότηση παρατείνεται για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και το ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο. Στόχος είναι να κρατηθεί η τιμή στην αντλία κάτω από τα 2 ευρώ. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 115 εκατ. ευρώ για τους τρεις μήνες.
Αρχές Ιουλίου ανοίγει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές του ΥΠΟΙΚ, η πλατφόρμα https://vouchers.gov.gr/fuelpass/appfront για να υποβληθούν οι νέες αιτήσεις για τη δεύτερη τρίμηνη επιδότηση καυσίμων θα ανοίξει στις αρχές Ιουλίου, ενώ τα χρήματα που αντιστοιχούν στον κάθε δικαιούχο θα δοθούν μέχρι και το τέλος του μήνα. Και αυτή τη φορά, για να αποφευχθεί ο συνωστισμός και τα προβλήματα, η πλατφόρμα θα ανοίξει με βάση τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ των δικαιούχων, σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση που θα δημοσιοποιηθεί μέχρι το τέλος του μήνα.
Οι δυνητικοί δικαιούχοι θα μπαίνουν με τη χρήση των στοιχείων του TAXISnet.
Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, οι δικαιούχοι αιτούνται την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας στην οποία πιστώνεται το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης. Η ψηφιακή κάρτα εκδίδεται από τράπεζα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κινητά τηλέφωνα που υποστηρίζουν ασύρματες συναλλαγές (NFC) μέσω ενός ηλεκτρονικού πορτοφολιού που θα πρέπει να εγκαταστήσουν στο κινητό τους οι δικαιούχοι.
Αν ο δικαιούχος επιλέξει να μεταφέρει τα χρήματα της επιδότησης σε τραπεζικό λογαριασμό και να χάσει το μπόνους των 15 ευρώ, θα πρέπει να δηλώσει το IBAN ενός τραπεζικού του λογαριασμού, όπου και θα πιστωθούν και τα χρήματα της επιδότησης μετά από 2 εργάσιμες μέρες.
Οι δικαιούχοι θα πρέπει να έχουν κατά νου ότι κάθε όχημα και μοτοσικλέτα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει επί του οχήματος και της μοτοσικλέτας πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing). Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι το όχημα να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.
Η διαδικασία αίτησης και έκδοσης της κάρτας καυσίμων μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των ΚΕΠ από πιστοποιημένο υπάλληλο, κατόπιν σχετικής αίτησης του φυσικού προσώπου-δικαιούχου, χωρίς την τήρηση των προθεσμιών βάσει ΑΦΜ.
Ειδήσεις σήμερα
Δήμητρα Πισπιρίγκου: Οι ερωτήσεις «παγίδα» και οι λάθος χρόνοι στην κατάθεσή της
Συντάξεις: Οι αποφάσεις-πιλότος για τα αναδρομικά – Επιστροφές έως και 8.581 ευρώ
Κορονοϊός: Νέα απότομη άνοδος των κρουσμάτων – Οι περιοχές που είναι στο «κόκκινο»
Αντικατάσταση συσκευών: Οδηγίες για το allazosyskevi.gov.gr – Ποια ΑΦΜ κάνουν σήμερα αίτηση