Οι περισσότερες από τις καταγγελίες αφορούν σε κλάδους όπως αυτός της ενέργειας και του τουρισμού, σε αγαθά που σχετίζονται με έξοδα διαβίωσης, σε υπηρεσίες τραπεζών, τηλεπικοινωνίες, εισπρακτικές εταιρίες, στη μη τήρηση του ακατάσχετου σε μισθούς ή συντάξεις, σε τραπεζικές απάτες, σε αγορές προϊόντων και Διαδίκτυο, καθώς επίσης σε ινστιτούτα.
Το Top 10
Ο «Ε.Τ.» της Κυριακής συγκέντρωσε και παρουσιάζει μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα καταγγελιών καταναλωτών, ανά πεδίο:
1 ΕΝΕΡΓΕΙΑ
» Υψηλό ποσοστό καταγγέλλει αδιανόητες, υπέρογκες και αδιαφανείς χρεώσεις. Οπως επισημαίνουν από την ΕΚΠΟΙΖΩ «παρότι επιδοτείται από το κράτος, ο λογαριασμός ρεύματος παραμένει δυσανάλογα υψηλός και λόγω των επιπλέον χρεώσεων, όπως οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις (ΥΚΩ, ΕΤΜΕΑΡ) και άσχετες με την κατανάλωση χρεώσεις, όπως ΕΡΤ, δημοτικά τέλη και διάφοροι φόροι που διπλασιάζουν το ποσό του λογαριασμού».
» Καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των αιτημάτων και δυσκολία στην επικοινωνία με τους προμηθευτές και τον ΔΕΔΔΗΕ.
» Ελλιπής έως ανύπαρκτη προσυμβατική ενημέρωση.
» Μονομερής τροποποίηση συμβάσεων και μη παροχή σταθερών τιμολογίων.
» Μη έκδοση εκκαθαριστικών λογαριασμών σε τακτική βάση.
» Λανθασμένη ή μη τακτική καταμέτρηση εκ μέρους του ΔΕΔΔΗΕ, με αποτέλεσμα την έκδοση δυσανάλογων και υπέρογκων λογαριασμών κατανάλωσης που οι καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν άμεσα.
» Καθυστέρηση και άρνηση στη διάγνωση και την αποκατάσταση βλαβών σε μετρητές από τον ΔΕΔΔΗΕ.
» Σε αιτήματα καταναλωτών που λόγω αδυναμίας αδυνατούν να αποπληρώσουν τους υπέρογκους λογαριασμούς και αιτούνται ρύθμιση των οφειλών τους, η προκαταβολή που συνήθως αιτούνται οι προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, προκειμένου να προχωρήσουν σε διακανονισμό, είναι αρκετά υψηλή για τον καταναλωτή, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να την αποδώσει και να μην έχει έτσι τη δυνατότητα διακανονισμού της οφειλής του.
» Σε αλλαγή προγραμμάτων και συμβολαίων, χωρίς τη σύννομη ενημέρωση και διαστρέβλωση της επικοινωνίας με τον καταναλωτή.
» Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες, όπου υπάρχει δικαίωμα υπαναχώρησης, δεν τηρούν τις προϋποθέσεις, την προθεσμία και τις διαδικασίες άσκησης του δικαιώματος.
» «Πιέζουν και απειλούν τους καταναλωτές μέσω εισπρακτικών εταιριών για διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος, εάν έχουν ανεξόφλητους λογαριασμούς που αδυνατούν να πληρώσουν, ακόμα και για μικρά ποσά», αναφέρεται από την ΕΚΠΟΙΖΩ. Επίσης, εκδίδουν διαταγές πληρωμές ακόμα και για ποσά κάτω των 600 ευρώ.
» Απειλές για διακοπή ρεύματος και αδικαιολόγητη αποβολή από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, με αποτέλεσμα τη διακοπή του ρεύματος.
2 ΕΞΟΔΑ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ
Πολλά παράπονα για υπέρογκες αυξήσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες. Αδυναμία των καταναλωτών να ανταποκριθούν στα βασικά έξοδα διαβίωσης. Συχνές ανατιμήσεις προϊόντων.
3 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
» Ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών σε ταξιδιωτικούς προορισμούς, που φτάνουν σε 50%-70%.
» Αθέμιτες πρακτικές από ξενοδοχεία, τουριστικά καταλύματα και εστιατόρια. Υπηρεσίες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Κατώτερες της ποιότητας των υπηρεσιών που διαφημίζονται και προσφέρονται.
» Αυξήσεις εισιτηρίων και μεγάλες καθυστερήσεις σε προορισμούς από αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρίες.
4 ΤΡΑΠΕΖΕΣ
» Μεγάλος όγκος για υπερχρέωση αναφορικά με αδυναμία ρυθμίσεων σε στεγαστικά και καταναλωτικά προϊόντα.
» Προβλήματα αναφορικά με την ηλεκτρονική πλατφόρμα του νέου πτωχευτικού νόμου (4738/2020) «Ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας», και ειδικότερα απροθυμία των τραπεζών και των funds να ανταποκριθούν σε βιώσιμες λύσεις και προτάσεις στους οφειλέτες. «Απειροελάχιστο ποσοστό οφειλετών βρίσκει ανταπόκριση», υπογραμμίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ.
» Πλήθος καταχρηστικών χρεώσεων στις τραπεζικές συναλλαγές.
5 ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
» Πλημμελής παροχή υπηρεσιών – χαμηλές ταχύτητες στο Διαδίκτυο και συχνές διακοπές.
» Ελλιπής προσυμβατική ενημέρωση και μη αποστολή συμβολαίων σε συμβάσεις εξ αποστάσεως.
» Αμφισβητήσεις λογαριασμών.
6 ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Συνεχείς οχλήσεις και μη τήρηση της νομοθεσίας από δικηγορικές εταιρίες και funds.
7 MΗ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΟΥ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ Ή ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
Καταγγελίες για αυθαίρετες και μη νόμιμες παρακρατήσεις από τράπεζες και Δημόσιο.
8 ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΙΚΕΣ ΑΠΑΤΕΣ
Πλήθος καταγγελιών για ηλεκτρονικές απάτες, στις οποίες οι τράπεζες δεν δέχονται να επιστρέψουν τα ποσά που έχουν, παρανόμως, αφαιρεθεί από τον τραπεζικό λογαριασμό των πελατών τους μέσω της μεθόδου phishing, καθότι εναποθέτουν τη συνολική ευθύνη στον πελάτη τους. «Εχουμε παρατηρήσει μια γενική καθυστέρηση από πλευράς της τράπεζας για αποτροπή του συμβάντος όταν ο καταναλωτής ενημερώνεται μέσω μηνύματος για την παράνομη συναλλαγή ή υποψιάζεται ότι έπεσε θύμα phishing», ανέφερε στον «Ε.Τ.» της Κυριακής νομική σύμβουλος της ΕΚΠΟΙΖΩ. Επιπρόσθετα, επισήμανε πως «δεν τους ενημερώνουν για τις επόμενες ενέργειες που θα ήταν σκόπιμο και νόμιμα να προβούν (π.χ. αίτηση αμφισβήτησης στην τράπεζα, μήνυση κατά αγνώστου και κατάθεση της μήνυσης στη Δ/νση Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, για φραγή του τραπεζικού λογαριασμού και αλλαγή κωδικών κ.λπ.)». Οπως εξήγησε η ίδια: «Οι τράπεζες δεν έχουν καμία εσωτερική διαδικασία για τις εν λόγω περιπτώσεις ούτε κάποια πολιτική διαχείρισης περιστατικών ασφάλειας και από τις καταγγελίες που δεχόμαστε είναι ξεκάθαρο ότι αποφεύγουν τεχνηέντως και σκοπίμως να αναλάβουν τις ευθύνες τους».
9 ΑΓΟΡΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ελαττωματικές συσκευές και μη τήρηση της νομοθεσίας για την εγγύηση. Αρνηση των εταιριών για αντικατάσταση προϊόντων και μη σύννομη ενημέρωση για τα δικαιώματα των καταναλωτών και ειδικότερα σε συμβάσεις εξ αποστάσεως.
10 ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ
Καταγγελίες από καταναλωτές που έχουν πέσει θύματα των παραπλανητικών τακτικών των Κέντρων Αδυνατίσματος και Αισθητικής, τα οποία, με αφορμή δελεαστικές «προσφορές» και εντυπωσιακές διαφημίσεις, παρασύρουν τους καταναλωτές σε συμβάσεις με υψηλά αντίτιμα. Δεν τηρούν τη νομοθεσία και εξαπατούν τους πελάτες τους.
Ειδήσεις σήμερα
Καιρός: Πτώση θερμοκρασίας και βροχές την Κυριακή