Σε μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες αγορές για το 2024 περιλαμβάνεται η γερμανική, μία από τις δύο «πολιτογραφημένες» μεγαλύτερες πηγές άντλησης εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, με τις προκρατήσεις να καταγράφουν αύξηση σε ποσοστό πέριξ του 7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και τα μηνύματα να είναι αισιόδοξα εν όψει της Διεθνούς Τουριστικής Εκθεσης του Βερολίνου που θα πραγματοποιηθεί από τις 5 έως τις 7 Μαρτίου και αναμένεται να δώσει το στίγμα της φετινής τουριστικής σεζόν.
Μάλιστα, η γερμανική αναμένεται να είναι μία από τις δύο αγορές που θα ανοίξουν την αυλαία του 2024 και θα πρωταγωνιστήσουν καθ’ όλη τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, με τις πρώτες πτήσεις τσάρτερ να έχουν προγραμματιστεί για το διήμερο 25-26 Μαρτίου, λίγες ημέρες πριν από το Πάσχα των Καθολικών, το οποία φέτος εορτάζεται στις 31 Μαρτίου.
Στοιχεία
Ενδεικτικά της δυναμικής της γερμανικής αγοράς είναι τα στοιχεία του ταξιδιωτικού κολοσσού της TUI, η οποία κατέταξε την Ελλάδα στο top 3 των κορυφαίων προορισμών της για το 2024. Στο πλαίσιο της πρόσφατης ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του α’ τριμήνου του νέου οικονομικού έτους (Οκτώβριος έως Δεκέμβριος 2023), ο μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης έδωσε το στίγμα για τη σεζόν του 2024, τοποθετώντας την Ελλάδα μαζί με την Ισπανία και την Τουρκία στους πιο δημοφιλείς προορισμούς του καλοκαιριού για τους ταξιδιώτες της TUI, ένα σημαντικό μέρος των οποίων είναι Γερμανοί. Μάλιστα, όπως σημειώθηκε, η ζήτηση για όλους τους βασικούς προορισμούς μεσαίων και μικρών αποστάσεων είναι επί του παρόντος αυξημένη σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με τις κρατήσεις να καταγράφουν άνοδο 8% σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος τόσο για την τρέχουσα χειμερινή περίοδο όσο και για το καλοκαίρι του 2024.
«Αυτή τη στιγμή η γερμανική αγορά κατατάσσεται στις πιο δυναμικές. Καταγράφεται άνοδος των προκρατήσεων σε ποσοστό 7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Οι πρώτες πτήσεις τσάρτερ στα τέλη Μαρτίου, όταν και ξεκινά η σεζόν λόγω του Πάσχα των Καθολικών κατά κύριο λόγο, προέρχονται από τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο», επισημαίνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, κ. Νίκος Χαλκιαδάκης.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο κ. Γιάννης Παπαβασιλείου, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου. «Η γερμανική αγορά παραμένει σε σταθερά υψηλά επίπεδα και οι προκρατήσεις ακολουθούν σταθερή ροή», τονίζει.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τις εκτιμήσεις για το 2024 της Γερμανικής Ταξιδιωτικής Ενωσης (Deutsche Reiseverband – DRV), του μεγαλύτερου συνδέσμου της τουριστικής βιομηχανίας, αναμένεται περαιτέρω ήπια αύξηση των Γερμανών ταξιδιωτών, σε συνέχεια της τουριστικά επιτυχημένης περσινής χρονιάς.
Συγκεκριμένα, η DRV αναμένει ότι φέτος οι Γερμανοί θα δαπανήσουν συνολικά 78 δισ. ευρώ σε ταξιδιωτικές υπηρεσίες (οργανωμένες διακοπές ή ιδιωτικά ταξίδια με τουλάχιστον μία διανυκτέρευση), ποσό που αντιστοιχεί σε αύξηση 4% σε ετήσια βάση. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, οι ανατολικοί προορισμοί μεσαίων αποστάσεων, ιδίως η Ελλάδα και η Τουρκία, θα παραμείνουν σημαντικός μοχλός ανάπτυξης της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς για το 2024.
Σε γενικές γραμμές, δε, παρά την τρέχουσα δύσκολη οικονομική συγκυρία, οι διακοπές θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για τους Γερμανούς και το 2024, καθώς υπολογίζεται ότι οι ταξιδιώτες από τη Γερμανία αναμένεται να πραγματοποιήσουν περίπου 70 εκατ. ταξίδια διάρκειας άνω των 5 ημερών.
Στο πλαίσιο αυτό, μάλιστα, ο tour operator DER Touristik κάνει λόγο για αναρρίχηση της ζήτησης από τη γερμανική αγορά για το 2024 σε σχέση με πέρυσι, με το Ηράκλειο, τη Ρόδο, την Κω, την Κέρκυρα αλλά και τη Θάσο να εμφανίζουν αξιόλογη δυναμική. Αντίστοιχα, για τον tour operator Schauinsland ως πολλά «υποσχόμενοι» προορισμοί για τους Γερμανούς τη φετινή σεζόν εμφανίζονται η Χαλκιδική και η Κέρκυρα.
Περιζήτητος προορισμός
Στην ίδια λογική κινούνται τα πρώτα μηνύματα και από άλλους μεγάλους ταξιδιωτικούς οργανισμούς, με την Ελλάδα να αποτελεί έναν από τους πιο περιζήτητους προορισμούς για οικογένειες και ζευγάρια στη γερμανόφωνη αγορά, σύμφωνα με τον FTI. Ιδιαίτερα αυξημένο ενδιαφέρον για την Ελλάδα από τη γερμανική αγορά για το 2024 καταγράφει και η μεγάλη πλατφόρμα ταξιδιωτικών κρατήσεων Holidaycheck. Η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Χαλκιδική, η Ζάκυνθος και η Θάσος περιλαμβάνονται μεταξύ των δημοφιλέστερων προορισμών διακοπών για τους Γερμανούς, με βάση τα στοιχεία της συγκεκριμένης πλατφόρμας.
Περισσότερα δρομολόγια για Ελλάδα από τις ξένες αεροπορικές
Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι αερομεταφορείς, με τη Eurowings, μεταξύ άλλων, να αυξάνει κατά 8% περίπου τη διαθεσιμότητα σε προσφερόμενες θέσεις αλλά και τον αριθμό των πτήσεων για τους ελληνικούς προορισμούς. Τρεις πτήσεις την εβδομάδα προς το Ηράκλειο και δύο προς τη Ρόδο από τη Νυρεμβέργη περιλαμβάνει για το 2024 το ενισχυμένο πρόγραμμα της Eurowings, θυγατρικής της Lufthansa, η οποία προσθέτει ένα ακόμη δρομολόγιο, αυτή τη φορά από το Αμβούργο προς τη Ζάκυνθο.
Ενδεικτικά του θετικού ρυθμού που διατηρεί η γερμανική αγορά είναι τα στοιχεία που προέρχονται από το Airdata Tracker, τον ψηφιακό κόμβο του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) για την ανάλυση δεδομένων εισερχόμενων διεθνών πτήσεων. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα αναθεωρημένα στις 26 Φεβρουαρίου δεδομένα, οι μεγαλύτερες ποσοστιαίες μεταβολές ως προς τις κύριες χώρες-πηγές εισερχόμενων τουριστών καταγράφονται από την Ολλανδία, με τον αριθμό των αεροπορικών θέσεων για το σύνολο της χειμερινής σεζόν, από τον Νοέμβριο μέχρι και τον Μάρτιο, να διαμορφώνεται μέχρι τώρα στο συν 42,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, και τη Γερμανία, η οποία βρίσκεται στο συν 31,7%.
Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τη μεταβολή στις κρατήσεις αεροπορικών θέσεων στο τέλος Ιανουαρίου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (σ.σ.: από τον Νοέμβριο έως τον Μάρτιο), καταγράφεται αύξηση 3,6% από τη Γερμανία.
Το «αποτύπωμα» των Γερμανών στην ελληνική αγορά το 2023
Σταθερά μία θέση στις βασικές πηγές εισερχόμενων τουριστών του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας κατέλαβε η γερμανική αγορά. Συγκεκριμένα, η Γερμανία βρέθηκε στην τρίτη θέση της σχετικής κατάταξης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» για το 2023, με 487 χιλιάδες τουρίστες και ανάκαμψη στο 83% των επιπέδων του τελευταίου προ πανδημίας έτους, του 2019.
Ενδεικτικά της δυναμικής της γερμανικής αγοράς είναι και τα στοιχεία της ΤτΕ για το 2023, βάσει των οποίων η Γερμανία τερμάτισε πρώτη σε επίπεδο ταξιδιωτικών εισπράξεων, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της για τα μεγέθη του ελληνικού τουρισμού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι Γερμανοί δαπάνησαν πάνω από 3,56 δισ. ευρώ το 12μηνο του 2023, ποσό αυξημένο κατά 9,5% σε σχέση με το 2022.
Σε ό,τι αφορά τις αφίξεις, οι Γερμανοί στο φινάλε της χρονιάς κατάφεραν να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος, αφήνοντας τελικά πίσω, στη δεύτερη θέση, τους Βρετανούς. Πιο αναλυτικά, το 2023 ταξίδεψαν στην Ελλάδα πάνω από 4,76 εκατ. Γερμανοί, αυξημένοι κατά 9,5% σε σχέση με το 2022. Σημειώνεται ότι το 2022 οι Βρετανοί ήταν εκείνοι που τερμάτισαν στην πρώτη θέση των αφίξεων, με τους Γερμανούς να έπονται.
Ειδήσεις σήμερα
Ίλιον: Αναβιώνει στο δικαστήριο η φρίκη του ομαδικού βιασμού 15χρονου
Καλάθι της Σαρακοστής: Αυτά είναι τα προϊόντα σε LIDL, ΑΒ, Μασούτη – Πότε ξεκινά το νέο μέτρο
Στρατιωτική θητεία: Το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών – Δείτε βίντεο