Σταδιακά
Οι μειώσεις τιμών κυμαίνονται από 6%-15% και σε πρώτη φάση πωλούνται φθηνότερα περίπου 40 κωδικοί, ωστόσο έως το τέλος του μήνα ο αριθμός τους θα αγγίξει τους 123, καθώς οι βιομηχανίες έχουν ήδη αποστείλει τους νέους τιμοκαταλόγους. Δεδομένου ότι ανά δύο εβδομάδες ο κατάλογος θα ανανεώνεται και ο ανταγωνισμός θα εντείνεται, η Ενωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας εκτιμά ότι τις επόμενες εβδομάδες οι κωδικοί με έκπτωση θα ξεπεράσουν τους 600.
Μάλιστα, εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι στο μέτρο συμμετείχαν και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κάνοντας επιπλέον έκπτωση, από 1%-3% στις ήδη μειωμένες τιμές που είχαν ανακοινώσει οι προμηθευτές τους. Οπως αναφέρει στον «Ε.Τ.» κορυφαίο στέλεχος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, «οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ συμβάλλουν με κάθε τρόπο στην προσπάθεια που γίνεται για αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Αφενός ενθαρρύνουν τους προμηθευτές να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία και αφετέρου επωμίζονται το κόστος για την υλοποίηση του μέτρου. Επιπλέον, τα υπάρχοντα αποθέματα στις αποθήκες διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές, αφού ξεκίνησε η εφαρμογή του μέτρου, ενώ και τα σούπερ μάρκετ συμμετέχουν στην έκπτωση που έχουν βάλει οι προμηθευτικές εταιρίες».
Νίκος Παπαθανάσης: Έγκριση χρηματοδότησης 682 επενδυτικών σχεδίων στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ψαλίδι
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.», οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στα τρόφιμα, με το ελαιόλαδο να πωλείται από 5% έως 8% φθηνότερα, τα άλευρα από 9% έως 15%, ο χυμός ντομάτας κατά 15%, ενώ χαμηλότερες από 7% έως 10% είναι οι τιμές στο κριθαράκι και από 6%-7% στο ρύζι. Για παράδειγμα, ελαιόλαδο μεγάλης εταιρίας από τα 14,30 ευρώ που κόστιζε μέχρι πρότινος, τώρα διατίθεται σχεδόν 1 ευρώ φθηνότερα στα 13,40 ευρώ το λίτρο, ενώ αλεύρι φαρίν απ γνωστής βιομηχανίας (500 γραμμάρια) από τα 1,25 ευρώ έπεσε στα 1,15 ευρώ.
Στην… αρένα των μόνιμων μειώσεων έπεσαν και οι βιομηχανίες με καθαριστικά, απορρυπαντικά και είδη προσωπικής υγιεινής, παρά το γεγονός ότι ήδη έχουν ρίξει τις τιμές από τον Μάρτιο, μετά τον «κόφτη» κατά 30% στις προωθητικές ενέργειες με αντίστοιχη πτώση της τιμής στο ράφι. Ωστόσο, το ποσοστό τους κινείται σε μονοψήφιο νούμερο. Αναλυτικά, οι εκπτώσεις που έχουν γίνει στα απορρυπαντικά ρούχων είναι μεταξύ 6% και 8%, στα καθαριστικά, όπως για παράδειγμα η χλωρίνη στο 7%, στα σαμπουάν στο 6% και στις βρεφικές πάνες στο 6%-10%. Στην πρωτοβουλία προς το παρόν τουλάχιστον- δεν έχουν ενταθεί γαλακτοκομικά και τυροκομικά είδη, καθώς σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς οι τιμές παραγωγού του γάλακτος ακολουθούν πτωτική πορεία, η οποία αποτυπώνεται ήδη και στο ράφι.
Σημειώνεται ότι μειωμένους τιμοκατάλογους σε περίπου 100 κωδικούς έχουν αποστείλει και άλλες βιομηχανίες, οι οποίες ωστόσο δεν λαμβάνονται υπόψη δεδομένου ότι είναι κάτω από το όριο του 5% που είχε συμφωνηθεί από το υπουργείο Ανάπτυξης και τις εταιρίες του κλάδου.