Η εταιρία του Σταύρου Τσομπανίδη έχει την τελευταία διετία αναλάβει να… απελευθερώσει τις δημοτικές αρχές -της Αχαΐας για αρχή- από το βραχνά της διαχείρισης των φυκιών, που ξεβράζονται σε τεράστιες ποσότητες στις ελληνικές ακτές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, κάθε παραθαλάσσιος δήμος συλλέγει σε ετήσια βάση περισσότερους από 25 τόνους νεκρών φυκιών.
Αφού επεξεργαστεί, λοιπόν, τα φύλλα του αγγειόσπερμου Posidonia Oceanica, η ομάδα της Phee παράγει το Phee board, ένα πάνελ, το οποίο προστατεύεται από δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σε Ευρώπη και Αμερική. Από αυτό κατασκευάζει και διαθέτει στην ελληνική αγορά πρωτότυπα gadgets και accessories, όπως θήκες κινητών, κουτιά αποθήκευσης και ρακέτες.
«Το κόστος εναπόθεσης αποβλήτων είναι πολλές φορές απαγορευτικό για τους δήμους», σημειώνει στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής ο κ. Τσομπανίδης και προσθέτει: «Η εταιρία μας, σε συνεργασία με τους δήμους Αχαΐας, έχει αξιοποιήσει περίπου 150 τόνους φυκιών μέσα σε μόλις δύο χρόνια. Εάν οι συγκεκριμένες ποσότητες κατέληγαν στους ΧΥΤΑ, τότε τα ταμεία των δήμων θα επιβαρύνονταν με ένα επιπλέον ποσό, της τάξεως των 10.000 ευρώ».
Στον ιδρυτή και πρόεδρο της Coco-Mat, κ. Παύλο Ευμορφίδη, οφείλει η Phee το λόγο της δημιουργίας της. Μία ομιλία του γύρω από τις αναξιοποίητες φυσικές πρώτες ύλες ήταν εκείνη που ενέπνευσε τον Σταύρο Τσομπανίδη για να ασχοληθεί με την επεξεργασία – αξιοποίηση των φυκιών.
«Από εκείνη την ημέρα έως και πριν από μία διετία, οπότε και στήθηκε η πρώτη μονάδα παραγωγής στην Πάτρα, έγιναν πολλές αλλαγές, κυρίως στο ανθρώπινο δυναμικό», επισημαίνει ο κ. Τσομπανίδης, επιβεβαιώνοντας την άποψη σύσσωμης της startup κοινότητας πως η ομάδα είναι το Α και το Ω για μια νεοφυή επιχείρηση, αφού μπορεί είτε να… απογειώσει είτε να «κάψει» μία κατά τα άλλα έξυπνη ιδέα.
Σήμερα, την εταιρία συνθέτουν οι Dr Νικόλαος Αθανασόπουλος, συνιδρυτής – επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης, Ελευθέριος Α. Καραμπατσάκης, υπεύθυνος επιχειρηματικής ανάπτυξης, και Γιώργος Κρύος, υπεύθυνος παραγωγικής μονάδας.
Ταμείο Ανάκαμψης: Ποια νέα έργα εντάσσονται στις χρηματοδοτήσεις του Ταμείου;
«Προσδοκούμε πως το πάθος και η αφοσίωσή μας θα καταστήσουν την Phee μια εταιρία παγκόσμιου κύρους και εμβέλειας, η οποία θα ανοίξει το μονοπάτι που θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρίες, καθοδηγώντας τες προς τη βιωσιμότητα, τις φιλικές απέναντι στο περιβάλλον πρακτικές και το σεβασμό στο περιβάλλον», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Αξίζει να επισημανθεί πως η Phee, καθ’ όλη την πορεία της, έχει λάβει σημαντική υποστήριξη από σειρά φορέων. Συγκεκριμένα, συμμετείχε στο πρόγραμμα υποτροφιών Angelopoulos – Clinton CGIU, διακρίθηκε στο διαγωνισμό ReditUp της εταιρίας Παπαστράτος και στο BlueGrowth, που συνδιοργανώνεται από την Aephoria.net και το Δήμο Πειραιά, ενώ φέρει τον τίτλο της καλύτερης ελληνικής startup στον κλάδο της βιώσιμης ανάπτυξης.
Τα προϊόντα
Συμφωνία τόσο με τα καταστήματα Public όσο και με επιλεγμένα ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα ανά την Ελλάδα έκλεισε η Phee για τη διάθεση των προϊόντων της. «Προσπαθούμε συνεχώς να δημιουργούμε προϊόντα, τα οποία όχι μόνον θα είναι ανταγωνιστικά στην αγορά αλλά θα έχουν και θετικό αντίκτυπο στο οικοσύστημα του πλανήτη μας, ο οποίος χρειάζεται τη βοήθειά μας. Είμαστε αφοσιωμένοι στο να συνεργαζόμαστε με τις αρμόδιες Αρχές, με κορυφαίες βιομηχανίες και με τους πελάτες μας, έτσι ώστε τα οικολογικά υλικά να ανακτήσουν το κύρος τους και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών», τονίζει ο κ. Τσομπανίδης.
Οι θήκες κινητών -οι πρώτες, που λάνσαρε η εταιρία– κέρδισαν γρήγορα τις εντυπώσεις των καταναλωτών, μιας και, όπως υπογραμμίζουν οι συνιδρυτές στην ιστοσελίδα τους, συνδυάζουν τη φυσική ομορφιά (παίρνουν τη μορφή τους από έναν από τους αρχαιότερους ζώντες οργανισμούς στη γη), την ελαφριά και λεπτή κατασκευή (η βιολογική πολυμερική ρητίνη τούς επιτρέπει να απορροφούν τους κραδασμούς) και τα μοναδικά μοτίβα (καμία θήκη δεν είναι πανομοιότυπη με τις υπόλοιπες).
Στη συνέχεια, η ομάδα δημιούργησε το κουτί Phee, στο οποίο μπορεί κάποιος να βρει πολλές και διαφορετικές χρήσεις. «Χρησιμοποιήστε το για την αποθήκευση των αντικειμένων σας και δώστε στιλ και κομψότητα σε κάθε προσωπικό ή επαγγελματικό χώρο ή ακόμη στην ντουλάπα και στην κουζίνα σας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα. Τέλος, με το καλοκαίρι να είναι προ των πυλών, η εταιρία προωθεί την πρώτη -παγκοσμίως- ρακέτα θαλάσσης από φύκια. Σύμφωνα με τον κ. Τσομπανίδη, στα άμεσα σχέδια της Phee είναι, αφενός, ο εμπλουτισμός του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου και, αφετέρου, η επέκταση στις διεθνείς αγορές. «Το εξωτερικό είναι μονόδρομος για εμάς», καταλήγει ο κ. Τσομπανίδης.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής