Το τελευταίο «αγκάθι» ήταν η υπογραφή της σύμβασης παροχής υπηρεσιών πρώτων βοηθειών από το ΕΚΑΒ, η οποία είχε καθυστερήσει σημαντικά λόγω προβλημάτων που έθετε το υπουργείο Υγείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι απαιτήσεις του υπουργείου εκάμφθησαν και υπεγράφη συμφωνία για την ύπαρξη προσωπικού πρώτων βοηθειών στα αεροδρόμια βάσει των διεθνών κανονισμών του ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας). Οπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, ο κύριος όγκος των εκκρεμοτήτων ολοκληρώθηκε και απομένει η διευθέτηση γραφειοκρατικών ζητημάτων (π.χ. η προετοιμασία των πρωτοκόλλων παραλαβής – παράδοσης για τα 14 αεροδρόμια, τα οποία δεν αποκλείεται να γίνουν είτε την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου ή μετά το Πάσχα αν διαπιστωθεί αυξημένη κίνηση) για την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Fraport Hellas, που θα οδηγήσει στην καταβολή εφάπαξ τιμήματος ύψους 1,23 δισ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την παραχώρηση στο σχήμα Fraport-Slentel των 14 περιφερειακών αερολιμένων, σημειώνοντας ότι η παραχώρηση για την εμπορική εκμετάλλευση υποδομών μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν συνιστά κρατική ενίσχυση, εφόσον ανατίθεται υπό όρους που θα ήταν αποδεκτοί από έναν ιδιώτη ο οποίος ενεργεί υπό συνθήκες της αγοράς.
Εν τω μεταξύ, στο πλαίσιο της ανάληψης της διαχείρισης και της λειτουργίας των 14 αεροδρομίων, η Fraport Greece έχει καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο για την ανάπτυξή τους. Για το σύνολο των έργων ανάπτυξης η Fraport Greece θα επενδύσει μέχρι το 2021 το ποσό των 330 εκατ. ευρώ περίπου. Στην υπόλοιπη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης θα πραγματοποιήσει επιπλέον έργα συντήρησης και αναβάθμισης στα αεροδρόμια, υλοποιώντας συνολικά επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ περίπου.
Στο πλαίσιο των έργων ανάπτυξης που θα υλοποιήσει η Fraport Greece στην πρώτη 4ετία θα κατασκευαστούν 5 νέοι τερματικοί σταθμοί (αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλλονιάς, Κω, Μυτιλήνης), ενώ τo συνολικό μέγεθος των 14 τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια θα αυξηθεί κατά 100.000 m2 σε 300.000 m2 περίπου.
Οι σημαντικές βελτιώσεις που θα πραγματοποιηθούν για την αύξηση τόσο της χωρητικότητας των αεροδρομίων όσο και της ποιότητας των υπηρεσιών περιλαμβάνουν, επίσης, την αύξηση των σταθμών Check-in από 213 σε 297 (+28%), την αύξηση των σημείων ασφαλείας από 44 σε 84 (+47%), την αύξηση των πυλών από 103 σε 147 (+30%) και την αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 (+23%).
Θα πραγματοποιηθεί πλήρης ανακαίνιση και των 15, συνολικά, διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και όλων των τερματικών σταθμών (συνολικού εμβαδού 200.000 m2). Θα ανακαινιστούν, επίσης, στο σύνολό τους οι εγκαταστάσεις υγιεινής (συνολικό μέγεθος: 10.000 m2), οι πυροσβεστικοί σταθμοί των αεροδρομίων (14 συνολικά), οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών και οι γεννήτριες ηλεκτροδότησης (100 συνολικά).
Σε όλα τα αεροδρόμια θα εγκατασταθεί νέο, τελευταίας τεχνολογίας, σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inline system).
Τα έργα που θα πραγματοποιηθούν
Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»
● Νέος τερματικός σταθμός.
● Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 30.988 m2 και δημιουργία νέας πρόσβασης.
● Ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού.
● Νέος πυροσβεστικός σταθμός.
● Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο.
● Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών.
● Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών.
● Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών.
● 47% αύξηση των σταθμών Check-in (από 30 σε 44).
● 75% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7).
● 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 24)
● Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 12).
Αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ι. Καποδίστριας»
● Νέος τερματικός σταθμός.
● Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 10.294 m2 και ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού.
● Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών.
● Ανακαίνιση και αναβάθμιση του πυροσβεστικού σταθμού.
● Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών.
● Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης στάθμευσης αεροσκαφών.
● 27% αύξηση των σταθμών Check-in (από 22 σε 28).
● 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 9 σε 12).
● 33% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 8).
Αεροδρόμιο Κεφαλλονιάς «Α. Πολλάτου»
● Νέος τερματικός σταθμός.
● Επέκταση και ανακαίνιση τερματικού σταθμού.
● Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών.
● Μετατόπιση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης.
● Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών.
● Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών.
● 71% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 12).
● 100% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 6).
● Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4).
Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»
● Νέος τερματικός σταθμός.
● Νέος πυροσβεστικός σταθμός.
● Ανακαίνιση/επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων.
● 201% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 24.000m2.
● 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 16 σε 28).
● 125% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 9).
Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»
● Νέος τερματικός σταθμός.
● Νέος πυροσβεστικός σταθμός.
● Νέα εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων.
● Νέος χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών.
● 185% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 7.185 m2.
● 29% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 9).
ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ
pressntigri@gmail.com
Από το ένθετο «Οικονομία» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής