Πρόκειται για έργα που σχεδιάστηκαν με φιλοπεριβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά και projects που θα δημιουργήσουν σημαντική ανάπτυξη στις τοπικές κοινωνίες με ταυτόχρονη δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας.
Στο πλαίσιο αυτό, στις αρχές του 2022, θα «κληρώσει» για τους προσωρινούς αναδόχους των τριών πρώτων οδικών έργων, του Fly Over στη Θεσσαλονίκη (373 εκατ. ευρώ), του τμήματος του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη (290 εκατ. ευρώ) και του Οδικού Αξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη (250 εκατ. ευρώ), που θα υλοποιηθούν στη χώρα μέσω ΣΔΙΤ. «Τα έργα αυτά αποτέλεσαν προσωπικό στοίχημα για τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, αφού η δέσμευσή μας ότι έως το τέλος του 2021 θα έχουμε τις δεσμευτικές προσφορές των συμμετεχόντων και για τα 3 έργα ακουγόταν εξαιρετικά φιλόδοξη στους ανθρώπους της αγοράς. Ομως, τα καταφέραμε και εντός του 2022 τα πρώτα εργοτάξια θα αρχίσουν να στήνονται σταδιακά σε Θεσσαλονίκη, Κρήτη και Πελοπόννησο», σημειώνει ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
ΒΟΑΚ
Επίσης, το 2022 θα είναι μια ιδιαίτερη χρονιά για την Κρήτη, αφού το μεγαλύτερο οδικό έργο της Ευρώπης ύψους 2 δισ. ευρώ και μήκους αυτοκινητοδρόμου 294 χλμ., ο ΒΟΑΚ, θα περάσει στο τελικό στάδιο υλοποίησης. Αναφερόμενος στο έργο ο κ. Καραγιάννης επισημαίνει ότι: «Εχοντας ουσιαστικά εξασφαλίσει την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, με τη συστηματική ωρίμανση των μελετών που υποβάλαμε, έχουμε λύσει και τον τελευταίο γόρδιο δεσμό για να περάσουμε στην επόμενη φάση του έργου, την κατασκευή του.
Αλλά τα έργα που έχουμε προετοιμάσει στο υπουργείο για το 2022 δεν σταματούν εδώ, τέσσερα ακόμα σημαντικά οδικά δημόσια έργα περνούν σε φάση δημοπράτησης. Το πρώτο αφορά στο τμήμα Νεάπολη-Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ.
Ηδη εγκρίθηκε η ένταξη του έργου με τίτλο «Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης τμήμα: Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου» στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το έργο αφορά στη βελτίωση-διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη-Αγ. Νικόλαος σε 4ιχνη αρτηρία με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισμένου καταστρώματος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 m. Το συνολικό μήκος της αρτηρίας είναι περίπου 14,5 km. Η δημόσια δαπάνη του έργου που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε ποσό ύψους 200 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, προβλέπονται 192 εκατ. ευρώ για τα βασικά έργα και 8 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις. Αναφορικά με τα χρονικά ορόσημα διακρίνονται τρία:
1 «Κοινοποίηση ανάθεσης των συμβάσεων για τα τρία υποέργα του BOAK» 2o τρίμηνο 2023 (κοινοποίηση ανάθεσης όσον αφορά α) στη σύμβαση παραχώρησης, β) στη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και γ) στο δημόσιο έργο).
2 «Πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών του BOAK» (ποσοστό της αξίας των έργων που ολοκληρώθηκαν, εγκρίθηκαν με έκθεση ανεξάρτητου μηχανικού και έλαβαν έγκριση από το υπουργείο Υποδομών) 2o τρίμηνο 2025 (ολοκλήρωση του 60% της αξίας των κατασκευαστικών εργασιών του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης έγκριση από ανεξάρτητο μηχανικό για το υποέργο 2: Χερσόνησος-Νεάπολη και το υποέργο 3: Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος).
3 «Ολοκλήρωση του έργου BOAK» (ολοκλήρωση του 100% της αξίας των εργασιών με την πιστοποίηση ανεξάρτητου μηχανικού, το πιστοποιητικό ολοκλήρωσης θα φέρει έγκριση του υπουργείου Υποδομών) 4o τρίμηνο 2025. Περιγραφή στόχων: Το υποέργο 2 (Χερσόνησος-Νεάπολη) και το υποέργο 3 (Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος) ολοκληρώθηκαν και τέθηκαν σε λειτουργία. Οσον αφορά στο υποέργο 1 (Χανιά-Ηράκλειο), θα έχουν ολοκληρωθεί οι ακόλουθες εργασίες που αντιστοιχούν στο 15% του κόστους του έργου: α) Ολοκλήρωση εργασιών πολιτικού μηχανικού για τις υφιστάμενες παρακαμπτήριες οδούς Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου. β) Ολοκλήρωση των εργασιών πολιτικού μηχανικού για το τμήμα Βρύσες-Ατσιπόπουλο, μήκους 21,9 χλμ., που περιλαμβάνει 2 κόμβους. Συνολικό μήκος γεφυρών: 2.036 m. Συνολικό μήκος των υπόγειων εργασιών (εκσκαφές, θεμελίωση, αποστράγγιση, διάνοιξη οχετών, χωματουργικές και βοηθητικές εργασίες): 10.215 m. γ) Ολοκλήρωση των εργασιών πολιτικού μηχανικού για το τμήμα Αμαρίου-Σκαλέτα, μήκους 12,4 χλμ., που περιλαμβάνει 1 κόμβο. Συνολικό μήκος γεφυρών: 710 m. Συνολικό μήκος των υπόγειων εργασιών (εκσκαφές, θεμελίωση, αποστράγγιση, διάνοιξη οχετών, χωματουργικές και βοηθητικές εργασίες): 4.230 m.
Μεγαλόπνοα σχέδια σε Αττική και περιφέρεια
Στην Αττική, η Πολιτεία προχωρά στη δημοπράτηση της σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με την ΠΑΘΕ, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ. Επίσης, δύο ακόμα έργα εξαιρετικής σημασίας για τις τοπικές κοινωνίες, όπως η Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών (170 εκατ. ευρώ) και η Οδική Σύνδεση Μπράλος-Αμφισσα (210 εκατ. ευρώ), προχωρούν εντός του νέου έτους.
Ο κ. Καραγιάννης τονίζει ότι: «Πέρα όμως από τα οδικά έργα, σχεδιάστηκε και υλοποιείται το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων ύψους 4 δισ. ευρώ, επιδιώκοντας τη διασύνδεση των βασικών λιμανιών της χώρας. Με τα νέα σιδηροδρομικά έργα θα αναβαθμιστεί ουσιαστικά ο ρόλος των λιμανιών σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Λαύριο, Ραφήνα, ενώ παράλληλα θα ισχυροποιήσει τη θέση της Ελλάδας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Οπως καταλήγει ο υφυπουργός Υποδομών: «Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο τομέας των κατασκευών αποτελεί έναν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και υπό το πρίσμα αυτό θεωρούμε ότι η μόχλευση των 13 δισ. ευρώ, που επενδύονται στον χώρο των δημόσιων έργων, θα τονώσει την εθνική οικονομία και θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr