Συγκεκριμένα, ο τζίρος των περιπτέρων διαμορφώθηκε σε 1,23 δισ. ευρώ. Βάσει εκτιμήσεων, το 2021 η μείωση του κύκλου εργασιών τους θα είναι μικρότερη (-70 εκατ. ευρώ).
Με αυτά τα δεδομένα, η ποσοστιαία μεταβολή των πωλήσεων το 2020, έναντι του 2019, ανήλθε σε -13,8%, ενώ από το 2020 στο 2021 υπολογίζεται πως θα διαμορφωθεί στο -5,7%. Η, δε, απασχόληση στα περίπτερα μειώθηκε πέρυσι κατά 7,7%, ενώ για το 2021 αναμένεται αύξηση κατά 1%.
Μέτρα στήριξης
Από εκεί και πέρα, το 2020 το 52,9% των περιπτέρων βρισκόταν σε λειτουργία χωρίς ένταξη σε πλαίσιο στήριξης, ενώ το 34,6% ήταν πληττόμενο, χωρίς αναστολή λειτουργίας, με ένταξη σε πλαίσιο στήριξης. Το 47,4% δήλωσε ότι τα μέτρα στήριξης ήταν ανεπαρκή, ενώ το 27,3% ότι τα μέτρα επαρκούν, αλλά σε μικρό βαθμό.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με ευρήματα πρόσφατων ερευνών, που παρουσιάστηκαν στο «Convenience Retailing Conference», μετά το lockdown οι καταναλωτές επισκέφτηκαν τα περίπτερα και λοιπά καταστήματα εξυπηρέτησης σε ποσοστό 75%, έναντι του 87% που προτίμησε τα σούπερ μάρκετ. Η μέση συχνότητα επισκέψεων έφτασε τις 6,5 ανά μήνα στα περίπτερα, σε 6,3 στα μίνι μάρκετ και σε 5,1 στα καταστήματα ψιλικών. Η υψηλότερη συχνότητα καταγράφηκε στα σούπερ μάρκετ (10,2 επισκέψεις).
Επιπρόσθετα, το 69,3% της αξίας πωλήσεων (στοιχεία κυλιόμενου 12μήνου) επιλεγμένων κατηγοριών προϊόντων (τσιπς, σνακ, καφές, νερό, φρυγανιές, ξηροί καρποί, ζαχαρώδη, σοκολάτες, παγωτά, τσίχλες, χυμοί, κριτσίνια, μπίρες, μπισκότα, προφυλακτικά, καραμέλες, έτοιμο τσάι, γιαούρτια, μπάρες δημητριακών, γάλα, χαρτομάντιλα, αναψυκτικά, ψημένα σνακ, μπαταρίες, επιδόρπια, στιγμιαία ροφήματα) πραγματοποιείται σε καταστήματα σύγχρονου εμπορίου (σούπερ μάρκετ), έναντι 30,7% σε καταστήματα παραδοσιακού εμπορίου. Από αυτό το ποσοστό, το 10,2% αφορά στα περίπτερα, ενώ το 20,5% στα λοιπά καταστήματα εξυπηρέτησης. Στα περίπτερα πραγματοποιείται η κατανάλωση του 15% των ζαχαρωδών προϊόντων, το 13,4% των ποτών-ροφημάτων και το 8,2% των αλμυρών σνακ, ενώ στα λοιπά καταστήματα εξυπηρέτησης τα αντίστοιχα μερίδια κατανάλωσης είναι 22,3%, 24,7% και 18,2%.
Αξίζει να επισημανθεί πως ο αριθμός των επιχειρήσεων που διαχειρίζονται περίπτερα και είναι καταχωρισμένα στο μητρώο του ΕΕΑ ανέρχεται σε 1.384, ενώ εκτιμάται ότι στη ζώνη ενδιαφέροντος του Επιμελητηρίου, που είναι η Περιφέρεια Αττικής (πλην Πειραιά, Δυτικής Αττικής και Λαυρίου), δραστηριοποιούνται 2.200 περίπτερα.
Ασφυξία στα περίπτερα
Αναφερόμενος στη μελέτη, ο πρόεδρος του ΕΕΑ και της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ), Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, δήλωσε: «…Τα περίπτερα σιγά σιγά εξαφανίζονται από τον επιχειρηματικό χάρτη εξαιτίας μείωσης της κατανάλωσης αλλά και λόγω των προβλημάτων που απειλούν σήμερα συνολικά το επιχειρείν, όπως η αδυναμία αποπληρωμής των υποχρεώσεων και η έλλειψη ρευστότητας. Ως Επιμελητήριο και βεβαίως και ως Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων Ελλάδος έχουμε ζητήσει από την κυβέρνηση να λάβει στοχευμένα μέτρα στήριξης αυτών των επιχειρήσεων, μεταξύ των οποίων είναι η δημιουργία χρηματοδοτικών εργαλείων, η μείωση της φορολογίας, η επέκταση του μέτρου της επιδότησης ενοικίου, η αντιμετώπιση των αυξήσεων στην ενέργεια, η μη επιστροφή της επιστρεπτέας προκαταβολής, η διεύρυνση των κριτηρίων ενίσχυσης, η μείωση δημοτικών τελών».
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Πέθανε ο Γιώργος Τράγκας – Νοσηλευόταν με κορονοϊό
- Στάθης Παναγιωτόπουλος: Οργή μετά τις αποκαλύψεις για «revenge porn» – Στον «αέρα» οι Ράδιο Αρβύλα
- Συντάξεις: Τα τελικά ποσά επιστροφών για επικουρικές, Δώρα [πίνακες]
- Κορονοϊός: Ποιες οι αλλαγές-ασπίδα στη μετάλλαξη που είναι στο τραπέζι
- Νίκος Ανδρουλάκης: Oλοι οι άνθρωποι του νέου προέδρου
- Γιώργος Παπαδάκης: Γιατί έλειψε από το πλατό του «Καλημέρα Ελλάδα»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr