Το νέο του εγχείρημα, το instayacht, είναι η πρώτη εφαρμογή που ενώνει τους ταξιώτες με τους ιδιοκτήτες σκαφών προσφέροντας υπηρεσίες είτε μετακίνησης είτε ναύλωσης/εκδρομής (cruise or taxi services). Συνδυάζει δηλαδή τις υπηρεσίες της Airbnb και της Uber με φόντο τις ελληνικές θάλασσες. Το όνομα επιλέχθηκε για να χαρακτηρίσει την καινοτομία για άμεση ναύλωση και εξυπηρέτηση (instant) των ταξιδιωτών μέσα από το συνεργαζόμενο στόλο του instayacht.
«Η ιδέα γεννήθηκε τον περασμένο Μάιο, καθώς εντοπίστηκε το κενό εξυπηρέτησης με εύκολο και απλό τρόπο, των ανθρώπων που έχουν την ανάγκη, είτε προγραμματισμένα είτε last minute, να ναυλώσουν ιδιωτικά ένα σκάφος και να ταξιδέψουν εκεί όπου επιθυμούν. Αντίστοιχα, υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα για τους ιδιοκτήτες σκαφών, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν μεγάλα ποσά για τη συντήρηση και τη διακράτηση των σκαφών τους και έως σημερα δεν είχαν τη δυνατότητα να έχουν κάποιο έσοδο. Ετσι, μαζί με τον Σταμάτη Παπαγεωργίου ιδρύσαμε το instayacht. Από ιδέα έγινε πράξη μέσα σε δύο μήνες », δηλώνει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο κ. Κουτσολιούτσος.
Η διαδικασία
Πώς λειτουργεί όμως η πλατφόρμα; Μπαίνοντας στο www.instayacht.com ο ιδιοκτήτης σκάφους μπορεί να καταχωρίσει το σκάφος του με όλα τα βασικά του χαρακτηριστικά. «Στη συνέχεια, η ομάδα μας επικοινωνεί μαζί του, ενώ παράλληλα ελέγχει όλα τα απαραίτητα έγγραφα, καθώς και την κατάσταση του σκάφους. Αφού γίνει ο πρώτος έλεγχος, το σκάφος ανεβαίνει στην πλατφόρμα διαχείρισης και είναι διαθέσιμο στο δίκτυό μας προς ναύλωση», σημειώνει ο CEO της εταιρίας.
Από την πλευρά του, ο ενδιαφερόμενος χρήστης, όταν θελει να κλείσει μια ημερσήσια/πολυήμερη διαδρομή ή απλή μετάβαση, ανοίγει την εφαρμογή, επιλέγει μέσα από το μενού την αντίστοιχη υπηρεσία που επιθυμεί, τις ημερομηνίες και τον αριθμό των ατόμων και δημιουργεί ένα αίτημα (request), το οποίο αποστέλλεται σε ολόκληρο το στόλο. Επειτα, λαμβάνει σταδιακά στο κινητό του απαντήσεις με συγκεκριμένες προσφορές από τα σκάφη, επιλέγει ένα, πληρώνει άμεσα και απλά μέσω PayPal ή πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας και έτσι κλείνει το ναύλο.
Για κάθε συναλλαγή που ολοκληρώνεται, μεταξύ ιδιοκτητών σκαφών και πελάτη, η εταιρία κρατάει ως προμήθεια το 15%.
Εάν πρόκειται για «instant» υπηρεσία (taxi/cruise), ο ιδιοκτήτης σκάφους θα πρέπει να δηλώνει καθημερινά τη διαθεσιμότητά του στο σημείο όπου βρίσκεται. Αντίστοιχα, ο χρήστης, ανοίγοντας την εφαρμογή, βλέπει άμεσα live τα διαθέσιμα σκάφη στην περιοχή όπου είναι και μπορεί σε δύο βήματα να μισθώσει ένα, το οποίο άμεσα θα τον παραλάβει στο σημείο που έχει δηλώσει ως εκκίνηση του ναύλου.
Αναφορικά με το κόστος, για ολοήμερη ενοικίαση σκάφους για μια παρέα 6-8 ατόμων, υπολογίζεται κατά μέσο όρο σε 50-100 ευρώ το άτομο ανάλογα με τον τύπο και το μέγεθος του σκάφους. Εάν πρόκειται για απλή μετακίνηση (taxi service), το κόστος μειώνεται σημαντικά, ανάλογα βέβαια και με τον προορισμό.
Ο… στόλος
«Αυτή τη στιγμή έχουμε εγγεγραμμένα 110 σκάφη, ενώ συνεχώς εντάσσουμε νέους ιδιοκτήτες από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι επικοινωνούν μαζί μας για το σκοπό αυτό», επισημαίνει ο κ. Κουτσολιούτσος και προσθέτει ότι το instayacht αρχικά απευθύνεται σε όλους τους ταξιδιώτες στα ελληνικά νησιά, οι οποίοι επιθυμούν να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. «Η εμπειρία του instayacht μπορεί να συμπληρώσει τις καλοκαιρινές διακοπές σε ένα ξενοδοχείο ή σπίτι στα νησιά συνδυάζοντας την ταχύτητα και την άνεση με την ιδιωτικότητα που προσφέρει μια απομονωμένη ή δύσκολα προσβάσιμη παραλία και η διαδρομή προς αυτήν. Επίσης, μπορεί να προσφέρει και την ευκαιρία απόδρασης για ένα Σαββατοκύριακο για τους κατοίκους της Αθήνας», δηλώνει ο επικεφαλής της εταιρίας.
Το συγκριτικό πλεονέκτημα του instayacht σε σχέση με άλλες παρόμοιες πλατφόρμες είναι ότι αποτελεί ένα άμεσο εργαλείο διαδραστικής ένωσης σκαφών και ταξιδιωτών. «Και είναι και παγκόσμια πρώτη στο αντικείμενο αυτό, καθώς δίνει τη δυνατότητα Peer 2 Peer σύνδεσης ιδιοκτητών και ταξιδιωτών», αναφέρει ο κ. Κουτσολιούτσος στον «Ε.Τ.» της Κυριακής.
Εντονο ενδιαφέρον
Κατά την πιλοτική λειτουργία της πλατφόρμας, μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον τόσο από Ελληνες όσο και ξένους ταξιδιώτες, με την υψηλότερη ζήτηση να καταγράφεται στα νησιά των Κυκλάδων, στη Χαλκιδική και την Κρήτη. Επιπλέον σε αρκετά απομονωμένα νησιά, υπήρξε ζήτηση κυρίως για μετακίνηση, καθώς δεν υπάρχουν πολλές δομημένες διασυνδέσεις.
Σχετικά με τα σχέδια της εταιρίας για τυχόν επέκταση στο εξωτερικό, ο κ. Κουτσολιούτσος σημειώνει ότι «για αρχή επικεντρωνόμαστε στην ελληνική αγορά προκειμένου να δοκιμάσουμε την ιδέα μας σε κανονική κλίμακα την ερχόμενη σεζόν. Αυτό το διάστημα αναζητούμε συνεργάτες στην επικράτεια για να ενταχθούν στο δίκτυό μας».
Γωγώ Κατσέλη
gkatseli@e–typos.com
Από το ένθετο «Οικονομία» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής