Πρόκειται για τη ρωσική αλυσίδα Mere, το πρώτο κατάστημα της οποίας λειτούργησε πριν από περίπου δύο μήνες στη Λάρισα και σύμφωνα με πληροφορίες θα ακολουθήσει η επέκτασή της στην ελληνική περιφέρεια, με επόμενους «σταθμούς» την Τρίπολη, το Αγρίνιο, την Κόρινθο και τον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης.
Η Mere είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στη Ρωσία, με 1.800 καταστήματα σε όλη τη χώρα, ενώ παρουσία διαθέτει και σε Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα κ.ά. Η Svetofor, όπως ονομάζεται η αλυσίδα στη Ρωσία, επεκτείνεται και στην Πορτογαλία, στη Γαλλία, στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Αν και τα καταστήματά της δεν έχουν καμία σχέση με τα ελληνικά, θυμίζοντας περισσότερο αποθήκης χονδρικής αγοράς και περιορισμένους κωδικούς προϊόντων, οι τιμές της, όπως υποστηρίζει η εταιρία, είναι 30%-80% χαμηλότερες σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά και συνάπτει απευθείας συνεργασίες με παραγωγούς.
Αλλωστε, όπως αναφέρει και στην ιστοσελίδα της η Mere, απευθύνεται σε «price hunters» (κυνηγούς τιμών) που αναζητούν προϊόντα σε τιμές ευκαιρίας, αλλά και σε καταναλωτές «που θέλουν να ψωνίζουν σε ανταγωνιστικές τιμές χωρίς να πληρώνουν υπερβολικά για μάρκετινγκ, όμορφα σχεδιασμένα και διακοσμημένα ράφια και περιοχές πωλήσεων».
Αν και τα πρώτα στοιχεία από τη λειτουργία της είναι ικανοποιητικά, μένει να φανεί αν οι πελάτες που επισκέφθηκαν το κατάστημα της Λάρισας το έκαναν από «περιέργεια» ή προτιμούν το νέο μοντέλο σούπερ μάρκετ. Πάντως, στελέχη ανταγωνιστικών της Mere αλυσίδων επισημαίνουν ότι το νεοεισερχόμενο discount σούπερ μάρκετ είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που έχουν συνηθίσει οι Ελληνες καταναλωτές και ότι στην πορεία θα αναγκαστεί να προσαρμοστεί στην ελληνική πραγματικότητα με αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του.
Capital Market
Την ίδια ώρα, τα πρώτα της βήματα στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κάνει και η Capital Groups, η οποία έχει εξαγοράσει και την ελαιοκομική εταιρία Ω Products από τη Σκάλα Λακωνίας και έχει λανσάρει στην αγορά το ηπειρωτικό brand αρωματικών φυτών και προϊόντων μελιού «Το Βουνό μας».
Πριν από περίπου 20 ημέρες ο όμιλος εγκαινίασε το πρώτο του κατάστημα στο Κερατσίνι, με την επωνυμία Capital Market. Η φιλοσοφία του δεν είναι να ανταγωνιστεί τους παίκτες της αγοράς, αλλά να παράσχει μια πιο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση στους πελάτες. Αρχικά, το σούπερ μάρκετ έχει στα ράφια του περίπου 5.000 κωδικούς, αριθμός που αναμένεται να διευρυνθεί στο προσεχές διάστημα.
Στα σχέδια της Capital Groups είναι η μεγέθυνση του δικτύου της μέσα στον επόμενο 1,5 χρόνο με το άνοιγμα 10 νέων καταστημάτων, όλα στις δυτικές περιοχές της Αττικής. Το δεύτερο κατάστημα που εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα βρίσκεται στο Αιγάλεω. Μάλιστα, στα μελλοντικά σχέδια της εταιρίας, αφού ισχυροποιήσει τη φυσική της παρουσία, είναι και η δημιουργία e-shop.
Από την πλευρά τους, οι μεγάλοι παίκτες της εγχώριας αγοράς -Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Μασούτης και Γαλαξίας- προκειμένου να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό εστιάζουν σε επενδύσεις που αφορούν προσφορές και προωθητικές ενέργειες.
Αυξημένες πωλήσεις κατά 1,1% στο εξάμηνο
Ισχυρές αντοχές επιδεικνύει η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, η οποία, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, το α’ εξάμηνο του έτους παρουσίασε οριακή άνοδο, κατά 1,1%, σε αξία σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ οι ταχυκίνητοι κωδικοί (FMCGs) στο σύνολό τους εμφάνισαν παρόμοια τάση στο +1%.
Οσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά ήταν η μοναδική μεγάλη κατηγορία που αναπτύχθηκε με +2,3%, ενώ τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, αλλά και Οικιακής Χρήσης, κατέγραψαν μείωση πωλήσεων σε αξία κατά 3,5% και 2,1% αντίστοιχα σε σχέση με πέρυσι.
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.λπ.), σημείωσαν διψήφια άνοδο, της τάξεως του 10,3%, η οποία σχετίζεται κυρίως με το διάστημα που το λοιπό λιανεμπόριο βρισκόταν σε αναστολή λειτουργίας, ενώ τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα εμφάνισαν οριακή μείωση, στο -0,5%.
Τέλος, για το σύνολο του εξαμήνου τα αλκοολούχα ποτά κατέγραψαν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά, αναφέρονται το ουίσκι με 32,5%, το ρούμι με 27,5, καθώς και τα κρασιά με 24,3). Στον αντίποδα, κατηγορίες τροφίμων, τις οποίες οι αγοραστές «στόκαραν» την περίοδο που ξέσπασε η πανδημία, παρουσίασαν σημαντικά αρνητικές τάσεις, όπως για παράδειγμα τα όσπρια (-12,3%) και το αλεύρι (-21,8%).
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ELEFTHEROSTYPOS.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter