Παράλληλα, εστιάζουν στη διεύρυνση των χαρτοφυλακίων τους τόσο με νέα προϊόντα, ειδικά στα ηλεκτρονικά καταστήματά τους, όσο και με παρεχόμενες υπηρεσίες, ενώ έμφαση δίνουν και στα φυσικά καταστήματα με προσθήκη νέων στο δίκτυό τους, αλλά και με ανακαινίσεις.
»ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ
Ενδεικτικά, η εταιρία Κωτσόβολος φέτος πατάει… πόδι στην κυπριακή αγορά, ενώ στη συνέχεια δεν αποκλείεται να επεκταθεί και σε άλλες αγορές των Βαλκανίων. Οπως ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Γιάννης Βασιλάκος, «εάν η Κύπρος πάει καλά, κάτι που θα φανεί σε ενάμιση χρόνο, θα εξετάσουμε την επέκτασή μας σε άλλες αγορές», αποκλείοντας ωστόσο οποιοδήποτε σενάριο εξαγορών στην Ελλάδα. Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, την επόμενη διετία αναμένεται ανακατανομή της πίτας, καθώς οι μη βιώσιμες επιχειρήσεις θα κλείσουν.
Παράλληλα, η εταιρία Κωτσόβολος συνεχίζει απρόσκοπτα το επενδυτικό της πλάνο, καθώς για φέτος προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 13 εκατ. ευρώ έναντι 11 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε πέρυσι, κατά τη χρήση 2020/2021. Το νέο πρόγραμμα περιλαμβάνει τη λειτουργία δύο νέων καταστημάτων στην Ελλάδα και την είσοδό της στην κυπριακή αγορά με δύο καταστήματα στη Λευκωσία και τη Λεμεσό, τα οποία θα ανοίξουν αύριο, αλλά και με ηλεκτρονικό κατάστημα. Στόχος της είναι μέσα στην επόμενη πενταετία να ελέγχει μερίδιο της τάξεως του 35%.
Επιπλέον, στην Ελλάδα η αλυσίδα θα προχωρήσει σε μεταστεγάσεις τριών καταστημάτων και ανακαινίσεις τεσσάρων, ενώ σημαντικά κεφάλαια θα επενδυθούν και για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της.
Στο μεταξύ, πριν από λίγες ημέρες η εταιρία Κωτσόβολος ανακοίνωσε και την παροχή υπηρεσιών παράδοσης προϊόντων για λογαριασμό τρίτων, ανάγκη που προέκυψε από την πανδημία. Συγκεκριμένα, η αλυσίδα συνήψε συνεργασία με την εταιρία αθλητικών ειδών Zakcret Sports, βάσει της οποίας οι καταναλωτές που παραγγέλνουν ηλεκτρονικά προϊόντα από τη Zakcret Sports θα μπορούν να τα παραλαμβάνουν, εκτός από τα σημεία που η ίδια διαθέτει, και από τα 75 σημεία παραλαβής προϊόντων Quick Points που έχει δημιουργήσει η εταιρία Κωτσόβολος στα καταστήματά της.
Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, για τη χρήση από 1 Μαΐου 2020 έως 30 Απριλίου 2021, η εταιρία Κωτσόβολος κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 7,6%, γεγονός που αποδίδεται στο ηλεκτρονικό κατάστημά της και στην άμεση παράδοση των προϊόντων κατά την περίοδο του lockdown.
Αντίθετα, μικρή πτώση κατέγραψαν τα κέρδη, λόγω του αυξημένου κόστους από την παράδοση των προϊόντων στο σπίτι, αλλά και λόγω της διαφοροποίησης του μίγματος προϊόντων που οι καταναλωτές αγοράζουν από το ηλεκτρονικό κατάστημα συγκριτικά με τα φυσικά καταστήματα.
Αναλυτικά, όπως είπε ο κ. Βασιλάκος, ο κύκλος εργασιών της εταιρίας για τη χρήση 2020/2021 άγγιξε τα 579 εκατ. ευρώ έναντι 538 εκατ. ευρώ στη χρήση 2019/2020, ενώ τα κέρδη υποχώρησαν στα 20,9 εκατ. ευρώ από 22,4 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν. Ο επικεφαλής της εταιρίας Κωτσόβολος, αναφερόμενος στη μείωση των κερδών, υπογράμμισε ότι οφείλεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές που πραγματοποιούν τις αγορές τους από το e-shop επιλέγουν με βάση την τιμή, ενώ στο φυσικό κατάστημα, μετά την εξυπηρέτησή τους από τους πωλητές, μπορεί να επιλέξουν κι ένα πιο ακριβό προϊόν. Επίσης, η επίσκεψη στο φυσικό κατάστημα μπορεί να συνοδεύεται και από «αυθόρμητες αγορές», αυξάνοντας το ύψος της μέσης απόδειξης.
Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πώς θα τα εκτυπώσετε - Τι ποσό θα πληρώσετε
Σε ό,τι αφορά τα EBITDA, παρουσίασαν οριακή άνοδο στα 43,8 εκατ. ευρώ έναντι 43,6 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2019/2020.
»PUBLIC-MEDIA MARKT
O άλλος μεγάλος παίκτης της αγοράς, το σχήμα Public-Media Markt, ρίχνει το βάρος των επενδύσεων στην ψηφιοποίηση των καταστημάτων, αλλά και στην πλατφόρμα παραγγελιών για την άμεση παράδοση των προϊόντων. Αν και προς το παρόν δεν σχεδιάζει το άνοιγμα νέων καταστημάτων στην ελληνική αγορά, θα προχωρήσει σε μεταστέγαση σε μεγαλύτερα καταστήματα, αλλά και στη «συστέγαση» των δύο σημάτων.
Μάλιστα, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να ενοποιηθούν τα δύο σήματα, παρά το γεγονός ότι, όταν υπογράφηκε η συμφωνία, είχε ανακοινωθεί ότι θα διατηρηθούν και τα δύο. Αλλωστε, τα δύο νέα καταστήματα που πρόκειται να ανοίξει η αλυσίδα στην Κύπρο τον Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν υπό το σήμα «Public», καθώς, όπως ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας, Ρόμπυ Μπουρλάς, «η Κύπρος είναι μία μικρή αγορά και το σήμα “Public” είναι ήδη εδραιωμένο».
Ηδη, η εταιρία διευρύνει το χαρτοφυλάκιο της Public εισάγοντας στα καταστήματά της κατηγορίες προϊόντων που σχετίζονται με τη Media Markt, όπως οικιακές μικροσυσκευές και κλιματιστικά, και σταδιακά θα επεκταθεί και στις «λευκές» συσκευές. Αλλά και αντίστροφα, προϊόντα που οι καταναλωτές έβρισκαν μόνο στα Public θα πωλούνται και από τα καταστήματα Media Markt.
Σχετικά με τις οικονομικές επιδόσεις του 2020, ο κ. Μπουρλάς ανέφερε ότι ο κύκλος εργασιών κατέγραψε μονοψήφια πτώση σε σύγκριση με το 2019 και χάθηκαν τα κέρδη του 2019.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Covid Free GR: Η εφαρμογή στα κινητά για να μπαίνουμε σε κλειστούς χώρους – Πώς θα λειτουργεί
- Τι θα ισχύσει σε εστίαση και διασκέδαση από 16 Ιουλίου – Όλα τα μέτρα
- Μύκονος: Δολοφόνησαν 27χρονο – Άγρια συμπλοκή για οικονομικές διαφορές
- Φαλάσαρνα: Λιώνουν από αγωνία οι γονείς του 16χρονου Νικόλα – «Περιμένουμε ένα σημάδι»
- Κορονοϊός: «Βόμβα» από τον πρόεδρο του ΕΟΔΥ – «Περιμένουμε 3.000 κρούσματα την Τρίτη»
- Κορονοϊός: «Βόμβα» Παυλάκη – «Ένας μπορεί να κολλήσει 100 σε κορονοπάρτι»
- Ολυμπιακός – Γαλατάσαραϊ: «Πόλεμος» δηλώσεων από Τερίμ και Τσαβούσογλου – «Δεν είμαστε φίλοι»
- Βάσεις 2021: Ο χάρτης ανά πεδίο – Πού πέφτουν και πού ανεβαίνουν οι βάσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter