Σήμερα, τα αεροδρόμια που δεν ανήκουν στο πακέτο των 14 περιφερειακών που θα περιέλθουν στο σχήμα Fraport-Slentel, έχουν περάσει με απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης στο ΤΑΙΠΕΔ. Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων έχει προσλάβει συμβούλους για να εκπονήσουν μελέτη για την βιωσιμότητά τους, προκειμένου όταν αυτά περιέλθουν στο νέο υπερταμείο, να έχει αξιολογηθεί ποια μπορούν να αξιοποιηθούν εμπορικά και ποια όχι.
Στα αεροδρόμια αυτά συγκαταλέγονται η Αλεξανδρούπολη, ο Άραξος, η Αστυπάλαια, η Χίος, η Ικαρία, τα Ιωάννινα, η Καλαμάτα, η Κάλυμνος, η Κάρπαθος, η Κάσος, το Καστελόριζο, η Καστοριά, η Κοζάνη, τα Κύθηρα, η Λέρος, η Λήμνος, η Μήλος, η Ν. Αγχίαλος, η Νάξος, η Πάρος, η Σητεία, η Σκύρος και η Σύρος. Τα αεροδρόμια αυτά λειτουργεί σήμερα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Σε κάποια από αυτά όπως είναι για παράδειγμα το αεροδρόμιο της Χίου έχουν δρομολογηθεί έργα εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης, τα οποία όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης, δεν θα υλοποιηθούν. Το υπουργείο υποστηρίζει ότι δεν θα προχωρήσει έργα σε αεροδρόμια που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Θεσσαλονίκη και τα Χανιά, τα έργα αναβάθμισης των οποίων έχουν ξεκινήσει, παρόλο που αυτά θα ενταχθούν στο σχήμα της Fraport. Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και της Χίου υπήρξαν στο παρελθόν σενάρια που το ήθελαν να αποτελεί αντικείμενο επενδυτικού ενδιαφέροντος και υπό όρους θεωρούνται από τα αεροδρόμια που θα μπορούσαν να ιδιωτικοποιηθούν.
Όπως ανάφερε χθες, ο υπουργός Υποδομών σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ κ. Νότη Μηταράκη, για το αεροδρόμιο της Χίου εκκρεμούν απαλλοτριώσεις συνολικού ύψους 70 εκ. ευρώ με απόφαση του Εφετείου Αιγαίου (πρωτόδικα ήταν 165 εκ. ευρώ). Ταυτόχρονα έχει ξεκινήσει η προμελέτη της επέκτασης του αεροσταθμού από την ΥΠΑ ενώ μέχρι τα τέλη Απριλίου θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη σκοπιμότητας του συνολικού έργου. Για το αεροδρόμιο εκπονείται επίσης η μελέτη για την επέκταση και αναδιαρρύθμιση του υφιστάμενου αεροσταθμού και έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για το πεδίο ελιγμών, προϋπολογισμού περίπου 3 εκατομμυρίων ευρώ. Σε ότι αφορά την χρηματοδότηση, σύμφωνα με το υπουργείου έχει ενταχθεί στο ΕΠΠΕΡΑΑ 2014-2020. Επιπλέον, πέρσι τροποποιήθηκαν και οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου.
Αντιθέτως, εκκρεμότητες φαίνεται να υπάρχουν ακόμη με τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις για το Άκτιο και την Κέρκυρα που ανήκουν στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Ο κ. Σπίρτζης, χθες σε αναφορές της ΝΔ δήλωσε ότι η μία περιβαλλοντική μελέτη είναι στο τυπογραφείο για έκδοση και ότι η άλλη επίκεινται να εκδοθεί. Ωστόσο δεν απέδωσε σε αυτές, τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στην μεταβίβαση των αεροδρομίων στη Fraport. Όπως ανέφερε, η Fraport ζήτησε μία ακόμη παράταση για τις 15 Μαρτίου. «Δεν είναι ώριμη κατά τη γνώμη μου, δεν είχε το απαραίτητο προσωπικό, υπήρχαν διαδικασίες, υπήρχαν κάποιες συμβάσεις που έπρεπε να ολοκληρώσουν και με τα τραπεζικά ιδρύματα που συνεργάζονταν».
ΠΗΓΗ: enikonomia.gr