Με κοινή τους επιστολή προς την κυβέρνηση, οι δυο Ομοσπονδίες σημειώνουν μεταξύ άλλων πως «σε συνέχεια των έκτακτων μέτρων που ανακοίνωσε στις 20/12/20 η γαλλική κυβέρνηση απαγορεύοντας την είσοδο στην επικράτειά της όλων των προσώπων που εισέρχονται μέσω του Ηνωμένου Βασιλείου, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή το τελευταίο 24ωρο είναι άνευ προηγουμένου και είναι πολύ πιθανόν να πάρει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις, θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, αλλά και την ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σε ό,τι αφορά τα εμπορευματικά οχήματα, η Γαλλία απαγόρευσε στις 20 Δεκεμβρίου όλα τα φορτηγά και τους οδηγούς αυτών να εισέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο, για 48 ώρες, θέτοντας σε κίνδυνο το 85% όλων των εισαγωγών του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε., ενώ παράλληλα διακόπτει και την αλυσίδα εφοδιασμού μεταξύ Ε.Ε. και Ιρλανδίας.
Οπως επισημαίνουν, αν και το μέτρο που εγκρίθηκε από τη γαλλική κυβέρνηση θα διαρκέσει αρχικά μόνο 48 ώρες, η ανησυχία είναι μεγαλύτερη στον τομέα εξαγωγών νωπών οπωροκηπευτικών, λόγω της ευπάθειας των προϊόντων και ως εκ τούτου ανάγκης αποφυγής καθυστερήσεων στις μεταφορές και στην εμπορική ροή προς το Ηνωμένο Βασίλειο.
Υπογραμμίζουν δε ότι αποτελεί απαραίτητη προτεραιότητα η δημιουργία ενός «πράσινου διαδρόμου» που επιτρέπει την επιστροφή των μεταφορέων και την κυκλοφορία ευπαθών εμπορευμάτων.
Η ανησυχία από το κλείσιμο των συνοριακών σταθμών μεταξύ Γαλλίας και Βρετανίας εντείνει την ήδη υπάρχουσα αβεβαιότητα λόγω των διαπραγματεύσεων μετά το Brexit, οι οποίες συνεχίζονται, μετά την προθεσμία που έδωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για να ολοκληρωθεί το κείμενο της συμφωνίας ώστε να υπάρξει χρόνος για την επικύρωσή της.
«Οι διαπραγματεύσεις μετά το Brexit είναι ζωτικής σημασίας για τους εξαγωγείς-μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών Incofruit Hellas, καθώς η μεταβατική περίοδος λήγει στις 31/12 και οι συνθήκες εξαγωγής θα αλλάξουν την 1η Ιανουαρίου», επισημαίνει ο Incofuit Hellas.
Στην κοινή επιστολή οι δύο Σύνδεσμοι υπογραμμίζουν ότι «η μεταφορά βασικών εμπορευμάτων, ειδικά για τρόφιμα και φάρμακα, μεταξύ των δύο πλευρών του βρετανικού καναλιού βρίσκεται σε κίνδυνο.
Οι επαγγελματίες οδηγοί της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένης φυσικά και της Ελλάδας, καθώς και οι εταιρίες μεταφοράς εμπορευμάτων, αυτή τη στιγμή είναι διστακτικοί ως προς τη μεταφορά φορτίων στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς δικαίως ανησυχούν ότι δεν θα μπορέσουν να επαναπατριστούν.
Ταμείο Ανάκαμψης: Ποια νέα έργα εντάσσονται στις χρηματοδοτήσεις του Ταμείου;
Αυτό γίνεται ακόμα πιο δύσκολο και σοβαρό για τα φορτηγά οχήματα τα οποία βρίσκονται ήδη στο Ηνωμένο Βασίλειο και παραμένουν εγκλωβισμένα στη χώρα το τελευταίο 24ωρο, όπως αντίστοιχα και τα οχήματα που έχουν εγκλωβιστεί στα γαλλικά σύνορα είτε στην ευρωσήραγγα (Eurotunnel) είτε στο λιμάνι του Καλαί.
Τα εγκλωβισμένα φορτηγά οχήματα και τα κλειστά σύνορα εκτιμάται πως θα επεκταθούν γρήγορα πέρα από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία και, τελικά, θα επηρεάσουν κι άλλες αλυσίδες εφοδιασμού σε ολόκληρη την Ευρώπη», επισημαίνουν στην επιστολή τους.
Αν και, όπως αναφέρουν, κατανοούν την κρισιμότητα της κατάστασης μετά την εμφάνιση του νέου στελέχους του Covid-19, σημειώνουν ότι πρέπει να ληφθούν σαφή και αναλογικά μέτρα που στοχεύουν στον περιορισμό της διασποράς του ιού, κι όχι στην παρεμπόδιση της λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας και στην ταλαιπωρία των επαγγελματιών οδηγών διεθνών μεταφορών.
«Οπως έχει ήδη ανακοινώσει η Ε.Ε. με την οδηγία για τις πράσινες λωρίδες (green lanes), οι απαγορεύσεις ή οι περίοδοι καραντίνας για τους οδηγούς δεν κρίνονται ως αποτελεσματικά μέτρα. Το καθολικό κλείσιμο των συνόρων στις κινήσεις φορτηγών οπουδήποτε στην Ευρώπη είναι άνευ προηγουμένου στην τρέχουσα πανδημία. Τα φορτηγά κινούνται σε όλη την Ευρώπη καθ’ όλη την περίοδο της πανδημίας.
Η πρωτοβουλία της Ε.Ε. για τις πράσινες λωρίδες, υποστηριζόμενη από όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε., κατέστησε σαφές ότι η συνέχεια των αλυσίδων εφοδιαστικής είναι ζωτικής σημασίας και πρέπει να προστατευτεί! Η τρέχουσα κατάσταση και η επιβολή των απαγορεύσεων από κράτη-μέλη της Ε.Ε. δεν έχουν νόημα, ενώ ενδέχεται να κάνουν τα πράγματα ακόμα χειρότερα μόνο σε μια ήδη αβέβαιη περίοδο λόγω της επικείμενης μετάβασης στο Brexit», προσθέτουν.
Στο πλαίσιο αυτό ζητούν, όλα τα κράτη-μέλη της Ευρώπης να αποδεσμεύσουν τα εγκλωβισμένα φορτηγά οχήματα και τους οδηγούς τους, προστατεύοντας τους πολίτες όλης της Ε.Ε. και της Ελλάδας.
«Είναι σαφές πως οι οδηγοί που βρίσκονται εγκλωβισμένοι στις ουρές χιλιομέτρων που έχουν ήδη δημιουργηθεί και στις δύο πλευρές των αγγλογαλλικών συνόρων διατρέχουν κίνδυνο για την υγεία τους και κατ’ επέκταση για τη δημόσια υγεία, καθώς δημιουργούνται συνθήκες συνωστισμού, ενώ παράλληλα, εάν δεν δοθούν σύντομα λύσεις, θα χρειαστεί και ανθρωπιστική βοήθεια για την επάρκεια των τροφίμων, του νερού, καθώς και της πρόσβασης σε χώρους προσωπικής υγιεινής και ιατρικών μονάδων», καταλήγουν.
Από το ένθετο Αγροτικός Τύπος που κυκλοφορεί με τον Ελεύθερο Τύπο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr