Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στους καταναλωτές του νομού, ένα ερώτημα που τέθηκε αφορούσε στην επίδραση των capital cotrols και τη χρήση των πιστωτικών καρτών. Το 39% δήλωσε ότι οι περιορισμοί στις τραπεζικές αναλήψεις δυσκολεύουν την καθημερινή τους ζωή «Πολύ» (20%) ή «Αρκετά» (19%), ενώ περισσότεροι από τους μισούς (55%) καταναλωτές δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες. Πιο συγκεκριμένα, το 20% δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν σε κάθε τους συναλλαγή πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, το 24% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί πλαστικό χρήμα «πολλές φορές» ή «συχνά» και το 11% «σπάνια». Το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι δεν χρησιμοποιούν «ποτέ» πλαστικό χρήμα είναι 45%, έναντι 55% ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι τρεις βασικοί λόγοι που αναφέρουν οι καταναλωτές για τη χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών είναι η ευκολία σε σχέση με τη χρήση μετρητών (38%), τα capital controls (30%) και η ασφάλεια (24%). Στον αντίποδα, ο βασικότερος λόγος που αναφέρεται για τη μη χρήση πλαστικού χρήματος είναι η προϋπάρχουσα εξοικείωση με τη χρήση μετρητών (64%), ενώ το 28% δηλώνει δυσκολία/άγνοια στη χρήση πιστωτικών/ χρεωστικών καρτών.
«Σπίτι μου 2»: Δικαιούχοι, προϋποθέσεις και κριτήρια – Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις
Επίσης, σχεδόν το σύνολο των καταναλωτών του Νομού Θεσσαλονίκης (92%), έχει μειώσει τις δαπάνες λόγω της οικονομικής κρίσης. Οι κυριότερες μειώσεις δαπανών, σύμφωνα με τις απαντήσεις, έχουν πραγματοποιηθεί από τα νοικοκυριά του Νομού Θεσσαλονίκης σε ένδυση/υπόδηση (66%), είδη διατροφής (40%), ταξίδια (35%), εστίαση (35%) και ψυχαγωγία/σινεμά/καφέ μπαρ (30%).
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα η ευθύνη για την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί από τις κινητοποιήσεις στον ΟΑΣΘ μοιράζεται τόσο στη διοίκηση του ΟΑΣΘ (31%) όσο και στην κυβέρνηση και το υπ. Υποδομών, Μεταφορών (30%), ενώ μόνο το 3% αποδίδει την ευθύνη στους εργαζόμενους. Το 23% απαντάει αυθόρμητα ότι η ευθύνη ανήκει σε όλους τους εμπλεκόμενους.
ΑΓΓ. ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου