Ο λόγος είναι πως χάλασε και το τελευταίο σκάφος της πλοηγικής υπηρεσίας και οι πλοήγοι φέρονται να αρνούνται να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης των εισερχόμενων ποντοπόρων φορτηγών.
Σύμφωνα με την «kathimerini.gr» η πλοηγική υπηρεσία διαθέτει πέντε πλοηγίδες, δηλαδή σκάφη τα οποία χρησιμοποιεί για να προσεγγίσει τα πλοία που έρχονται για να δέσουν στον Πειραιά, κίνηση για την οποία απαιτείται η παρουσία πλοηγού που γνωρίζει το λιμάνι στη γέφυρα του πλοίου.
Εφορία: Τα 7 SOS για να γλιτώστε έξτρα φόρους πληρώνοντας ηλεκτρονικά
Η πλοηγική υπηρεσία διαθέτει πέντε σκάφη τρία εκ των οποίων παραμένουν εκτός λειτουργίας εδώ και πάρα πολύ καιρό και εκ των δύο απομεινάντων το ένα χάλασε πρόσφατα και το τελευταίο σταμάτησε να λειτουργεί το βράδυ της Δευτέρας.
Ετσι δέκα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να παραμένουν έξω από το λιμάνι και δεμένα στις προβλήτες του εμπορικού λιμένα του Πειραιά.
Η κατάσταση στην οποία περιήλθαν οι πλοηγίδες χρεώνεται από κύκλους του λιμανιού σε καθυστερήσεις αποδέσμευσης πόρων της κατά τα άλλα κερδοφόρας πλοηγικής υπηρεσίας από το υπουργείο Ναυτιλίας και οι πλοηγοί αρνούνται να χρησιμοποιήσουν απλές λάντζες για να μεταβούν στα εισερχόμενα πλοία.
Φυσικά όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα την κλιμάκωση της συμφόρησης στο λιμάνι, τις μεγάλες καθυστερήσεις αλλά και πρόσθετο κόστος.