Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από το συνέδριο είναι τα ακόλουθα:
1. Παρά τις δυσκολίες που χαρακτηρίζουν τη Ρωσική αγορά, κυρίως λόγω των οικονομικών εξελίξεων και των συναλλαγματικών ισοτιμιών του ρουβλίου, η τουριστική κίνηση από τη Ρωσία προς την Ελλάδα καταγράφει, φέτος, μία αύξηση άνω του 20%, με ισχυρές ανοδικές τάσεις για το υπόλοιπο της περιόδου. Ειδικά για την Κρήτη, η αύξηση φθάνει στο 40%, μέχρι και τα μέσα Σεπτεμβρίου.
Εφορία: Τα 7 SOS για να γλιτώστε έξτρα φόρους πληρώνοντας ηλεκτρονικά
2. Οι εκτιμήσεις των παραγόντων της αγοράς, συγκλίνουν στην πρόβλεψη ότι, πλην απροόπτου, η κίνηση από τη ρωσική αγορά φέτος θα φθάσει στα επίπεδα των 650.000-700.000 Ρώσων τουριστών, καταγράφοντας μία αύξηση της τάξης του 30%, σε σύγκριση με την περυσινή περίοδο. Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε, το ποσοστό αυτό θα έπρεπε να είναι υψηλότερο, αν ληφθούν υπόψη ορισμένες έκτακτες περιστάσεις, όπως τα σοβαρά προβλήματα σε ανταγωνιστικούς προορισμούς, η αξιοσημείωτη βελτίωση των διαδικασιών χορήγησης θεωρήσεων από τα Ελληνικά Προξενεία από τον Ιούλιο και μετά και το 2016-Έτος Ελλάδας-Ρωσίας.
3. Μέχρι και τα μέσα Σεπτεμβρίου, από τις Προξενικές Αρχές της Ελλάδας είχαν χορηγηθεί περί τις 480.000 θεωρήσεις, εκ των οποίων ποσοστό άνω του 80% είναι 3ετούς και 5ετούς ισχύος. Καθολικό ήταν το αίτημα προς το Υπουργείο Εξωτερικών, να εξασφαλιστεί η συνέχεια αυτών των εξαιρετικών επιδόσεων όχι μόνον για το υπόλοιπο της φετινής περιόδου αλλά και για την περίοδο του 2017.
4. Είναι επιτακτική η ανάγκη, το κράτος, σε συνεργασία με τους φορείς του τουρισμού, να προχωρήσει σε παρεμβάσεις που θα αντιμετωπίσουν χρόνια προβλήματα, ελλείψεις και αδυναμίες ως προς την κατάσταση και λειτουργία υποδομών, πρωτίστως των αεροδρομίων, της εικόνας των τουριστικών προορισμών (καθαριότητα, σήμανση κ.λπ.) και των κύριων πόλων προσέλκυσης επισκεπτών (π.χ. αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία) καθώς και να μεριμνήσει για τη δυναμική και στοχευμένη προβολή του ελληνικού τουρισμού στην αχανή Ρωσική αγορά, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
5. Οι προϋποθέσεις για την συζητούμενη επί μακρόν επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ανάπτυξη τουριστικής κίνησης και κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, υπάρχουν. Απαιτείται, όμως η εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, με την άμεση συνεργασία και τον άρτιο συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων πλευρών, πολιτείας και ιδιωτικού τομέα, προκειμένου να καταγραφούν οι υφιστάμενες δυνατότητες και ανάγκες και να υπάρξουν δεσμεύσεις για την υλοποίηση των απαιτούμενων δράσεων, παρεμβάσεων αλλά και κινήτρων. Κυρίως ως προς τους τρόπους προσέγγισης των ομάδων πελατών που ταξιδεύουν εκτός περιόδου αιχμής και των τουριστικών οργανισμών που τους διακινούν.