Στο «μικροσκόπιο» μπαίνει υπόθεση ενδεχόμενης ύπαρξης καρτέλ στην αγορά καλλυντικών προϊόντων υψηλής ποιότητας και τιμής. Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (ΓΔΑ) διεξήγαγε έρευνα σε επίπεδο χονδρικής και λιανικής πώλησης, τα ευρήματα της οποίας θα συζητηθούν στην Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που θα συνεδριάσει στις 13 Οκτωβρίου.
Η έρευνα ξεκίνησε έπειτα από καταγγελίες της εταιρίας Notos Com Συμμετοχές ΑΕΒΕ, εναντίον πέντε εταιριών χονδρικής εμπορίας επώνυμων καλλυντικών. Πρόκειται για τις Εstee Lauder Hellas A.E., Π.Ν. Γερολυμάτος ΑΕΒΕ, L’ Oreal Produits de Luxe Hellas Α.Ε., Γρ. Σαράντης ΑΒΕΕ και Parfums Christian Dior Hellas AEBE.
Μάλιστα σε δεύτερη καταγγελία της η Notos Com στράφηκε και κατά των εταιριών λιανικής εμπορίας καλλυντικών υψηλής ποιότητας και τιμής, που λειτουργούν υπό το διακριτικό σήμα «Hondos Center».
Για τους σκοπούς της έρευνας, η ΓΔΑ πραγματοποίησε, μεταξύ άλλων, αιφνιδιαστικούς ελέγχους και έλαβε καταθέσεις καταλήγοντας σε εισήγηση όπου επισημαίνονται τα εξής παρακάτω:
* Οι αντι-ανταγωνιστικές συμφωνίες, στην πρώτη περίπτωση, μεταξύ χονδρεμπόρων καλλυντικών υψηλής ποιότητας και τιμής, οι οποίες είχαν ως αντικείμενο τον έμμεσο καθορισμό των τιμών μεταπώλησης από μέρους των λιανοπωλητών, με τον καθορισμό ενιαίου ύψους εκπτώσεων.
* Στη δεύτερη, οι οριζόντιες και κάθετες συμφωνίες στη σύναψη των οποίων προέβησαν οι εταιρίες συμφερόντων των αδελφών Χόντου, υπό το πρίσμα του καθορισμού ενιαίων τιμών, στη σχετική αγορά των καλλυντικών υψηλής ποιότητας και τιμής.
Βάσει της εισήγησης της ΓΔΑ, οι πρακτικές που εντοπίσθηκαν, εκτιμήθηκε ότι εντάσσονταν σε ένα «συνολικό σχέδιο» νόθευσης του ανταγωνισμού. Οσον δε αφορά στη διάρκεια των παραβάσεων καλύπτει χρονικό διάστημα από 2 έως και 6 χρόνια, για τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις.
Σημειώνεται πως η εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της διαδικασίας και τις απόψεις των μερών.
ΙΩΑΝΝΑ ΦΕΝΤΟΥΡΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου