Με την προκήρυξη του αρχικού και επαναληπτικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση των επιδοτούμενων γραμμών να λήγει στις 5 Φεβρουαρίου, ήδη φαίνονται σημαντικές τροποποιήσεις στον ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας. Αν και οι περισσότερες αλλαγές επικεντρώνονται στις επιδοτούμενες γραμμές, ωστόσο το 2017 έφερε λίγες αλλά σημαντικές διαφοροποιήσεις και στην ελεύθερη δρομολόγηση πλοίων, όπως τη σύνδεση Κέρκυρας –Ηγουμενίτσας – Παξών με πλοίο κλειστού τύπου, τρεις φορές την εβδομάδα και τη σύνδεση Πάτρας – Σάμης – Ιθάκης και επιστροφή από Κυλλήνη – Πόρο – Ιθάκη.
Διακοπή
Αρνητική βέβαια εξέλιξη και πλήγμα για τον τουρισμό των Σποράδων θεωρείται η απόφαση της Hellenic Seaways να αποσύρει το FlyingCut 4 και να διακόψει την απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση των τριών νησιών με τη Θεσσαλονίκη, με δύο δρομολόγια κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, όπως είχε καθιερωθεί τα δύο τελευταία χρόνια. Αιτία για την απόφαση, σύμφωνα με το διευθυντή πωλήσεων της εταιρίας, Αρη Κατσαΐτη, είναι το γεγονός ότι η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν απέδωσε όσα ανέμενε η Hellenic Seaways και για το λόγο αυτό δεν είναι στα σχέδιά της για τη φετινή χρονιά η εκτέλεση δρομολογίων μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σποράδων.
Χθες ο Παναγιώτης Κουρουμπλής συναντήθηκε με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, ο οποίος ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να ενισχύσει τις προσπάθειες των τριών δημάρχων και των φορέων των νησιών των Βόρειων Σποράδων για επαναλειτουργία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με Θεσσαλονίκη.
Εκτάκτως χθες το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε και τη δρομολόγηση του επιβατηγού «ΙΟΝΙΣ» στη γραμμή των Κυθήρων μετά από την ανάγκη διακοπής δρομολογίων του «ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ» για εργασίες ετήσιας επιθεώρησης, με ένα δρομολόγιο τη μέρα και επιστροφή από τη γραμμή Κύθηρα – Νεάπολη Βοιών.
Για πρώτη φορά η Ψέριμος θα συνδεθεί με την Κάλυμνο και την Κω με σταθερά τρία δρομολόγια, ενώ ο Καστός και ο Κάλαμος Λευκάδος με το Νυδρί.
Τι αλλάζει
Οι αλλαγές στον ακτοπλοϊκό χάρτης της χώρας είναι:
Στο Αιγαίο:
– Θα επιδοτηθούν τρία δρομολόγια για όλο το χρόνο για Θήρα – Θηρασιά – Ανάφη με το ανώτατο προσφερόμενο μίσθωμα ανά δρομολόγιο από το υπουργείο (με ΦΠΑ) να φτάνει τα 3.200,00 €.
– Θα επιδοτηθούν τρία δρομολόγια για το καλοκαίρι (11/6 μέχρι 9/9) για να συνδεθούν η Κάλυμνος – Ψέριμος και το Μαστιχάρι στην Κω με ανώτατο μίσθωμα τα 1.170 ευρώ. Στο δρομολόγιο αυτό περιλαμβάνεται η δωρεάν μετακίνηση των κατοίκων της Ψερίμου από και προς Κάλυμνο και Μαστιχάρι.
– Για πρώτη φορά θα επιδοτηθεί το δρομολόγιο που θα ενώνει την Τήλο με τη Κάμειρο Σκάλα και τη Ρόδο με πέντε δρομολόγια το καλοκαίρι. Ωστόσο αυτό το εναλλακτικό δρομολόγιο θα επιδοτηθεί εφόσον βρεθεί ενδιαφερόμενος στα δυο κύρια επίσης επιδοτούμενα δρομολόγια που θα συνδέσουν τη Τήλο – Ρόδο με 3 δρομολόγια όλο το χρόνο και το Τήλος – Σύμη – Ρόδος με δύο δρομολόγια, στα οποία περιλαμβάνεται η δωρεάν μετακίνηση των κατοίκων της Τήλου από και προς τη Ρόδο.
– Την ίδια στιγμή έχει προστεθεί ένα δρομολόγιο στη θερινή περίοδο από 11/06/2018 έως 09/09/2018 στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Οινούσσες και Πειραιάς – Χίος – Ψαρά.
– Νέα γραμμή ανοίγει και στη Ρόδος – Κάρπαθος με το δρομολόγιο να ξεκινά ή στο λιμάνι της Ρόδου ή τη Λάρδο και να συνεχίζει στα Πηγάδια Καρπάθου και το Διαφάνι με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα τη θερινή περίοδο από 11/06/2018 έως 09/09/2018 και δεύτερο δρομολόγιο Ρόδο ή Λάρδο – Πηγάδια Καρπάθου – Κάσος με δύο θερινά δρομολόγια.
– Δυστυχώς άγονος κηρύχτηκε ο διαγωνισμός της γραμμής Λαύριο – Λήμνος – Σαμοθράκη με υποχρέωση ελεύθερης προσέγγισης του δρομολογίου προς Αλεξανδρούπολη άνευ καταβολής μισθώματος.
Στο Ιόνιο:
– Στις 5 Φεβρουαρίου αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την πολύ σημαντική γραμμή σύνδεσης του Ιονίου. Συγκεκριμένα η γραμμή περιλαμβάνει τα λιμάνια της Κέρκυρας – Παξών – Βασιλικής Λευκάδας – Πισαετός Ιθάκης – Σάμη Κεφαλληνίας – Ζάκυνθο με τρία δρομολόγια την ημέρα για το χρονικό διάστημα από 28/05/2018 έως 16/09/2018.
– Για πρώτη φορά θα επιδοτηθεί γραμμή που θα συνδέει τα δύο μικρά νησιά της Λευκάδας, τον Καστό και τον Κάλαμο, με το Νυδρί με δύο δρομολόγια καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Πρόκειται για ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας που με αγωνία περιμένει την έναρξη των δρομολογίων.
Αναστασία Βαμβακά
[email protected]
Από την εντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]