Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα όσα αποκάλυψε μιλώντας στην ΕΡΤ η υφυπουργός Οικονομικών Αικατερίνη Παπανάτσιου, τα νέα πρόστιμα-παράβολα με τα οποία θα επιβαρύνονται από τις 15 Ιουλίου και μετά οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων θα ανέρχονται:
– Σε 100 ευρώ για τους ιδιοκτήτες δικύκλων μέχρι 250 κυβικά εκατοστά.
– Σε 150 ευρώ για τους ιδιοκτήτες δικύκλων άνω των 250 κυβικών εκατοστών.
– Σε 200 ευρώ για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μέχρι 1.000 κυβικά εκατοστά.
– Σε 250 ευρώ για τους ιδιοκτήτες όλων των υπολοίπων αυτοκινήτων.
Τα παραπάνω ποσά προστίμων περιλαμβάνονται σε τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών, που προωθείται για κατάθεση στη Βουλή. Με την ίδια τροπολογία θα ορίζεται ότι τα παράβολα των 250 ευρώ που πληρώθηκαν ήδη από περίπου 6.000 ιδιοκτήτες οχημάτων, τα οποία εντοπίστηκαν ως ανασφάλιστα, θα επιστραφούν στους πολίτες αυτούς.
Υπενθυμίζεται ότι όσοι φορολογούμενοι εντοπίστηκαν, από την ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων που πραγματοποίησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στις 6 Ιουνίου, να κυκλοφορούν πράγματι με ανασφάλιστα αυτοκίνητα ή δίκυκλα έχουν λάβει προθεσμία μέχρι τις 14 Ιουλίου να ασφαλίσουν τα οχήματά τους χωρίς να χρεωθούν με κανένα πρόστιμο-παράβολο.
Από τις 15 Ιουλίου και μετά οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ θα προχωρήσουν πιθανότατα σε νέα διασταύρωση. Μέχρι τότε οι βάσεις δεδομένων των συναρμοδίων υπουργείων θα έχουν ενημερωθεί με περισσότερες μεταβολές και τα στοιχεία τους θα αλληλοεπαληθεύονται ώστε να μην επανεμφανιστούν τόσα πολλά λάθη όσα παρουσιάστηκαν κατά την πρώτη διασταύρωση.
Σε κάθε περίπτωση εκείνο που θα πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι είναι ότι με βάση τη νομοθεσία οφείλουν να ανανεώνουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια των οχημάτων τους πριν από την ημέρα λήξης τους και οφείλουν να έχουν τα οχήματά τους ασφαλισμένα, ασχέτως αν τα κυκλοφορούν ή όχι, εφόσον δεν έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους στις αρμόδιες ΔΟΥ.
Oσον αφορά τα ειδοποιητήρια για ανασφάλιστα οχήματα που εστάλησαν κατά λάθος σε εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, ο τρόπος χειρισμού όλων αυτών των υποθέσεων παραμένει υπό εξέταση. Στόχος είναι οι συγκεκριμένοι πολίτες να μην ταλαιπωρηθούν σε «ουρές» στις αρμόδιες ΔΟΥ ή στα αστυνομικά τμήματα ή στις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών.
Στο πλαίσιο αυτό θα χρειαστεί να αντιμετωπιστεί και το πρόβλημα με τον πολύ μεγάλο αριθμό κλεμμένων οχημάτων, καθώς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, πριν γίνει η πρώτη διασταύρωση, δεν είχε δώσει το σχετικό αρχείο στην ΑΑΔΕ, με αποτέλεσμα να εκδοθούν ειδοποιητήρια για ανασφάλιστα οχήματα ακόμη και σε περιπτώσεις που αυτά είχαν κλαπεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από ένα σύνολο 430.000 αυτοκινήτων και μοτοσικλετών που έχουν δηλωθεί ως κλεμμένα, περίπου 300.000 είναι σε καθεστώς οριστικής απώλειας (έχει παρέλθει το προβλεπόμενο 5μηνο) και γίνονται προσπάθειες οι σχετικές πληροφορίες να «πέσουν» τώρα στο σύστημα κι έτσι να διορθωθούν τα αντίστοιχα λανθασμένα ειδοποιητήρια. Παρά ταύτα, υπάρχει κι ένας αριθμός κλεμμένων οχημάτων που δεν περιλαμβάνεται σε αυτό το αρχείο, καθώς τα περιστατικά υπάγονται σε αστυνομικά τμήματα που δεν είναι διασυνδεμένα με την κεντρική βάση δεδομένων και οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει οι ίδιοι να κινηθούν για να διορθώσουν τα λάθη.
Ειδική περίπτωση είναι, επίσης, τα οχήματα των θανόντων, που υπολογίζονται από τις ασφαλιστικές εταιρίες σε περίπου 70.000. Με δεδομένο ότι υπάρχει η δυνατότητα δήλωσης του θανάτου από τους κληρονόμους εντός 6μήνου, τα Mητρώα των εφοριών δεν ήταν δυνατόν να είναι ενημερωμένα κι έτσι και σε αυτές τις περιπτώσεις οι πολίτες θα πρέπει να κινηθούν μόνοι.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΛΑΙΤΣΑΚΗΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου