Είμαστε στον Αύγουστο του 1931 και παρά την τραυματική μικρασιατική τραγωδία και τα επακόλουθά της η χώρα δεν έχει ξεπεράσει τον εθνικό διχασμό με τα πολιτικά πάθη να φουντώνουν, ακόμα και χωρίς πραγματική αφορμή. Στο θέατρο Περοκέ στη πλατεία Μεταξουργείου (σημερινή Καραΐσκάκη) παίζεται με τεράστια επιτυχία από τις 17 Μαΐου η επιθεωρησιακή οπερέτα “Κατεργάρα” των Κίμωνα Καπετανάκη και Μίμη Κατριβάνου.
Το Σάββατο 22 Αυγούστου η παράσταση ξεκινά στις 10.30 με τους 1.100 θεατές να έχουν κατακλύσει κάθε γωνιά του. Στις 11.45 έχουμε το φινάλε της πρώτης πράξης όπου οι πρωταγωνιστές υποδύονται ποδοσφαιριστές της Εθνικής ομάδας, με τους Αυλωνίτη, Μαυρέα, Ιατρίδη, Σύλβα σε ρόλους Βενιζέλου, Τσαλδάρη, Μιχαλόπουλου και Κονδύλη αντίστοιχα με τον κάθε πολιτικό να μιλά για τα μειονεκτήματα του άλλου.
Πριν προλάβει ο 27χρονος τότε Βασίλης Αυλωνίτης να ολοκληρώσει τους στίχους “Από το Βενιζέλο βγήκε η αλήθεια/κι από τους υπουργούς τα κολοκύθια”, βλέπει να ανεβαίνουν από αριστερά στη σκηνή ένας καλοντυμένος κύριος βρίζοντας και κρατώντας μαγκούρα και από τη δεξιά δύο άλλοι με περίστροφα στο χέρι. Όταν ο Αυλωνίτης διαπιστώνει ότι ένας εξ αυτών τον σημαδεύει με περίστροφο, πέφτει έντρομος πάνω στη σκηνή προλαβαίνοντας τον εναντίον του πυροβολισμό,αλλά ο μηχανικός σκηνής Παναγιώτης Μωραΐτης που βρίσκεται ακριβώς πίσω του δεν είναι το ίδιο τυχερός και η σφαίρα τον βρίσκει στο στήθος. Αρχικά το κοινό θεωρώντας ότι η εισβολή αποτελεί μέρος της παράστασης αντιδρά με γέλια και χειροκροτήματα, αλλά με το άκουσμα του πρώτου πυροβολισμού επικρατεί απόλυτο χάος.
Ο Αυλωνίτης διαφεύγει σέρνοντας από τη σκηνή, βγάζει γρήγορα καπέλο και μουστάκι της παράστασης για να μην αναγνωριστεί, κλειδώνεται στη τουαλέτα του θεάτρου, κι από το μικρό παράθυρό της πηδά στο δρόμο όπου με χτυπημένο πόδι αλλά ασφαλής, φτάνει στο διπλανό ζυθοπωλείο “Κόκκινος κρίνος”.
Πίσω στο θέατρο, οι συντελεστές της παράστασης τρέχουν να σωθούν στα καμαρίνια, οι θεατές που συνωστίζονται ουρλιάζοντας για να διαφύγουν στις πύλες εξόδου διαπιστώνουν ότι περιμετρικά του χώρου υπάρχουν και άλλοι οπλισμένοι μπράβοι που τους χτυπούν με μαγκούρες, ενώ από τους συνεχείς πυροβολισμούς τραυματίζονται ένας 32χρονος με διαμπερές τραύμα στο μηρό από περίστροφο, ο ηλεκτρολόγος Κλαύδιος Χατζηγεωργίου και ο ηθοποιός Α. Θεοδωρίδης.
Ενώ η οργή των μπράβων ξεσπά πλέον σε σκηνικά και έπιπλα του θεάτρου, τα φαρμακεία της περιοχής γεμίζουν τραυματίες της επίθεσης και του τσαλαπατήματος στις εξόδους. Όταν στο “Περοκέ” φτάνει ισχυρή αστυνομική δύναμη συλλαμβάνει με το περίστροφο στο χέρι τον 28χρονο Ανδρέα Δικόδινιμο, που στη μεταφορά του στον τμήμα λυντσάρεται από τους συγκεντρωμένους έξω από το θέατρο. Ο βαριά χτυπημένος Μωραΐτης χάνει τη ζωή του λίγο πριν φτάσει στην Πολυκλινική, ενώ οι άλλοι τραυματίες νοσηλεύονται στο Πολιτικό Νοσοκομείο (νυν “Ελπίς”).
Ντεγκρέτσια: Η αμηχανία ενός επώνυμου με ονομασία προέλευσης... - Η μακρά ιστορία από την αρχή
Στις δηλώσεις του ο Βασίλης Αυλωνίτης περιγράφει τη δολοφονική επίθεση στη διάρκεια που παίζει το νούμερο του “ Είδα να ορμά στη σκηνή ένας μαγκουροφόρος ο οποίος μου επετέθει. Καθώς έκανα να φύγω δια να σωθώ βλέπω δεύτερον με μιαν κουμπούραν, που εσκόπευε προς το μέρος μου. Μόλις επρόλαβα να σκύψω και η σφαίρα διήλθεν επάνω από το κεφάλι μου. Ετράπην εις φυγήν ενώ δευτέρα σφαίρα ευρήκε τον ατυχή μηχανικόν της σκηνής Μωραίτην. Το πως κατόρθωσα να φύγω είναι αληθής τραγωδία. Πήδησα κάτω και εκρατήθην αλλά στο τέλος εσώθηκα”.
Ειδήσεις σήμερα
Εκλογές 2023: Αυτή είναι η νέα πιθανή ημερομηνία – Τι είπε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό
Συντάξεις: Ποιοι κινδυνεύουν να πάρουν κάτω από 850 ευρώ ακόμη και με 40ετία!