Η ανακοίνωση του Υπουργείου:
«Ο Γιάννος Κρανιδιώτης σε όλη τη διάρκεια της διπλωματικής και πολιτικής του διαδρομής, υπηρέτησε με αυταπάρνηση και με συνέπεια τα συμφέροντα του Ελληνισμού και συνέβαλε καθοριστικά στην ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Καθώς συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για μια δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού προβλήματος, τιμούμε για μία ακόμη φορά τη μνήμη και τη διπλωματική παρακαταθήκη του Γιάννου Κρανιδιώτη και συνεχίζουμε τις προσπάθειες για την υλοποίηση του οράματός του για επανένωση της Μεγαλονήσου και για την απομάκρυνση των τουρκικών στρατευμάτων.
Η λύση του Κυπριακού δεν μπορεί, πλέον, παρά να λαμβάνει υπόψη της τα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί από τη συμμετοχή της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για την οποία ο Γιάννος Κρανιδιώτης εργάστηκε άοκνα και αποτελεσματικά.»
«Μαύρη» επέτειος: 20 χρόνια από το φονικό τσουνάμι με τους 230.000 νεκρούς στην Ασία
Το μοιραίο βράδυ
Στις 14 Σεπτεμβρίου 1999 ο Γιάννος Κρανιδιώτης μαζί με το γιο του και άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες μετέβαινε με το υπηρεσιακό αεροσκάφος τύπου Φάλκον της Ελληνικής Κυβέρνησης στο Βουκουρέστι, προκειμένου να συμμετάσχει σε Διαβαλκανική Διάσκεψη των υπουργών Εξωτερικών.
Ωστόσο, 20 λεπτά πριν την προσγείωση, το αεροσκάφος υπέστη σφοδρές αναταράξεις και έχασε απότομα ύψος, πέφτοντας από τα 25.000 στα 5.000 πόδια.
Το αποτέλεσμα ήταν να βρουν τραγικό θάνατο έξι από τους 13 επιβαίνοντες που εκείνη την ώρα δεν ήταν δεμένοι στις θέσεις τους, μεταξύ των οποίων, ο Γιάννος Κρανιδιώτης, ο γιος του Νικόλας, οι δημοσιογράφοι Δημήτρης Πανταζόπουλος (της ΕΡΤ) και Νίνα Ασημακοπούλου (της ΕΡΑ), ο εικονολήπτης της ΕΡΤ Παναγιώτης Πούλος , ο συνοδός της φρουράς του, αστυνόμος Νίκος Ασημακόπουλος και ο μηχανικός του αεροσκάφους Μιχάλης Παπαδόπουλος.