Ηταν το πλοίο που είχε χρησιμοποιηθεί για απόπειρα λαθρεμπορίας τσιγάρων, τα οποία είχαν παρασκευαστεί στη ΣΕΚΑΠ. Στις 19 Ιουλίου 2013 ο ομογενής επιχειρηματίας αγόρασε την καπνοβιομηχανία, ενώ ένα χρόνο αργότερα (και συνολικά πέντε χρόνια μετά την αποκάλυψη της λαθρεμπορίας) το Τελωνείο Ξάνθης επέβαλε στη ΣΕΚΑΠ πρόστιμο δέκα εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο με τις προσαυξήσεις είχε φτάσει πια το δυσθεώρητο ποσό των 38 εκατομμυρίων ευρώ.
Η πρώτη αναφορά για το πρόστιμο σε ισολογισμό της ΣΕΚΑΠ γίνεται στις 9 Ιουνίου 2016 και αφορά τη χρήση του 2015. Η διοίκηση Σαββίδη προσέφυγε στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Κομοτηνής ζητώντας τη διαγραφή του προστίμου με το σκεπτικό ότι δεν ασκούσε διοίκηση όταν τελέστηκε η πράξη. Δεν δικαιώθηκε και είχε ασκήσει έφεση. Ομως, δεν δικαιώθηκε ούτε στο Διοικητικό Εφετείο…
Διαβάστε ακόμα: Οδεύει σε παύση πληρωμών η ΣΕΚΑΠ
Από την ίδρυση στην κατάρρευση
• 1975: Ιδρύεται η Συνεταιριστική Καπνοβιομηχανία Ελλάδας ΣΕΚΑΠ.
• 19/5/2009: Εντοπίζεται στην Εύβοια το motorship «Μιθριδάτης» με λαθραία τσιγάρα της ΣΕΚΑΠ.
• 19/7/2013: Ο Ιβάν Σαββίδης αγοράζει από την ΑΤΕ τη ΣΕΚΑΠ.
• 10 εκατ. (με τις προσαυξήσεις 38 εκατ.) είναι το πρόστιμο που επιβάλλει, Φεβρουάριο 2014, το Τελωνείο Ξάνθης για την υπόθεση «Μιθριδάτης». Η πλευρά Σαββίδη προσφεύγει στη Δικαιοσύνη.
• 27/2/2015: Ο πρώην δ/νων σύμβουλος της ΣΕΚΑΠ καταδικάζεται για την υπόθεση των λαθραίων τσιγάρων.
• 18/5/2016: Ο πρώην δ/νων σύμβουλος αθωώνεται από το Εφετείο.
• 4/4/2017: Το Διοικητικό Πρωτοδικείο Κομοτηνής επικυρώνει το πρόστιμο των 38 εκατ. που επέβαλε στη ΣΕΚΑΠ το Τελωνείο.
• 28/4/2017: Με τροπολογία η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. επιχειρεί να «ξεπλύνει» τον ομογενή επιχειρηματία διαγράφοντας με φωτογραφική τροπολογία το πρόστιμο. Ομως, δεν της δίνει αναδρομική ισχύ.
• 15/12/2017: Το Διοικητικό Εφετείο κατοχυρώνει το πρόστιμο και ζητά τα χρήματα.
• 22/12/2017: Το Τελωνείο Ξάνθης μπλοκάρει τη διανομή των προϊόντων της εταιρίας.