Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, απάντησε άμεσα με κατεπείγουσα αγωγή, ζητώντας από το δικαστήριο να κρίνει παράνομη την κηρυχθείσα απεργία. Η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί τις επόμενες ημέρες. Η πιο πρόσφατη μάχη μεταξύ των δύο πλευρών αφορούσε στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, με το υπουργείο Παιδείας να κερδίζει και τις διαδικασίες να συνεχίζονται κανονικά.
Ακόμα, όμως, και μετά την απόφαση του δικαστηρίου, η ΔΟΕ συνέχισε να «αντιστέκεται» προτρέποντας τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές να συμπληρώνουν κείμενα «φασόν» που έστειλε η ίδια και να μη συντάσσουν εκθέσεις όπως όριζαν οι εγκύκλιοι και οι υπουργικές αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας.
Σε αυτό το «πολεμοχαρές» κλίμα, οι συνδικαλιστές των δασκάλων συνεχίζουν και φέτος την αντίδραση για τις νέες προσθήκες στο σχολείο. Το υπουργείο Παιδείας κατηγόρησε τη ΔΟΕ για τη συστηματική αντίδρασή της σε καινοτομίες αναφέροντας: «Με τη λογική της ήσσονος προσπάθειας, την οπισθοδρομική στάση και την άγνοια των διεθνών πρακτικών, η ΔΟΕ, που πρώτη θα έπρεπε να επιδιώκει τη στήριξη του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας με κάθε πρόσφορο μέσο, υπονομεύει τελικά τα ίδια τα συμφέροντα του κλάδου που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί».
Δύο νέοι θεσμοί
Η πολιτική ηγεσία εγκαινίασε φέτος δύο νέους ρόλους για τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία, τον παιδαγωγικό σύμβουλο-μέντορα και τον ενδοσχολικό συντονιστή. Οι νέοι θεσμοί εισάγονται σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης και στόχο έχουν να λειτουργήσουν επικουρικά και να δώσουν κατευθυντήριες γραμμές.
Ειδικότερα, ο παιδαγωγικός σύμβουλος-μέντορας σε συνεργασία με τους συμβούλους Εκπαίδευσης λειτουργεί επικουρικά για τους νεοδιοριζόμενους μέσα στη σχολική μονάδα. Ο ενδοσχολικός συντονιστής αναλαμβάνει το συντονισμό του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας και τελεί διοικητικά υπό την εποπτεία του διευθυντή του σχολείου.
Το υπουργείο Παιδείας έκανε λόγο για εμβληματικές μεταρρυθμίσεις που στοχεύουν στον εκσυγχρονισμό, την αυτονομία και την ενίσχυση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου.
Οι νέοι θεσμοί έχουν στόχο να λειτουργήσουν συμπληρωματικά στις σημαντικές αλλαγές που έχουν ήδη εφαρμοστεί σε ένα μεγάλο βαθμό στα σχολεία με την εισαγωγή των εργαστηρίων δεξιοτήτων, των αγγλικών, αλλά και των μεταρρυθμίσεων που προωθούνται στη διδασκαλία και την αυτονομία των σχολείων.
Τρόπος εφαρμογής
Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, η αντίδραση αφορά στον τρόπο εφαρμογής των νέων θεσμών και όχι στους ίδιους τους θεσμούς. Οπως αναφέρουν, το μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία, όπως στην περίπτωση των ολιγοθέσεων ή όπου υπάρχουν μόνο νεοδιόριστοι, ενώ επικρίνουν και τα κριτήρια τα οποία έχει θέσει η πολιτική ηγεσία για την επιλογή των εκπαιδευτικών. Αντίθεση έχει εκφράσει και η ΟΛΜΕ, η οποία όμως περιορίστηκε σε μια ανακοίνωση-διαμαρτυρία, καλώντας τους εκπαιδευτικούς να μη διεκδικήσουν αυτές τις θέσεις και την ΕΛΜΕ να παρέμβει σε περίπτωση υποχρεωτικού ορισμού.
Ειδήσεις σήμερα
Ιράν: Η επαναστάτη του χιτζάμπ – Σύμβολο του αγώνα των γυναικών η 22χρονη Αμινί