Οι μετανάστες έχουν στήσει σκηνές σε διάφορα σημεία της πόλης της Ρόδου, ενώ κάποιοι απλά ξαπλώνουν πάνω σε χαρτόκουτα, χωρίς ούτε τα στοιχειώδη για την καθημερινή υγιεινή τους και διαβίωσή τους.
Αξιωματούχοι της ΕΛ.ΑΣ. αναφέρουν ότι οι ροές μεταναστών από τα παράλια της Τουρκίας είναι καθημερινές, έτσι ολοένα και αυξάνεται ο αριθμός των παράτυπων μεταναστών στο νησί.
Τι λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Νότιας Δωδεκανήσου
Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Νότιας Δωδεκανήσου, κος Μανώλης Ανδρουλάκης, με δηλώσεις του στην εφημερίδα «Ροδιακή» ζητά, για ακόμη μία φορά, να αποσυμφορηθούν οι δομές σε Λέρο και Κω μεταφέροντας στην ενδοχώρα τους αλλοδαπούς που βρίσκονται εκεί, να δημιουργηθούν χωρητικότητες και να λειτουργήσουν με τη μορφή που έχουν.
Παράλληλα, ο ίδιος καταγγέλλει πως, όχι μόνο δεν γίνονται μεταφορές αλλοδαπών προς τη δομή της Κω όπου φιλοξενεί μόλις το 50% της δυναμικότητάς της, αλλά ματαιώνονται και αυτές που πρόκειται να γίνουν σε δομές στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Για παράδειγμα, προχθές είχε κανονιστεί η μεταγωγή 120 παράτυπων αλλοδαπών από τη Ρόδο στον Πειραιά και από εκεί στα Διαβατά, καθώς όμως δεν υπήρχε δυνατότητα μεταφοράς τους στον τελικό τους προορισμό (Διαβατά), η μεταγωγή ουδέποτε έγινε.
«Και οι αστυνομικοί είναι στα όριά τους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Νότιας Δωδεκανήσου Μανώλης Ανδρουλάκης στο ίδιο μέσο, προσθέτοντας ότι «υπάρχουν αστυνομικοί που σε ένα μήνα μέσα, έχουν περάσει τις 20 μέρες στο καράβι. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Δεν γίνεται να επωμισθούμε εμείς όλο το βάρος του μεταναστευτικού και οι άλλοι να σφυρίζουν αδιάφορα και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις να μας κουνάνε και το δάκτυλο. Αντί να σταθούν στο πλευρό μας».
Αναφορικά με τη δημιουργία περιφραγμένου χώρου στο λιμάνι της Ακαντιάς, όπου θα φιλοξενούνται οι ταυτοποιημένοι μετανάστες, ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Νότιας Δωδεκανήσου τονίζει, ότι και εκεί είναι συγκεκριμένη η χωρητικότητα, οπότε δεν πρόκειται να υπάρξει σημαντική αλλαγή η οποία θα επέλθει μόνο εφόσον γίνει η μετακίνησή τους σε οργανωμένες δομές στην ενδοχώρα.
Σε διαφορετική περίπτωση «και δέκα τέτοιοι χώροι να δημιουργηθούν πάλι δεν θα είναι αρκετοί», κατέληξε ο κ. Ανδρουλάκης.
Δείτε τις εικόνες:
Μεταναστευτικό: Αύξηση ροών από την Αίγυπτο
Οι θαλάσσιες αφίξεις του 2024 έχουν ήδη «πιάσει» τις συνολικές θαλάσσιες αφίξεις του 2023. Οι αυξημένες ροές μήνα με τον μήνα έχουν πάψει να αιφνιδιάζουν, ωστόσο παραμένουν σε διαχειρίσιμα επίπεδα στα νησιά. Αυτό που όμως αιφνιδιάζει, είναι ότι για πρώτη φορά στο προσφυγικό κύμα που διαχειρίζεται η Ελλάδα εδώ και 10 χρόνια, από τον Μάιο σταθερά οι αφίξεις στα «λοιπά» νησιά, δηλαδή το Αγαθονήσι, την Ικαρία, τη Σύμη, την Τήλο, την Κρήτη, την Κάλυμνο, τα Κύθηρα και τη Νότια Πελοπόννησο, είναι περισσότερες από τις κλασικές «πύλες» εισόδου όπως η Λέσβος, η Χίος ή η Κως.
Με μέσες αφίξεις τα 300-500 άτομα στα πέντε νησιά, οι αφίξεις στα «λοιπά» αχαρτογράφητα μέχρι και φέτος νησιά ξεπέρασαν τις 3.000 μόνο τον Αύγουστο. Μέσα σε ένα έτος, στις παραλίες και τα βράχια των «λοιπών» νησιών έχουν αφιχθεί 19.000 πρόσφυγες και μετανάστες, όταν στη Λέσβο τους αντίστοιχους 12 μήνες οι αφίξεις ήταν 14.000 και στη Σάμο 10.000.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, δύο ακόμα στοιχεία κρύβουν ενδιαφέρον στη διαφοροποίηση των τάσεων: η εθνικότητα των αφίξεων και οι μεγάλες συγκεντρωτικές «καραβιές» που φτάνουν σε συγκεκριμένες ημέρες.
Τα «χτυπήματα» στην οικονομία της Αιγύπτου την τελευταία διετία είναι διαδοχικά, με πιο πρόσφατο την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι επιθέσεις των Χούθι κατά εμπορικών πλοίων μείωσε δραματικά τα έσοδα που είχε σε ετήσια βάση η Αίγυπτος, καθώς τα περισσότερα πλοία πλέον κάνουν τον διάπλου της Αφρικής. Και σε αυτήν την περίπτωση η πραγματικότητα των αριθμών είναι σκληρή για την Αίγυπτο: Από τα 2,54 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2023, τα έσοδα κατέβηκαν στα 870 εκατ. δολάρια έναν χρόνο μετά.
Η αποσταθεροποίηση της αιγυπτιακής οικονομίας συνδέεται με τις αφίξεις μεταναστών από την Αίγυπτο. Πλέον είναι η τρίτη εθνικότητα στις αφίξεις, όταν πέρσι ήταν ελάχιστοι. Τον περασμένο Μάρτιο η Ευρωπαϊκή Ενωση υπέγραψε διμερή συμφωνία με την Αίγυπτο, ύψους 7,4 δισ. ευρώ. Στη συγκεκριμένη ευρωπαϊκή αποστολή είχε συμμετάσχει και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, καθώς η Ελλάδα μαζί με την Ιταλία (λόγω γεωγραφικής θέσης) μπορούν να βρεθούν αντιμέτωπες με οξύ μεταναστευτικό πρόβλημα στο εγγύς μέλλον.
«Πρόκειται πραγματικά για μια ημέρα-ορόσημο που αναγνωρίζει τη βαθιά στρατηγική σημασία της Αιγύπτου για τη σταθερότητα και την ευημερία, όχι μόνο της Ανατολικής Μεσογείου, αλλά θα έλεγα και της Ευρώπης στο σύνολό της. Πράγματι, το σχέδιο Κοινής Δήλωσης που θα υπογράψουμε σήμερα καθορίζει τα διάφορα δομικά στοιχεία για την υλοποίηση της πρόθεσής μας να καταστήσουμε αυτή τη στρατηγική εταιρική σχέση όσο πιο βαθιά χρειάζεται» είχε δηλώσει ο Ελληνας πρωθυπουργός.
Σε ένα μήνα, στις 22 Νοεμβρίου, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, θα μεταβεί στην Αγκυρα όπου θα συναντηθεί με τον υπουργό Μεταφορών της Τουρκίας. Και μπορεί επίσημα η συζήτηση να αφορά θέματα ναυτιλίας, είναι πιθανό όμως να υπάρξει διεύρυνση της ατζέντας με ομολόγους για ζητήματα προσφυγικού.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ
Διάσωση 10 αλλοδαπών από ιστιοφόρο
Χθες το μεσημέρι ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής από το Ολυμπία Ράδιο για την ύπαρξη ιστιοφόρου με μηχανική βλάβη και εισροή υδάτων στο οποίο επέβαιναν δέκα Πολωνοί επιβαίνοντες, στη θαλάσσια περιοχή 6,8 ν.μ. βορειοδυτικά των Κυθήρων.
Υπό το συντονισμό του ΕΚΣΕΔ ένα φορτηγό πλοίο προσέγγισε το ιστιοφόρο και πρόλαβε να επιβιβάσει δύο αλλοδαπούς πριν αυτό ημιβυθιστεί, ενώ στη συνέχεια το ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού διέσωσε τους υπόλοιπους οχτώ Πολωνούς και τους μετέφερε με ασφάλεια στα Κύθηρα. Οι άλλοι δύο αλλοδαποί πρόκειται να μεταφερθούν με το φορτηγό πλοίο στη Νεάπολη Βοϊών.
Ειδήσεις σήμερα
Σεισμός 3,2 Ρίχτερ νότια της Κρήτης