Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, τα εγκαίνια της έναρξης λειτουργίας του μετρό αναμένεται να κάνει ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και των εκπροσώπων της πόλης. Αλλωστε, ο Κ. Μητσοτάκης ήταν που έλυσε τον «γόρδιο δεσμό» του σταθμού της «Βενιζέλου», όταν από το βήμα της ΔΕΘ το 2019 είχε ανακοινώσει ότι θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων που είχαν ανακαλυφθεί στο σημείο. Η βασική γραμμή του μετρό διαθέτει 13 σταθμούς, εκτείνεται σε μήκος 9,6 χιλιομέτρων, ενώ η τιμή του εισιτηρίου έχει οριστεί στα 0,60 ευρώ και η δέσμη 10+1 βασικών εισιτηρίων στα 5,80 ευρώ. Επίσης, η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση με το μετρό ορίστηκε στα 16 ευρώ, ενώ όπως έγινε γνωστό το ζήτημα του ενιαίου εισιτηρίου ΟΑΣΘ/μετρό θα επανεξεταστεί σε έξι μήνες.
Πριν από λίγες μέρες έγινε και η επίσημη παρουσίαση του λογότυπου του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι το βυζαντινό πεζό γράμμα «μ».
Καθώς οι συρμοί του μετρό θα κινούνται χωρίς οδηγό, όλοι οι αρμόδιοι τονίζουν ότι τόσο η ασφάλεια του συστήματος και των τρένων όσο και η επάρκεια της εταιρίας λειτουργίας και συντήρησης και των διαδικασιών της, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος εκπαίδευσης του προσωπικού της, είναι σε διαδικασία αξιολόγησης από διεθνή ανεξάρτητο αξιολογητή ασφαλείας, ο οποίος και θα προβεί στην πιστοποίησή τους. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας λειτουργίας και συντήρησης του μετρό Θεσσαλονίκης THEMA, Carlo Bianco, υπογράμμισε πως «η πιθανότητα αστοχίας του συστήματος στο μετρό Θεσσαλονίκης είναι μία στα 100.000 χρόνια»!
Αγρίνιο: Σήμερα απολογείται ο φονιάς - Τι αναμένεται να υποστηρίξει
Να σημειωθεί ότι η έναρξη λειτουργίας του μετρό από την 30ή Νοεμβρίου φέρνει ριζικές αλλαγές στον συγκοινωνιακό χάρτη του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Ετσι, από την 1η Δεκεμβρίου έντεκα λεωφορειακές γραμμές αλλάζουν διαδρομή, ενώ προστίθεται μία ακόμα. Στόχος του σχεδιασμού του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης είναι να έχουν τη δυνατότητα οι επιβάτες να μπορούν να μετακινούνται από και προς τις στάσεις του μετρό με τα αστικά λεωφορεία, εφαρμόζοντας την πρακτική της μετεπιβίβασης.
Τον Οκτώβριο του 2025 αναμένεται σε τεθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά, το μετρό θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 313.000 επιβάτες, ενώ η κίνηση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης θα μειωθεί κατά περίπου 57.000 οχήματα, με αποτέλεσμα οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα να περιοριστούν κατά 212 τόνους ανά ημέρα. Προβλέπεται επίσης επέκταση της βασικής γραμμής προς τα δυτικά, και πιο συγκεκριμένα προς Σταυρούπολη και προς τα Νοσοκομεία «Παπαγεωργίου» και 424 ΓΣΝΕ, επί της περιφερειακής οδού, και η επέκταση της Καλαμαριάς προς τα ανατολικά, με προοπτική να φτάσει τελικά στο αεροδρόμιο (υπόγεια και όχι με υπέργειο μέσο, όπως είχε κατά καιρούς ακουστεί) και μέχρι την περιοχή Τσαΐρια στην Περαία, όπου εδρεύει το ThessINTEC.