Στην ουσία, το έργο «ΣΕΛΑΣ» θα μπορεί να φωτίζει τούνελ αξιοποιώντας τους εγκατεστημένους στην οροφή προβολείς και τα αναμμένα φώτα των διερχόμενων οχημάτων! Το ίδιο ισχύει και για τα διόδια, όπου τα διερχόμενα οχήματα, κόβοντας ταχύτητα, πλησιάζοντας το γκισέ, φωτίζουν τα ειδικά φωτοβολταϊκά, η ενέργεια διοχετεύεται σε μπαταρίες και αξιοποιείται για το φωτισμό του σταθμού. Δηλαδή, τούνελ και διόδια ενεργειακά αυτόνομα! Σύμφωνα με τους ειδικούς, η εγκατάσταση και η απόδοση στα τούνελ είναι πιο εύκολη σε σχέση με τα διόδια, όπου υπάρχουν περιορισμοί στην τοποθέτησή τους, με αποτέλεσμα στα διόδια το «ΣΕΛΑΣ» να μπορεί να καλύπτει περίπου το 30% των ενεργειακών αναγκών.
Πριν από μερικούς μήνες έγινε η τελική εγκατάσταση των φωτοβολταϊκών συστημάτων στα διόδια «Ανάληψη» της Εγνατίας Οδού, παρουσία στελεχών του ΕΚΕΤΑ και της Εγνατίας Οδού. Το σύστημα των συμβατικών φωτοβολταϊκών εγκαταστάθηκε στη σκεπή του κτιρίου εργασίας των διοδίων. Τα φωτοευαίσθητα ειδικά φωτοβολταϊκά τοποθετήθηκαν σε ασφαλές σημείο (και σύμφωνα με τους κανονισμούς ασφαλείας της Εγνατίας Οδού), στο χώρο έξω από τα κουβούκλια πληρωμής των διοδίων, εκεί δηλαδή όπου τα οχήματα σταματούν για να πληρώσουν και άρα η πιθανότητα εκμετάλλευσης του φωτός των οχημάτων είναι μεγαλύτερη.
Τα δύο συστήματα κάλυψαν τις ανάγκες των φορτίων που επιλέχθηκαν και μετέδωσαν τα δεδομένα στην πλατφόρμα «ΣΕΛΑΣ», η οποία παρουσιάζει φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον, με ομαδοποιημένα τα δεδομένα προς ευκολία ανάγνωσής τους. Μέσω εξελιγμένων αλγορίθμων πρόβλεψης, διαχείρισης και βελτιστοποίησης προβλέπεται η κατανάλωση ενέργειας και επιτυγχάνεται πρόγνωση σφαλμάτων στα φωτοβολταϊκά συστήματα και τους συσσωρευτές.
ΤΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΟΦΕΛΗ, ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
ΚΕΠ: Προσοχή - Κλειστά αύριο (16/11) και το επόμενο Σάββατο (23/11)
«Το σύστημα “ΣΕΛΑΣ” αναμένεται να επιφέρει πολλαπλά οφέλη για τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους. Η μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος μέσα από την παραγωγή πράσινης ενέργειας, η μείωση του κόστους ηλεκτροδότησης, η περαιτέρω ενίσχυση της εξοικονόμησης ενέργειας μέσω της ευφυούς πλατφόρμας διαχείρισης συγκαταλέγονται ανάμεσα σε αυτά. Ταυτόχρονα, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας υψηλής εξειδίκευσης, η μείωση ατυχημάτων σε επικίνδυνα σημεία με τοποθέτηση προειδοποιητικών πινακίδων (υποστηριζόμενων από το σύστημα “ΣΕΛΑΣ”) και η μείωση στα κόστη από ασφαλιστικές εισφορές που προκύπτουν από τα ατυχήματα στην οδό έρχονται να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο το ρόλο του», δήλωσε στον «Ε.Τ.» o ερευνητής Γ’ του Ινστιτούτου, δρ Δημοσθένης Ιωαννίδης. Η ομάδα του ΕΚΕΤΑ που υλοποίησε το πρότζεκτ στελεχωνόταν από τους: Δημήτριο Τζοβάρα (πρόεδρος ΕΚΕΤΑ), Δημοσθένη Ιωαννίδη (ερευνητής Γ’ ΙΠΤΗΛ), Γιώτα Σφακιανού (ερευνητική συνεργάτις), Χρήστο Σουγλέ (ερευνητικός συνεργάτης) και Κωνσταντίνο Γρηγορόπουλο (ερευνητικός συνεργάτης).
Ειδήσεις σήμερα
Κρήτη: Σείστηκε το Ηράκλειο από τους απανωτούς σεισμούς – 4,3 Ρίχτερ ο μεγαλύτερος
Κυριάκος Μητσοτάκης: Αυτοδύναμη ΝΔ για μία αυτοδύναμη Ελλάδα – Σάλπισμα νίκης από τη Θεσσαλονίκη
Εκλογές 2023
Εκλογές 2023: Πού ψηφίζω – Βρείτε εύκολα online το εκλογικό σας κέντρο
Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις, οι δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των εκλογών & τα exit polls
Εκλογές; 2023: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την διαδικασία και την τσέπη σας
Εκλογές 2023: Δείτε live τον διαδραστικό χάρτη με όλα τα αποτελέσματα