Απευθυνόμενος στους παρευρισκόμενους, ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, τόνισε τη σημασία αυτής της σύμπραξης για τη στήριξη του τουρισμού, αλλά και την προσπάθεια που καταβάλλεται μέσα από τέτοιου είδους πρωτοβουλίες, ώστε να παραμείνει ψηλά η Αθήνα στην κατάταξη των συνεδρίων τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε διεθνές επίπεδο (σήμερα είναι 6η στην Ευρώπη και 8η στον κόσμο).
«Μέσα από αυτή τη δυναμική συνεργασία θα μπορέσουμε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την προβολή της Αθήνας στη διεθνή συνεδριακή αγορά και να τονώσουμε την οικονομία της πόλης. Για τον Δήμο Αθηναίων, η τουριστική ανάπτυξη αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα που συνδέεται με την αστική ανάπτυξη, την αναβάθμιση των υποδομών της πόλης και την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Είμαστε υπερήφανοι που το Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών του Δήμου Αθηναίων, το οποίο λειτουργεί κάτω από την “ομπρέλα” της ΕΑΤΑ, αναδείχθηκε πρόσφατα ως το καλύτερο της Ευρώπης στα διεθνή βραβεία τουρισμού, επισφραγίζοντας με τον τρόπο αυτό την επιτυχημένη διαχείριση και προβολή του προορισμού από τον Δήμο Αθηναίων. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους φορείς με τους οποίους υπογράφουμε σήμερα αυτό το μνημόνιο για την πολύτιμη συνεργασία τους τα τελευταία χρόνια, Πιστεύουμε βαθιά στη δύναμη των συμπράξεων. Μαζί, έχουμε χτίσει γερές βάσεις, ώστε να μπορούμε να απαντάμε αποτελεσματικά στις προκλήσεις της νέας εποχής», τόνισε ο κ. Μπακογιάννης.
Παρόντες στη σημερινή εκδήλωση ήταν, μεταξύ άλλων, η Υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη καθώς και ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος, οι οποίοι απηύθυναν σύντομο χαιρετισμό.
«Ως Υπουργείο Τουρισμού, στηρίζουμε ένθερμα την εξαιρετική πρωτοβουλία των τριών οργανισμών να ενώσουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας το Greek Meetings Alliance. Η νέα αυτή Συμμαχία που σήμερα συγκροτείται, στέλνει ένα σαφές μήνυμα: Φέτος, σε μία χρονιά που ο ελληνικός τουρισμός ξεπέρασε τις προσδοκίες, δεν επαναπαυόμαστε, άλλα συνεχίζουμε ακόμη πιο δυναμικά. Στόχος είναι ένας τουρισμός πιο ποιοτικός και ισορροπημένος, που αναπτύσσει όλες του τις εκφάνσεις, εμπλουτίζοντας το τουριστικό μας προϊόν και brand. Σε αυτό, κομβικός είναι ο ρόλος του συνεδριακού τουρισμού, ο οποίος έχει φυσικά μπροστά του σημαντικές προκλήσεις αλλά και μεγάλες ευκαιρίες τις οποίες είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε», τόνισε στην ομιλία της, η Υφυπουργός Τουρισμού, κ. Ζαχαράκη.
Σε δήλωσή του, ο Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλ. Θάνος, ανέφερε: «Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σχεδιάζει και στηρίζει σταθερά μια σειρά δράσεων προώθησης του προορισμού στη διεθνή συνεδριακή αγορά με στρατηγικό συνεργάτη το Thessaloniki Convention Bureau. Σκοπός μας είναι να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητα του προορισμού και να προβληθούν οι υποδομές και οι δυνατότητες που προσφέρει ο συνδυασμός της Θεσσαλονίκης με τη γύρω περιοχή. Η αγορά της Θεσσαλονίκης περνάει πλέον σε φάση ωριμότητας με δυναμικές κινήσεις εξωστρέφειας, αξιοποιώντας την εμπειρία των προηγούμενων χρόνων και ενισχύοντας τη συνεργασία δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, που αποτελεί τον πλέον πρόσφορο τρόπο για μέγιστη αποτελεσματικότητα. Η Θεσσαλονίκη και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές, έχουν μπροστά τους πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στην ειδική συνεδριακή αγορά. Με λίγα λόγια έχουμε έτοιμο το προϊόν που πρέπει να στηρίξουμε και να αναπτύξουμε περαιτέρω».
Συνεργασία με αφετηρία την περίοδο της πανδημίας
Πανικός στη Χαλκίδα: Αστικό λεωφορείο τυλίχθηκε στις φλόγες - Καλά στην υγεία τους οι επιβάτες
Η συνεργασία των τριών φορέων έχει αφετηρία τουλάχιστον δύο χρόνια, όταν εν μέσω πανδημίας, δημιουργήθηκε η σύμπραξη Greek Meetings Alliance
(GMA) για να αντιμετωπιστεί η πρωτοφανής κρίση στον συνεδριακό κλάδο. Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες προκλήσεις στη μετά-Covid εποχή οι συνεργαζόμενοι φορείς ανέπτυξαν δράσεις με κοινό στόχο να υποστηριχθούν τα μέλη τους, αλλά και συνολικά η τουριστική βιομηχανία.
Η σύμπραξη ανέλαβε πρωτοβουλίες όπως την πρώτη πανελλήνια έρευνα για τον συνεδριακό τουρισμό (Ιούλιος 2020) στην οποία καταγράφηκε ο αντίκτυπος της πανδημίας στην ελληνική βιομηχανία συνεδρίων, εκθέσεων, εταιρικών εκδηλώσεων και ταξιδιών κινήτρων, αλλά και τη διοργάνωση δύο υβριδικών συναντήσεων (The Greek Meetings Industry – Open Web Forum
Series), στις οποίες παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας και ακολούθως η στρατηγική για το μέλλον του συνεδριακού τουρισμού.
Η Σίσσυ Λυγνού, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Οργανωτών Συνεδρίων HAPCO & DES, ανέφερε: «Η Greek Meetings Alliance στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα για τη δύναμη της συνεργασίας, αλλά και την ικανότητα της Ελλάδας να αποτελέσει κορυφαίο συνεδριακό προορισμό. Ξεκινώντας από ένα όραμα, που γεννήθηκε εν μέσω μιας πολύ δύσκολης συγκυρίας για τη χώρα και τον Ελληνικό Τουρισμό, οι τρεις κορυφαίοι Οργανισμοί που εκπροσωπούμε και προωθούμε τη βιομηχανία συνεδρίων και εκδηλώσεων στη χώρα, προχωρήσαμε σε μία σειρά επιτυχημένων κοινών δράσεων, σε πείσμα των καιρών, που επισημοποιείται μέσω ενός μνημονίου συνεργασίας. Η σύμπραξη αυτή αποτελεί σταθμό στην ιστορία του HAPCO & DES, που θέτει πάντα υψηλούς στόχους στην προάσπιση και προβολή του ελληνικού Επαγγελματικού και Συνεδριακού Τουρισμού. Ο Σύνδεσμός μας θα συμβάλλει δυναμικά και με πάθος στην κοινή αυτή πορεία. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τα μέλη του Δ.Σ του Συνδέσμου μας, καθώς και τους εκπροσώπους των τριών Οργανισμών για την εποικοδομητική και παραγωγική συνεργασία».
Ο Γιάννης Ασλάνης, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου του Γραφείου Προσέλκυσης Συνεδρίων και Επισκεπτών Θεσσαλονίκης (TCB), από την πλευρά του, τόνισε: «Η συνεργασία των τριών φορέων, Greek Meetings Alliance, αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο τα κύρια χαρακτηριστικά του κλάδου της Βιομηχανίας των Συναντήσεων στην Ελλάδα: Προσαρμοστικότητα, επαγγελματισμός, δημιουργικότητα, συνεργασία, εναρμόνιση με τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς και κυρίως προετοιμασία για περαιτέρω ανάπτυξη της δουλειάς μας σε εθνικό επίπεδο με τους πλέον σύγχρονους όρους. Για εμάς τους επαγγελματίες του MICE, η μεγάλη αξία της συνεισφοράς του ειδικού αυτού τουριστικού προϊόντος στην εθνική οικονομία είναι δεδομένη. Ελπίζουμε αυτό να γίνει σαφές και αντιστοίχως να εξασφαλίσει σε εθνικό επίπεδο τη στήριξη που χρειάζεται για να είναι ανταγωνιστικό διεθνώς. Η κοινή πρωτοβουλία μας για τη σύμπραξη προορισμών και επαγγελματιών που αντιπροσωπεύει σχεδόν το σύνολο της ελληνικής συνεδριακής αγοράς, επιβεβαιώνει τη σημασία σχεδιασμού και δράσεων σε εθνικό επίπεδο».
Μετά την υπογραφή του Μνημονίου, ακολούθησε συζήτηση για το μέλλον του συνεδριακού τουρισμού, τη δύναμη των συναντήσεων και το οικονομικό τους αντίκρισμα. Σε αυτήν, πήραν μέρος δύο σημαντικοί διεθνείς ομιλητές, ο Ray Bloom, Πρόεδρος της IMEX Group και ο Senthil Gopinath, Διευθύνων Σύμβουλος της ICCA. Τον συντονισμό της συζήτησης έκανε η CEO του Greek Travel Pages, Μαρία Θεοφανοπούλου.